Jumaat, 9 September 2016

7 Kerja Part Time PALING HOT yang Boleh Dilakukan dari Rumah

with 50 comments
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Pada tahun 2014 saya pernah menulis satu artikel bertajuk Pengalaman Kerja Part Time yang pernah saya lakukan semasa belajar di Universiti. Tak sangka ramai pengunjung blog saya yang sudi membaca artikel tersebut. Ini menunjukkan ramai orang berminat untuk melakukan kerja Part time, terutamanya golongan student yang ingin mendapatkan wang tambahan bagi menampung kos pengajian mereka di kampus.





Ada Banyak Peluang Kerja Part Time Dari Rumah. 

Dengan adanya kecanggihan teknologi di hujung jari, terdapat banyak peluang kerja Part Time yang boleh dilakukan hanya dari rumah.. Anda tak perlu keluar rumah atau pergi ke tempat kerja untuk menyelesaikan kerja part time tersebut. 100% hanya dari rumah.


Tetapi dalam artikel kali ini, saya cuma nak share 7 sahaja Kerja Part Time Yang Boleh Dilakukan di Rumah. Rasanya kerja-kerja part time yang saya kongsikan ni mudah sahaja. Sesiapa pun boleh melakukannya.


1) Bisnes Part Time secara Dropship di Shopee 


Ada peniaga dalam kalangan rakyat Malaysia berjaya buat rekod jualan sebanyak 6 angka sebulan secara part time di laman web Shopee.. (Boleh tengok statment akaun shopee beliau dalam gambar di bawah)



Yang menariknya...
Peniaga ni bukan menjalankan perniagaan online secara full time..
Beliau buat secara part time sahaja.. Dalam masa yang sama beliau masih bekerja makan gaji sebagai seorang jurutera..
..

Hah! Jangan tak percaya.. Jurutera yang dah ada pendapatan tetap dan gaji yang selesa juga tak terkecuali berniaga secara part time di laman web shopee..


Tapi, kira oklah kan dengan hasil jualan yang berjaya beliau perolehi pada setiap bulan... Pada bulan-bulan sebelum ni hasil jualan beliau cuma 5 angka sahaja... Cuma nak dijadikan ada rezeki lebih, pada bulan lepas beliau berjaya menghasilkan jualan sebanyak 6 angka...


Nak tengok statistik hasil jualan beliau pada bulan-bulan sebelum ni boleh layari laman web berikut --> www.bisnespartime.com 


Kisah Puan Jamilah,  Kerani Yang Selalu Sakit!

Puan Jamilah, 37 tahun, seorang kerani yang bekerja di sebuah syarikat swasta, keadaan beliau sebenarnya tidak berapa sihat untuk bekerja. Beliau kerap tidak dapat hadir ke pejabat kerana masalah kesihatan menyebabkan gajinya kerap dipotong. Gaji diterimanya tidak cukup untuk menampung keperluan hariannya menyebabkan beliau mencuba nasib untuk berniaga di Shopee.

Beliau memilih untuk menjual pakaian muslimah di kedai Shopeenya. Juga menggunakan konsep dropship, keuntungan bagi setiap pasang baju ialah sebanyak RM15. Bermula dengan 20 jenis produk, dari sebuah syarikat, dalam sebulan operasi, beliau dah berjaya menjual kepada hampir 50 orang pelanggan. Kini kedai shopee beliau semakin banyak pilihan, dengan 5 pembekal baju muslimah dan 200 jenis produk. Semuanya menggunakan konsep dropship. Beliau tidak perlu mengeluarkan modal yang banyak dan tak perlu menyimpan stok barang.


Sekarang, beliau telah pun berhenti kerja dan menumpukan sepenuh masa dengan perniagaan online dan bercadang untuk membuka butik muslimah jenama beliau sendiri kelak.

Contoh pendapatan di laman web shopee -> Klik Di Sini

Nak tahu sebab apa anda perlu berniaga di Shopee? 
Saya cadangkan anda dapatkan ebook 16 Sebab Anda Perlu berniaga di Shopee secara PERCUMA...

Cara nak dapatkan ebook ini mudah sahaja..


