Rabu, 22 Mei 2019

Program Wakaf Al-Quran 2019

with 0 Comment
Assalamualaikum w.b.t..

Syukur Alhamdulillah, sekarang kita sudah berada di hari yang ke 15 Ramadhan 1440 H.. 

Ini bermaksud, tinggal lebih kurang 15 hari lagi, sebelum bulan Ramadhan melabuhkan tiranya..

In Shaa Allah, semoga kita dipanjangkan umur supaya berpeluang menunaikan Rukun islam ke 3 ini dengan sebaiknya di sepanjang bulan Ramadhan ini... Ameen..


Cuma RM10 diperlukan untuk membantu saudara seagama kita di Syria, Gaza, atau Yaman

with 0 Comment
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Bersempena dengan keberkatan Bulan Ramadhan yang mulia ini, marilah kita sama-sama memberi sumbangan kepada saudara seagama kita yang sedang diuji pada ketika ini dibeberapa negara seperti Syria, Gaza, dan Yaman.

Misi bantuan kepada saudara seagama kita di Syria, Gaza, dan Yaman
Misi bantuan kepada saudara seagama kita di Syria, Gaza, dan Yaman 

Isnin, 20 Mei 2019

Cara Beli Pakaian Raya Berjenama (Gred A) dan jimat Ratusan Ringgit..

with 2 comments
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Selain Bulan Beribadah, bulan Ramadhan juga dikenali sebagai bulan membeli-belah. Lebih-lebih lagi bila masuk pertengahan bulan Ramadhan.. Masa ni  lah masing-masing dah sibuk rambang mata nak beli baju raya.


Ingat!!Walau sibuk mana pun anda nak bershopping, jangan lupa perbanyakkan amal ibadah terutamanya di waktu malam. Siapa tahu, Mungkin ini Ramadhan yang terakhir dalam hidup kita. Baca Artikel ini -> Kenapa bilangan Jemaah yang menunaikan Solat terawikh di surau-surau atau Masjid-masjid berkurangan pada 10 malam terakhir Ramadhan?

Ramai di antara kita shopping sakan untuk keperluan hari raya. Ada tu sampai sanggup berhabis duit untuk membeli baju raya berjenama yang diidamkan.. Bak kata orang tua-tua, "Biar Pape asal Bergaya"

Nak beraya tak salah..
Nak bergaya tak salah..
Maklumlah raya kan setahun sekali..

Tapi.. Kena juga tengok ketebalan duit dalam beg duit... Atau duit dalam akaun..

Berbelanja mengikut kemampuan... Membeli berdasarkan keperluan bukan kehendak...


"Tapi.. Saya tak kira... Saya nak juga pakai pakaian berjenama masa raya nanti" Ali, bukan nama sebenar

Hahaha... Ali... Ali... 
Tak serik-serik lagi..
lepas raya makan maggi..
Sebab lari budget lagi..

Perghh... Boleh jadi pantun 4 kerat...

Boleh Ali... Kalau nak juga pakai barangan berjenama masa raya nanti... Saya ada satu idea untuk Ali...


Meh kita beli barangan Bundel... Ali boleh dapat pelbagai pakaian berjenama mewah (Gred A) pada harga mampu milik..


Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower

Featured Posts

Info Terkini!! (Wajib Baca)

Pembaca Paling Mesra