Jumaat, 26 April 2013

Jana pendapatan 5 angka dengan menjadi Super Affiliate..

with 2 comments
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Program Affiliate telah terbukti mampu melahirkan ramai usahawan internet berjaya... Bermula dengan menjalankan perniagaan tanpa modal, sehingga mampu menjalankan perniagaan online sendiri dan memberi peluang kepada orang lain untuk memasarkan produk mereka secara online..  Ramai orang telah berjaya menjana pendapatan yang lumayan secara "online" menerusi beberapa program Affiliate.. Sebagai buktinya kita boleh lihat contoh pendapatan yang diperolehi oleh ejen-ejen pemasaran bagi satu program affiliate untuk produk yang sedang hangat di pasaran pada ketika ini... 


Sumber : Klik Di Sini

Fuhh... Beberapa agen affiliate berjaya menjana pendapatan sebanyak 5 angka untuk produk ini... Cuba anda bayangkan berapa pendapatan mereka sebenarnya, sekiranya mereka mampu menjana pendapatan 5 angka hanya untuk satu program affiliate sahaja...

Kita ambil contoh Hairi yang mampu menghasilkan 1860 jualan untuk ebook Tips Exam PTD, dengan komisyen yang berjaya diperolehi sebanyak RM65,875.00..



Kemudian Hairi juga turut menyertai beberapa program affiliate yang lain seperti Jomniaga, Job Di Rumah, Al-Quran Digital, dan Netkl.. Katakan pendapatan untuk setiap program affiliate yang disertai tersebut masing-masing RM15,000, RM2000, RM3000 dan RM500..

Jadi jumlah pendapatan Hairi bagi memasarkan 5 produk affilate tersebut ialah:

RM 65,875.00
RM 15,000.00
RM  2,000.00
RM  3,000.00
+     RM  500.00
-----------------
RM  86,375.00
-----------------

Berita baiknya... Pendapatan tersebut boleh diperolehi walaupun tanpa mengeluarkan sebarang modal...  Inilah rahsia bagaimana ramai usahawan internet sekarang mampu menikmati kehidupan selesa melalui perniagaan internet... Memasarkan produk kepunyaan orang lain secara percuma, kemudian mendapat komisyen jualan sehingga 50% untuk setiap produk yang berjaya dijual.... Menarik bukan..

Terdapat banyak program affiliate yang ada di pasaran... Bagaimana saya nak memilih program affiliate yang mampu menghasilkan jualan?

Cara nak memilih program affiliate yang mampu menghasilkan jualan ialah dengan cara mengenalpasti samada produk tersebut mempunyai banyak permintaan ataupun tidak.. Mari kita lihat contoh kekuatan beberapa produk affiliate yang mudah mudah untuk dijual pada ketika ini seperti:


Ebook Tips Exam PTD 

Ebook ini dibuka jualannya mengikut musim.. Biasanya jualan akan dibuka dalam tempoh satu minggu sebelum calon-calon peperiksaan menduduki peperiksaan bertuli PTD atau  Pegawai Tadbir Diplomatik.. Untuk pengetahuan anda bukan senang nak lulus peperiksaan ini.. Ini disebabkan Jawatan Pegawai Tadbir Diplomatik (M41) merupakan penjawatan yang mempunyai banyak kelebihan berbanding Penjawatan awam yang lain.. Disebabkan itu, ramai orang sanggup berkorban wang ringgit untuk mencari rujukan bagi mendapaatkan jawatan ini... Apa kelebihan Jawatan Pegawai Tadbir Diplomatik (M41)?

Untuk menjawab persoalan tersebut, saya ingin berkongsikan 2 kisah benar...

Kisah 1: 
Berlaku pada diri saya dan rakan saya... Saya seorang penjawat awam dengan skim DH, sedangkan rakan saya yang sebaya umur dengan saya merupakan seorang penjawat awam dengan skim DM.. Setelah lebih 5 tahun bekerja, sekarang saya masih berada pada skim tangga gaji DH41, manakala rakaan saya sekarang ini sedang menyambung pengajian di peringkat sarjana di Australia dengan skim gaji DM48

Kisah 2:
Bos saya semasa di zaman mudanya merupakan seorang pelajar yang bijak di kampung beliau, dan belajar di kelas Sains. Dikampung tersebut, beliau ada seorang rakan yang tidak terlalu bijak dan belajar di kelas Sastera. Kebijaksanaan bos saya berterusan sehingga melanjutkana pengajian ke universiti dalam bidang Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan (dengan kepujian)... Manakala rakan sekampung beliau masuk ke tingkatan enam sebelum menyambung pengajian di peringkat universiti dalam bidang Sains Sosial... Kini Bos saya berada pada tangga gaji DH44 sedangkan rakan beliau telah berada di tangga gaji M52.. 