1) Klik pada gambar ebook di bawah
2) Kemudian skroll Mouse anda sehingga jumpa borang seperti dalam gambar di atas..

3) Masukkan nama dan email anda pada borang online tersebut

4) Tekan butang "Download"

5) Semak email anda... Ebook tersebut akan dihantar melalui email..

Sekiranya anda berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut tentang berniaga secara Part Time di laman web Shopee, saya syorkan anda lawati laman web ini
=> www.bisnesshopee.com


2) Buat Duit Dengan UBER tanpa perlu keluar rumah.

Salah satu pekerjaan part time dari rumah yang tengah Glamour sekarang ini ialah melalui Aplikasi UBER.

Berikut merupakan antara testimoni yang berjaya buat duit dari rumah melalui Aplikasi UBER.

Sumber : Klik Di Sini

Lumayan bukan? 


Ada yang pernah dapat side Income sehingga RM20,000 melalui aplikasi tersebut. Yang bestnya mereka tak perlu keluar dari rumah dan bawa kenderaan untuk melakukan kerja Part Time ini.


Tugas anda senang sahaja. Anda hanya perlu perkenalkan driver UBER kepada pihak syarikat. Setiap driver UBER yang anda perkenalkan kepada syarikat akan memberikan komisyen kepada anda. Tapi syaratnya, syarikat akan membayar komisyen kepada anda setelah setiap Driver UBER tersebut selesai melakukan 25 trip perjalanan. Sebagai contoh, boleh tengok dalam gambar di bawah


Sumber : Klik Di Sini

Dalam gambar tersebut, salah seorang Introducer UBER berjaya menjana pendapatan sebanyak RM250 hasil daripada seorang Driver UBER yang telah beliau perkenalkan kepada syarikat.

Itu baru seorang Driver UBER... Bagaimana kalau beliau berjaya memperkenalkan 100 Driver UBER kepada pihak syarikat? Potensi pendapatan yang bakal diterima oleh Introducer ini ialah 
100 X RM250 = RM25,000
Dan yang bestnya, pendapatan ini merupakan pendapatan Pasif. Selagi Driver-driver UBER yang kita perkenalkan kepada pihak syarikat masih bekerja dengan UBER, selagi itu kita masih boleh mendapat komisyen. Tapi syaratnya, kena lengkapkan 25 Trip perjalanan. 


Antara Rekod Tertinggi bayaran yang diterima oleh Introducer UBER
Sumber : Klik Di Sini

Gambar di atas menunjukkan antara rekod tertinggi yang diterima oleh salah seorang Introducer UBER.. Bayaran di terima pada 2 Mac 2016 sebanyak RM200, 5 Mac 2016 sebanyak RM10,000 dan 9 Mac 2016 sebanyak RM20,000.

Bayangkan dalam masa sebulan boleh dapat 3 kali bayaran. Yang bestnya 2 daripadanya adalah 5 angka. Inilah keunikan buat duit dengan Rahsia UBER. Asalkan Driver UBER yang anda perkenalkan telah selesai melakukan 25 perjalanan, anda akan terus mendapat bayaran. 

Sekiranya anda berminat nak tahu dengan lebih lanjut tentang cara Buat Duit Dengan Uber tanpa perlu keluar Rumah, saya syorkan anda layari laman web ini:



3) Buat Duit Dengan menulis

Kerja Part Time seterusnya yang pernah saya lakukan sehingga sekarang ialah menulis... Menulis... dan menulis...


Daripada seorang penulis blog, boleh jadi penulis ebook... Dan mana tahu sati hari nanti saya bakal menjadi penulis buku pula...


Setakat ini baru berjaya menghasilkan 2 ebook... Sebahagian daripada isi kandungan kedua-dua ebook ini adalah hasil tulisan artikel-artikel lama di blog saya...


Ebook Pertama hasil tulisan saya
Ebook Kedua hasil tulisan saya
Sumber : Klik Di Sini

In Shaa Allah, ebook yang seterusnya yang akan saya hasilkan akan diupdate di laman web http://www.myhomestay4u.net...

