Rabu, 15 Februari 2017

Mengenang 2 Ulama', Promosi Cinta dan Perkahwinan

with 8 comments
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Pada bulan Februari ini, ada 2 promosi yang sedang dijalankan oleh laman web Bookcafe.com.my iaitu :
  1. Mengenang Dua Ulama' (Klik Di Sini) - sebagai tanda ingatan ke atas dua Ulama' tersohor iaitu Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat (Meninggal dunia pada 12 Februari 2015) dan Imam Hassan Al Banna (Meninggal dunia pada 12 Februari 1949)
  2. Promosi Cinta & Perkahwinan (Klik Di Sini) - Promosi koleksi buku-buku Cinta & Perlahwinan bermula dari 2 hingga 18 Februari 2017

1. Mengenang Dua Ulama'

Sumber : Klik Di Sini

Al-fatihah...
..
12 Februari setiap tahun.....
..
Tarikh yang pastinya akan diingati oleh seluruh rakyat Malaysia...
...
..
Dalam tak sedar dah genap 2 tahun pemergian seorang ulama yang cukup disayangi dan dihormati di Malaysia iaitu Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat (Meninggal dunia pada 12 Februari 2015)...
..
Sedekahkan Al-Fatihah untuk arwah tuan Guru...
...
Segala ilmu, amal, jasa dan pengorbanan yang disumbangkan untuk seluruh rakyat Malaysia dan seluruh rakyat Kelantan khususnya pasti akan diingati sampai bila-bila..
....
-------------------------------------
Selain tuan Guru Nik Aziz Nik Mat, ada seorang lagi tokoh ulama terkenal yang meninggal dunia pada 12 Februari... Iaitu Imam Hassan Al Banna (Meninggal dunia pada 12 Februari 1949)
....
Walaupun lebih 6 dekad Imam Hassan Al Banna pergi meninggalkan kita, tetapi himpunan zikir dan doa (yang terdapat dalam hadis-hadis sahih) yang telah beliau himpunkan dalam "Al-Ma'thurat" masih lagi diamalkan sehingga kini...
.
Jasa mereka akan dikenang sampai bila-bila.... Al-Fatihah...


Harimau Mati meninggalkan belang.. Manusia mati Meninggalkan nama..

Terdapat banyak buku-buku yang ditinggalkan oleh kedua-dua Ulama' ini yang dapat kita jadikan sebagai rujukan... Boleh dapatkan buku-buku rujukan di bawah secara online menerusi laman web Bookcafe.com.my

Sumber : Bookcafe.com.my

Semoga segala ilmu yang dikongsikan oleh kedua-dua Ulama' tersohor ini akan menjadi saham akhirat yang berterusan untuk mereka di sana. Amin.. Sama-samalah kita doakan. 

1. Promosi Cinta & Perkahwinan

Sumber : Klik Di Sini

Selain mempromosikan buku-buku tulisan tuan Guru Nik Aziz Nik Mat dan Imam Hassan Al Banna, Bookcafe.com.my juga turut mengadakan promosi buku-buku tentang Cinta perlahwinan. Promosi ini bermula pada 2 hingga 18 Februari 2017.

Sumber : Bookcafe.com.my

Pada pendapat saya, usaha yang telah dilakukan untuk mempromosikan buku-buku cinta & Perkahwinan pada ketika ini memang tepat pada waktunya.

Ini bertujuan untuk memberi info yang sebetulnya tentang cinta & Perkahwinan mengikut pandangan Islam.  Terutamanya kepada golongan muda-mudi yang mudah terpengaruh dengan budaya barat dan anasir luar.


Bukan Info tentang Cinta dan Perkahwinan seperti yang diajar oleh Barat.. Termasuk hari Valentine's Day (Hari memperingati kekasih) yang disambut oleh masyarakat Barat pada 14 Februari setiap tahun. 

Baca -> Hukum Orang Islam Menyambut Perayaan Valentine's Day

Semoga dengan usaha ini, sedikit sebanyak akan dapat membantu sesiapa sahaja yang memerlukan rujukan tentang percintaan dan perkahwinan... Supaya setiap pasangan dapat mengekalkan ikatan perkahwinan dan mengecapi kebahagiaan dunia dan akhirat... In Shaa Allah.. 

Sama-samalah kita doakan.. Amin..

Info Berkaitan:

8 ulasan:

  1. Hassan Al Bana dan Nik Aziz. nama tersohor .. memang kena beli buku ni

    BalasPadam
  2. dua ulama yang tersohor ..moga-moga limpahan pahala berterusan kepada mereka dan termasuk kita yang ingat akan jasa dan pengorbanan mereka dalam dunia pemikiran Islam

    BalasPadam
  3. Saya pun baru belajar-belajar baca buku yang ditulis oleh Almarhum TGNA :D

    BalasPadam
  4. kedua dua tuan guru terebut sungguh hebat. inshaAllah akan dapatkan juga senaskah buku ini

    BalasPadam
  5. kedua2nya nama tersohor. must grab

    BalasPadam
  6. Banyak jasa dan pengorbanan mereka kepada kita semua. Al Fatihah

    BalasPadam
  7. baca buku oerkahwinan, bukan utk org nak kahwin jer.. yg dah la.pun boleh

    BalasPadam
  8. baca buku oerkahwinan, bukan utk org nak kahwin jer.. yg dah la.pun boleh

    BalasPadam

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower

Pembaca Paling Mesra