Cuba anda lihat betapa beruntungnya mereka yang memegang jawatan Pegawai Tadbir Diplomatik (M41) ini disebabkan mereka mudah naik pangkat dan lebih mudah untuk mendapatkan kemudahan-kemudahan lain yang disediakan untuk kakitangan kerajaan.. Disebabkan itu tidak hairanlah sekiranya ebook Tips Exam PTD dapat dijual seperti pisang goreng panas apabila jualannya dibuka ketika hampir dengan tarikh peperiksaan tersebut.. Para calon yang bakal menduduki peperiksaan tersebut merasa berbaloi membelanjakan beberapa puluh ringgit untuk mendapatkan rujukan bagi yang dapat membantu mereka menjawab soalan dalam peperiksaan yang bakal mereka duduki...  


Ebook Pelaburan Hartanah Tanpa Modal

Ebook ini telah berjaya menghasilkan rekod jualan tertinggi berbanding produk lain yang  turut dijual di laman web JomNiaga pada tahun 2012.. untuk maklumat lanjut boleh baca info ini di link berikut: Pelaburan Hartanah Tanpa Modal Mengungguli Top 10 Vendor 2012 (Klik Di Sini)

Ebook ini sangat diperlukan disebabkan harga rumah sentiasa naik dari masa ke semasa.. Ramai rakyat Malaysia begitu berminat untuk membeli rumah, tetapi mereka kurang berkemampuan disebabkan harga rumah yang sangat tinggi... Lebih-lebih lagi rumah yang dijual di kawasan-kawasan elit seperti Lembah Klang, Johor Bahru, Pulau Pinang dan sebagainya... 

Jadi golongan seperti ini, dan golongan yang berminat untuk menjadikan rumah sebagai satu pelaburan memerlukan ilmu yang dapat membantu mereka untuk memiliki rumah idaman... Ebook berharga RM50 pastinya sangat berharga kepada mereka berbanding wang yang perlu mereka keluarkan untuk membeli sebuah rumah... ;)   


Al-Quran Digital 

Ramai orang berminat untuk membeli Al-Quran Digital disebabkan ianya dapat memudahkan umat Islam untuk membaca dan memahami isi kandungan Al-Quran.. Pemilik Al-Quran Digital sudah tidak perlu lagi menghidupkan notebook atau komputer semata-mata untuk mendengar bacaan ayat-ayat suci Al-Quran daripada qari-qari di mekah, terutamannya pada waktu malam ketika hendak tidur.. 

Selain itu, Al Quran Digital juga dapat memudahkan pemiliknya mendengar terjemahan ayat Al-Quran pada bila-bila masa dan pada mana-mana ayat yang dikehendaki, tanpa perlu menghidupkan komputer atau notebook. 

Berdasarkan pengalaman saya menggunakan Al-Quran Digital, ianya sangat diminati oleh anak-anak saya yang baru mula belajar membaca Al-Quran..   Disebabkan itu tidak hairanlah sekiranya Al-Quran Digital ini berjaya mendapat permintaan ramai umat islam di Malaysia.. 


Job Di Rumah 

Job Di Rumah merupakan satu program yang menawarkan peluang pekerjaan kepada rakyat Malaysia samada secara sambilan atau sepenuh masa.. Pada masa-masa tertentu terdapat banyak peluang pekerjaan yang ditawarkan di laman web Jomniaga.. Tinggal pilih sahaja mana yang berkenan di hati..   

Peluang pekerjaan tersebut datangnya daripada beberapa syarikat yang menawarkan tugasan/peluang pekerjaan untuk diiklankan dilaman web ini.. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang peluang pekerjaan yang diiklankan di Job Di rumah (Sila klik di sini)..

Sebagai ajen affiliate, anda boleh mendapatkan komisyen untuk setiap pendaftaran ahli baru yang menyertai program ini.. 


Program Affiliate JomNiaga



Program Affiliate yang sangat berpengaruh di Malaysia pada ketika ini ialah JomNiaga... Sekali anda menyertai Jomniaga, anda boleh mempromosikan pelbagai produk yang turut diikalnkan di laman web ini... 

Banyak kelebihan menyertai Jomniaga, antaranya anda akan mendapat komisyen untuk setiap penyertaan ejen affiliate baru.. dan anda akan mendapat komisyen jualan antara 5% sehingga 60% untuk setiap produk yang berjaya anda jual.. 

Pendaftaran untuk menjadi agen affiliate jom niaga adalah percuma... Berminat untuk menjadi agen pemasaran Jom niaga? Klik di sini


Berita baik... Pada ketika ini Jom Niaga sedang mengadakan promosi untuk menarik minat orang ramai menjadi salah seorang ajen pemasaran syarikat tersebut... Andaa akan berpeluang mendapatkan komisyen sebanyak RM5, untuk setiap pendaftaran ajen pemasaran baru... Untuk maklumat lanjut tentang promosi ini, sila klik pada link berikut:

Secara rumusannya, kesemua produk affiliate yang kita bincangkan disini mampu memberikan pendapatan kepada ajen affiliate disebabkan ianya mempunyai kekuatan yang tersendiri... Kesemua produk ini mempunyai permintaan yang tinggi di pasaran malaysia atau pengguna internet yang berminat untuk mencari pendapatan sampinga... Semoga selepas ini lebih ramai rakyat Malaysia yang mampu menjana pendapatan sampingan menerusi internet.... Good Luck... ;)



2 ulasan:

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower

Pembaca Paling Mesra