Buat Duit dengan menulis mempunyai potensi yang sangat bagus untuk jangka masa panjang. Buat kerja sekali tapi boleh untung berkali-kali. 


Untuk buku bercetak (hard Copy), Jual buku cetakan pertama sehingga habis, buat cetakan yang kedua... Jual buku cetakan kedua sehingga habis, buat pula cetakan yang ke tiga... Begitulah seterusnya...


Untuk buku versi ebook lagi best... Tulis buku sekali boleh jual berkali-kali tanpa ada sebarang kos percetakan... Setiap kali melihat hasil jualan hanya mampu tersenyum hingga ke telinga...


Kita kerja tulis buku sekali sahaja... Tapi hasilnya dapat dirasai sehingga ke anak cucu kita nanti...


Sekiranya anda berminat nak belajar selok belok buat duit dengan menulis, saya syorkan anda layari laman web ini:

=> RahsiaPenulis.com

Ada Sifu yang dapat membimbing anda buat kerja secara Part Time dengan menulis dan boleh membant anda untuk menghasilkan pendapatan yang lumayan. 



4) Buat Duit Dengan Blog dan Affiliate


Bab ni memang saya suka... Sebab dah tentulah saya juga seorang blogger.... Bab ni memang kena dengan jiwa saya dan juga jiwa beberapa orang penulis blog seperti saya...


Salah satu contoh keseronokan Buat Duit Dengan Blog dan Affiliate adalah seperti dalam gambar di bawah... 

Carta Jualan Buat Duit Dengan Blog dan Affiliate dalam Tempoh 12 hari 

Nampak tu... Ramai orang mampu buat duit dengan blog dan affiliate dalam tempoh yang singkat... Walaupun cabaran ini berlangsung selama 12 hari sahaja, tapi ramai yang berjaya buat jualan 3 angka, 4 angka dan 5 angka... 

Syukur Alhamdulillah, saya juga merupakan salah seorang daripadanya, walaupun ketika cabaran ini berlangsung saya berulang alik beberapa hari dari rumah saya di Sabak bernam ke Hospital Teluk Intan kerana isteri saya melahirkan anak kami yang ke 4 melalui kaedah pembedahan.


Ini menunjukkan, di mana sahaja anda berada, walaupun sedang berada di hospital, anda masih berpeluang untuk buat kerja part time ini



Sekiranya berminat nak tahu dengan lebih lanjut tentang cara Buat Duit Dengan Blog dan Affiliate, saya syorkan anda kunjungi link ini:
=> KLIK DI SINI


5) Jadi Usahawan Internet secara Part Time

Sekiranya anda rasa tak ada masa nak menulis blog seperti saya... Saya syorkan anda buat Kerja Part Time yang ke 5 iaitu jadi Usahawan Internet secara Part Time.

Nak jadi Usahawan Internet secara Part Time ni tak susah. Tetapi, anda perlu mempunyai kemahiran tertentu seperti tahu mengendalikan Fanpage, tahu teknik pemasaran di facebook, tahu buat laman web yang simple, tahu buat copywritng, tahu mengumpul senarai email, tahu cara nak menghubungi prospek, dan lain-lain.


Nak jadi usahawan internet ni tidak semestinya kita perlu bermula dengan kesempurnaan 100%. 


Buat step by step dulu mana yang termampu... Sebagai contoh, saya ada memiliki laman web. Tapi laman web saya dibangunkan dengan menggunakan platform blogspot. Sebab itu kemahiran yang saya ada.


Saya mempunyai beberapa laman web yang dibangunkan hanya dengan menggunakan blogspot sahaja: 


http://www.myhomestay4u.net


https://caturpoliteknik.blogspot.com


Kelabkkrpsis.onpay.my


Cuba teka, mana satu laman web kepunyaan saya? Nak tahu kenalah tengok satu persatu... hahaha..


Ok... Dah jumpa dah mana satu laman web saya?


Sekarang dah nampak dah apa yang saya maksudkan... Walaupun saya tak memiliki kemampuan untuk membangunkan laman web yang hebat, tetapi saya masih mampu menjadi Usahawan Internet secara Part Time... 



