Jumaat, 31 Mei 2013

PPL : Cara Jana Pendapatan Melalui Internet Secara Percuma

with 6 comments
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Susulan daripada entri yang pernah saya tulis sebelum ini tentang Cara menjana pendapatan Tanpa Modal melalui PPL.. Sekiranya anda belum pernah membaca entri tersebut, saya syorkan anda klik di sini 

Sukur Alhamdulillah.. Pada hari ini saya berkesempatan untuk menulis dengan lebih lanjut tentang PPL atau singkatan kepada ‘pay per lead’. Program PPL sebenarnya adalah program yang seangkatan dengan Cost Per Action (CPA). Dalam program ini penganjur program akan membayar untuk setiap action yang berlaku kepada agen yang mempromosinya. Antara contoh action tersebut pula adalah dalam bentuk pendaftaran membership, download, mengisi senarai email, nama, alamat, no. telefon dan sebagainya bergantung kepada apa yang telah ditetapkan oleh pihak penganjur. 



Program ini dilihat lebih mudah untuk menjana pandapatan disebabkan ia tidak melibatkan langsung sebarang proses jualan. Di Malaysia program CPA lebih menjurus kepada program yang bertujuan untuk mengumpul senarai nama dan email prospek yang biasa disebut program Pay Per Lead (PPL). 

Program ini sangat baik kerana ia memberikan manfaat yang bagus kepada penganjur, agen affiliate dan juga prospek. PPL secara ringkasnya adalah sebuah program yang membayar komisyen yang tertentu dengan syarat tertentu seperti yang ditetapkan oleh pihak penganjur kepada ahli yang berjaya membawa prospek (lead) melalui link affilliate mereka. 

Sebagai contoh, sekiranya pihak penganjur menganjurkan program PPL untuk mengumpulkan senarai nama dan email prospek melalui penyebaran laporan percuma dengan membayar RM0.10 sehingga RM2.00 untuk setiap prospek yang dibawa... Maka untuk setiap nama dan email yang diisi oleh prospek yang telah disahkan akan dibayar sebanyak RM1 kepada agen affilliate yang mempromosikannya mengikut syarat-syarat yang telah ditetapkan oleh pihak penganjur. 

Selain itu, agen affilliate wajib membaca syarat yang telah ditetapkan oleh pihak penganjur supaya mereka betul-betul faham dengan syarat yang ditetapkan kerana program ini adalah percuma dan ia melibatkan kos daripada pihak penganjur... contohnya seperti jumlah komisyen untuk setiap lead yang dibawa dan syarat minima jumlah prospek untuk layak mendapatkan bayaran komisyen. Carta ringkas di bawah menggambarkan secara ringkas bagaimana proses PPL ini berlaku:

Pihak Penganjur 
|
V
Agen Affilliate  
|
V
Prospek 
|
V
Nama & Email Prospek disahkan 
|
V
Pihak Penganjur akan membayar komisyen kepada Agen Affilliate.


PPL paling mahal setakat ini..

PPL paling mahal setakat ini dikendalikan oleh laman web JomNiaga.. Pihak JomNiaga mengadakan program PPL RM2. Kalau anda hasilkan 10 lead...itu pun anda dah dapat RM20! Kalau 100 lead? Boleh dapat RM200... Banyak juga tu!

JomNiaga adalah sistem integrasi e-dagang dan affiliate yang pertama di Malaysia. Anda boleh menjual produk anda sendiri melalui sistem JomNiaga. Segala urusan penerimaan bayaran, pengesahan bayaran dan pemulangan wang pelanggan diuruskan oleh pihak JomNiaga. Jika anda tiada produk untuk dijual, anda masih boleh menjana pendapatan secara online dengan mempromosikan pelbagai produk yang terdapat di ‘Marketplace’ sebagai affiliate dan terima komisyen atas jualan produk yang terhasil melalui link affiliate anda.

Bagaimana Cara untuk menyertai PPL Di JomNiaga?

Saya akan tunjukkan langkah demi langkah untuk menyertai program PPL lumayan ini secara percuma. Saya harap anda dapat mengikuti langkah-langkah berikut:

Langkah 1 : Daftar di JomNiaga
Anda perlu mendaftar di laman web JomNiaga. Pendaftaran adalah PERCUMA. Klik link di bawah untuk mendaftar: 

Klik Di Sini Untuk Mendaftar

Sumber : Klik Di Sini

Langkah 2 : Isi Borang Pendaftaran
Anda akan dibawa ke halaman borang pendaftaran. Sila isi borang dengan lengkap dan betul

Sumber : Klik Di Sini

Selepas mengisi semua ruangan yang diperlukan, di akhir borang, sila klik butang ‘Buat Akaun’ untuk melengkapkan pendaftaran anda.

Sumber : Klik Di Sini

Jika pendaftaran anda berjaya, anda akan dibawa ke halaman seperti gambar di bawah yang menunjukkan bahawa akaun anda telah didaftarkan di laman web JomNiaga. Tahniah! Sebelum anda boleh menggunakan akaun anda, anda perlu mengesahkan email anda terlebih dahulu.


Langkah 3 : Semak Email
Langkah ini amat penting. Sila semak email yang anda isikan semasa pendaftaran tadi dan buka email dari pihak JomNiaga. Anda sepatutnya menerima email ini dalam masa beberapa minit sahaja. Jika tiada di inbox, semak juga di folder spam / bulk.


Langkah 4 : Klik Link Pengesahan
Klik link yang terdapat di dalam email untuk mengesahkan email anda.



Setelah anda klik pada link pengesahan, anda akan dibawa ke halaman seperti gambar di bawah. Tahniah! Anda sudah berjaya mengesahkan email anda.


Langkah 5 : Login ke Akaun JomNiaga Anda
Sila login ke akaun JomNiaga anda dengan klik pada link seperti gambar di atas atau klik https://www.jomniaga.com/login

Langkah 6 : Klik ‘Marketplace’
Bila dah login, klik ‘Marketplace’.


Langkah 7 : Klik PPL RM2
Anda perlu menjadi affiliate kepada program PPL RM2 untuk mempromosikan program PPL ini. Klik pada link PPL RM2 seperti gambar di bawah.


Selepas itu anda boleh mula mempromosikan link dan juga banner Program PPL RM2 untuk setiap pendaftaran baru.. Semoga berjaya..

Sekiranya anda memerlukan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mempromosikan link affiliate anda, saya syorkan anda membaca entri-entri terdahulu yang terdapat di blog ini:

6 ulasan:

  1. semakin riuh sana sini masa inilah kita mencari rezeki lebih

    BalasPadam
  2. memang best..senang je kan dapat RM2...tapi jangan SPAM sudah...sekali SPAM terus akaun kena banned...hoho

    BalasPadam
  3. di internet banyak banget yng bisa kita lakukan untuk dapat duit,s alah satunya mengikuti affiliasi nie
    nice info

    BalasPadam
  4. banyak progrma mencari uang di internet,,tapi harus sesuai dengan kita sendiri

    BalasPadam

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower

Pembaca Paling Mesra