6) Pelaburan Saham

Ketika keadaan ekonomi dunia yang tidak menentu ini, ramai yang sedang mengintai peluang-peluang keemasan dalam pelaburan saham sebagai salah satu kerja part time dari rumah.


Sumber : Klik DI Sini

Pelaburan Saham ini sesuai untuk semua orang tidak kira apa juga jenis pekerjaan anda.. Samada anda seorang penjawat awam, bisnesman, peniaga, pelajar, suri rumah tangga sepenuh masa dan sebagainya. Semua orang bole menyertai pelaburan saham.

Dalam pelaburan saham terdapat 2 kategori iaitu:

  • INVESTOR : jual beli saham pada hari Sabtu @ ahad. Sesuai untuk golongan penjawat awam dan ahli perniagaan @bisnesman.
  • TRADER : jual beli saham setiap hari. Sesuai untuk golongan Peniaga, suri rumah tangga sepenuh masa, bekerja sendiri, student dan sebagainya. 
Sekiranya berminat nak tahu dengan lebih lanjut tentang cara Buat Kerja Part time dari rumah melalui pelaburan saham , saya syorkan anda kunjungi laman web ini:


7) Jadi Ejen Hartanah Secara Online

Cara yang terakhir untuk membuat kerja part time dari rumah ialah dengan menjadi Ejen hartanah secara online. 

Keuntungannya sangat lumayan.... Setiap rumah yang berjaya anda jual, membolehkan anda mendapat komisyen antara 4 angka hingga 5 angka (Bergantung kepada projek perumahan yang berjaya anda jual)..


Katakan dalam masa sebulan anda berjaya menjual 2 buah rumah yang memberikan komisyen antara RM10,000-RM15,000 sebuah. Komisyen yang berjaya anda perolehi melalui 2 buah rumah tersebut ialah antara RM20,000 hingga RM30,000 sebulan..

Banyak ke sikit?

Itu baru 2 buah rumah sebulan.. Cuba bayangkan sekiranya anda berjaya menjual lebih banyak rumah dalam masa sebulan?

Tidak hairanlah ada ejen hartanah yang berjaya dapat komisyen melebihi RM350,000 dalam masa satu tahun..

TAPI, untuk menjadi ejen hartanah yang berjaya perlu mempunyai ilmu dan list hartanah yang banyak.


Dari Mana nak dapatkan ilmu menjadi ejen hartanah?


Boleh dapatkan ilmu tentang kewangan dan hartanah melalui linik di bawah

->> Rujukan hartanah dan pengurusan kewangan (Klik Di Sini)

Boleh dapatkan senarai (list) lebih 60 buah rumah dan lot tanah yang terdapat di seluruh Malaysia..

=> Senarai Rumah dan Lot Tanah Untuk dijual (Klik Di Sini)

Anda boleh gunakan list ini untuk membuat promosi secara online di facebook.
Bila ada yang berminat nak beli, anda boleh mendapatkan dokumen-dokumen yang diperlukan daripada mereka.

ok.. cukuplah setakat itu.. Saya kongsikan 7 jenis kerja part time yang boleh anda lakukan hanya dari rumah.. 

Ada banyak lagi sebenarnya... Tapi saya tak dapat nak senaraikan semuanya dalam post ini.


Kenapa Ramai Orang memerlukan Pekerjaan Secara Part Time?

Sepanjang saya menimba pengalaman bekerja secara part time, saya dapati ramai orang bekerja secara part time untuk tujuan tertentu. .. Ada dalam kalangan mereka mempunyai pekerjaan lain,  tetapi terpaksa bekerja secara part time disebabkan duit gaji tak cukup untuk menampung kos sara hidup tinggal di bandar ..

Walau apa pun tujuan anda, yang penting niat kena ikhlas dan dapat berikan tumpuan sepenuhnya dlm melaksanakan kerja Part Time tersebut..


Ok.. Good Luck!!


50 ulasan:

  1. wow..rupanya bnyak cara cari duit lebih kan..tinggal antara nak dgn tak nak je hehe

    BalasPadam
  2. Pendek kata, andai rajin berusaha pasti banyak side income yang kita dapat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. pendek kata... nak cari DUIT, jangan ada penyakit "M" dalam kamus hidup :)

      Padam
  3. dapat 50K ...macam tak percaya pun ada..dapat sekali pun cukup untuk modal buat bisnes

    BalasPadam
  4. Perghh ada 7 cara nk bt part time secara online..Best kerja dari rumah..

    BalasPadam
  5. 7 ni pun dah cukup banyak dah...cuma tinggal usaha ja lagi..saya sendiri ada buat kerja part time yang tuan anuar senaraikan ni.. :)

    BalasPadam
  6. Now memang buat freelance dengan beberapa company, just buat kerja dari rumah je.

    Maybe boleh cuba impliment mana2 job yang dinyatakan dalam artikle ini. Mana tahu, boleh jadi side income yang pasif.

    BalasPadam
  7. wah banyak ter, kena usahalah juga kan apa2pun

    BalasPadam
  8. terbaik! boleh try semua yang ada kat sini kecuali uber sbb saya tak ada kereta :(

    BalasPadam
    Balasan
    1. Shazwan Norhalik, tak perlu ada kereta untuk menjana pendapatan melalui UBER... Cuma perlu cari orang yang berminat nak jadi Driver UBER sahaja..
      Untuk maklumat lanjut, boleh baca di sini -> rahsiauber.com

      Padam
  9. yup.

    ada banyak.

    nak tak nak aje dari kita.

    BalasPadam
  10. Fuhh hebat la boleh dapatkan pendapatan pasif macam ni..yang penting usaha

    BalasPadam
  11. kerja part time boleh membantu selesaikan masalah kewangan..tak cub tak akan tahu

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang betul, kena cuba dan buat dengan bersungguh-sungguh

      Padam
  12. yang part last sekali tu saya suka jual simcard...semua org guna untuk kol dan berhubung. yang UBER tu saya kurang jelas

    BalasPadam
  13. banyaknya cara. ok nk tunjuk kat suami. hehehe

    BalasPadam
  14. Wah yang ide uber itu baru kepikiran juga ya, kalau sama kaya dengan taxi, hehe

    BalasPadam
  15. ilmu sangat bermanfaat...salam kunjung www.lokmanamirul.com

    BalasPadam
  16. Memang giler banyak. Semua tu tanpa kesungguhan memang takkan berjaya.

    BalasPadam
  17. wah banyaknya. memang kena berusaha la sebenarnya pun

    BalasPadam
  18. kalau betul - betul memang boleh dapat, dari blog je dah boleh kaut sampai 50k pergh...

    BalasPadam
  19. Zaman sekarang ni memang zaman kene cari side income. Bukan untuk diri sendiri pun, dah jadi keperluan keluarga

    BalasPadam
  20. wow.... bestnya menjana pendapatan dengan blog kalau dah ada blog sendiri.

    BalasPadam
  21. Saya suka ...

    1. Uber partner (baru nak try)
    2. Dapat duit thru blog (dah pernah rasa)
    3. Menulis dapat duit pun pernah

    Alhamdulillah rezki dari Allah ...

    BalasPadam
  22. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  23. Wow ! ulasan yang sungguh terperinci tentang cara buat banyak duit secara online ni. Kalau ada masa saya akan ikut dan cuba satu persatu. Itulah pentingnya kita membaca dan menambah ilmu ni. Kita tak senang kena tipu.

    BalasPadam
  24. Sekarang mi kita kena sahut cabaran menteri buat 2 kerja sekaligus. Hhehehe

    BalasPadam
  25. Masa ini semakin banyak peluang untuk buat duit secara part time dari rumah. Tapi harus ada usaha baru masyuk :)

    BalasPadam
  26. Kerja part time yang saya suka antaranya menulis blog. Boleh buat duit dengan adsense hehe

    BalasPadam
  27. Perghh.. masyuk.. kerja part time je boleh dapat ribu2.. itu pun kalau buat 1, kalau buat semua 7 ni memang padu.

    BalasPadam
  28. Zaman sekarang perlu buat 2 atau lebih kerja untuk tampung kos hidup yang semakin meningkat setiap hari..x boleh mengharapkan 1 punca ja.Perlu pelbagaikan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu setuju... Saya pun sedang buat bermacam-macam kerja part time sekarang ni..

      Padam
  29. Banyak rupanya cara nak cari duit sampingan.antara nak dengan tak nak je..tq for sharing bro!

    BalasPadam
  30. Dalam banyak-banyak, saya paling nak mencuba buat ebook dan pelaburan saham tu.. memang ada target untuk capai kedua-duanya, tapi lebih kepada impian..hehe insyaAllah

    BalasPadam
  31. Oh x sangka Uber tu macam komisyen atas komisyen gak. Menarik.

    BalasPadam
  32. Artikel nya sangat bermanfaat. kebetulan saya baru memulai usaha jasa desain arsitektur dan kontraktor Sukse selalu

    BalasPadam
  33. From now on, I will regularly visit this site because here gives me more useful information. State of decay 2

    BalasPadam
  34. Saya 'buat duit tepi'dengan menulis ebook dan memberi khidmat konsultasi perniagaan. Tu pun secara sambilan je sebab saya ada kerja hakiki. lebih2 kan big boss perasan dan 'sound'pula seperti kes 2008 dulu.

    BalasPadam
  35. Menarik! Zaman sekarang ni peluang buat duit memang banyak dan mudah walhal duduk di rumah je ye. Bagi sesiapa yang berminat tu, bersungguhlah ya mesti lumayan hasilnya :)

    BalasPadam
  36. Saya juga menghasilkan duit dengan menulis di blog.

    BalasPadam
  37. Banyak cara sebenarnya kan... yang penting kena fokus mana yg kita mampu buat dan sesuai dgn kemahiran yg kita ada...

    BalasPadam
  38. Nak cobe daftar jobdirumah.com tapi bingung mau bayarnya :-D

    BalasPadam
  39. Banyak cara untuk buat duit sekarang, yang penting usaha tangga kejayaan

    BalasPadam
  40. bermain judi online di idn poker bisa dapat keuntungan ratusan juta dan banyak bonusnya, anda cukup daftar ke idn poker dan deposit 10 ribu anda sudah bisa bermain dan mendapatkan banyak bonus dari idn poker setiap harinya , ayo klik link di bawah ini untuk bergabung ke idn poker.
    https://bitcoinblack.net/forums/users/situspokeronline/

    BalasPadam
  41. hantuangka adalah blog togel yang menyediakan prediksi togel jitu, paito togel lengkap, livedraw result togel, buku tafsir mimpi lengkap, dan juga merekomendasikan bandar-bandar togel terpercaya di indonesia.. belum kenal hantuangka? mari kita berkenalan supaya bisa lebih dekat dan bisa mendapatkan prediksi jitu setiap harinya.. kunjungi www.hantuangka.org

    BalasPadam
  42. JAGUARQQ SITUS DOMINO99 POKER ONLINE DAN BANDARQ ONLINE

    * Dengan Minimal Deposit : Rp 15.000,-
    * Bisa deposit via pulsa XL dan Telkomsel
    * Minimal DP Via Pulsa 15.000 ( RATE : 0.84 / Potongan : 16% )

    * Tersedia 9 Game Dalam 1 User ID
    + BANDARQ
    + ADUQ
    + SAKONG
    + DOMINO99
    + BANDAR66
    + POKER
    + BANDAR POKER
    + CAPSA SUSUN
    + PERANG BACCARAT

    * Bonus Rollingan 0,5% Setiap minggu
    * Bonus Referal 20% Seumur hidup

    - Kontak Kami -
    WA : +855964608606
    TELEGRAM : +855964608606
    LINE : csjaguarqq
    Website : JaguarQQ
    Klik Disini : BandarQ Online

    Kunjungi Juga BlogSpot Kami :

    JaguarQQ
    Kemenangan JaguarQQ
    Berita Gosip 
    Cerita Seks
    Sahabat Wisata

    BalasPadam

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower

Pembaca Paling Mesra