Khamis, 10 Disember 2015

Pengalaman Suka Duka Bersama ONEXOX (Bahagian 1)

with 11 comments
Bukan semua orang mempunyai Pengalaman Bersama ONEXOX. Terutamanya bagi mereka yang belum pernah menggunakan Simkad prabayar ONEXOX yang cukup menjimatkan.


Disebabkan itu, suka untuk saya kongsikan Pengalaman Suka Duka Bersama ONEXOX, yang telah saya rasai selama lebih sebulan menggunakan Simkad ini.

Simkad Prabayar ONEXOX : Penjimatan anda keutamaan kami 

Pengalaman ini mungkinlah tidak sehebat pengalaman yang pernah dirasai oleh pengasas (CEO) Syarikat ONEXOX iaitu tuan Arie Sham, ketika memperjuangkan nasib pengguna-pengguna SalamFone seramai puluhan ribu orang. 

Tentu ramai yang tak tahu tentang kisah ini, di mana ada seorang wira berbangsa Melayu yang cukup berani tampil membela keadilan. Beliau sanggup bersusah payah memperjuangkan nasib "malang" yang bakal menimpa orang lain, walaupun terpaksa berkorban wang ringgit dan tidak pasti apa yang bakal beliau hadapi pada kemudian hari.. Termasuk mungkin boleh jatuh "Bankrup" disebabkan tindakan berani tersebut. 

Apabila membaca Pengalaman Tuan Arie Sham,  telah menjadikan sebab KUKUH mengapa saya tidak teragak-agak untuk menyertai keluarga ONEXOX. 



Pengalaman Mula Mengenali ONEXOX


Saya mula mengenali ONEXOX kira-kira setahun yang lepas, melalui seorang rakan sekerja yang telah mempromosikan SIMKAD ONEXOX ini kepada saya. Disebabkan ingin menjaga hati beliau, saya telah membeli simkad ONEXOX yang beliau jual pada harga RM10. 

Masa tu beli disebabkan nak jaga hati kawan jer. Bukan nak pakai sangat pun Simkad tu. Lepas beli, dah lupa dekat mana saya letak Simkad tu. Sampai sekarang, dah beberapa kali saya cari Simkad tu, tapi tetap tak jupa. Ntah dekat manalah agaknya SIMKAD tu menyorok yer. Kalau jumpa pun, saya rasa tentu Simkad tu dah tak boleh digunakan lagi.. huhuhu..

Dari sehari ke sehari, semakin ramai orang yang mempromosikan Simkad ONEXOX. Termasuk rakan karib saya yang juga aktif bermain catur seperti saya. 

Rakan karib saya ni sebenarnya segan nak mempromosikan ONEXOX secara face to face dengan saya.. Walaubagaimanapun, beliau cuba juga nak promosikan ONEXOX dekat saya melalui Skype. 

Ya! rakan saya telah menghantar Powerpoint mempromosikan SIMKAD ONEXOX kepada saya melalui SKYPE..

Saya baca powerpoint tersebut tanpa pengetahuan rakan karib saya. Lepas dah baca pun saya masih tak pernah bagi tahu pada rakan karib saya. Sehinggalah sekarang. 

Sebab.. Masa tu masih belum terbuka pintu hati saya untuk bersama ONEXOX.

Tapi, dalam diam-diam saya cuba mencari kebenaran tentang SIMKAD ini melalui internet. Satu persatu laman web yang ada mempromosikan ONEXOX telah saya baca.

Sehinggalah pada satu hari.. Setelah saya membaca laman web ini dan laman web ini, akhirnya telah membuka pintu hati saya untuk menggunakan SIMKAD ONEXOX. Tanpa membuang masa, saya pun terus order Simkad MNP ONEXOX (untuk kekal nombor telefon anda sedia ada) secara online. 

Alhamdulillah, dalam tempoh 2 hari, Simkad ONEXOX yang saya order secara online telah sampai di tangan saya.

Pengalaman Menjadi Pengguna ONEXOX


Untuk makluman semua. saya telah menggunakan Simkad ONEXOX secara rasmi pada 19 Oktober 2015. Saya berminat untuk  menggunakan Simkad ini setelah tertarik dengan tawaran penjimatan yang diberikan disamping pelan pemasaran yang unik dan lebih mengutamakan kebajikan pengguna berbanding Simkad-simkad lain yang terdapat di pasaran.  


Pelan Pemasaran ONEXOX lebih menarik, telus dan menjimatkan

Berdasarkan pengalaman saya menjual SIMKAD dan TOPUP sebelum ini, saya dapati ONEXOX adalah bisnes telco sebenar. Harga simkad adalah murah, cuma RM10 sahaja! Manakala Pelan pemasaran ONEXOX pula adalah lebih menarik dan telus. Mana ada SIMKAD yang mempunyai tempoh aktif selama 2 tahun 4 bulan yang terdapat di pasaran Malaysia sekarang ni, selain daripada SIMKAD ONEXOX. Kalau ada sila hubungi saya. 

Untuk mendapatkan SIMKAD ONEXOX, anda mempunyai dua pilihan. Anda boleh dapatkan nombor baru dengan mendapatkan SIMKAD SP ONEXOX, atau anda juga boleh kekal nombor telefon sedia ada ketika bersama dengan TELCO sebelum ini dengan mendapatkan SIMKAD MNP ONEXOX. Berikut merupakan sedikit penerangan yang dapat saya kongsikan tentang Simkad SP dan Simkad MNP ONEXOX: 


1. Simkad SP ONEXOX adalah untuk pendaftaran nombor baru.



2. Simkad MNP ONEXOX adalah untuk kekal nombor telefon anda sedia ada.




Pengalaman Menjadi Dealer/Pengedar ONEXOX


Setelah tertarik dengan Simkad yang murah, pelan yang menjimatkan, servis yang memuaskan, tanpa berfikir panjang saya terus mendaftar jadi Dealer/Pengedar ONEXOX

Daftar jadi Dealer ONEXOX juga saya lakukan secara Online menerusi Laman web ini. Servis yang diberikan sangat pantas. Saya telah menjadi Dealer ONEXOX secara rasmi pada 22 Oktober 2015, iaitu dalam masa 3 hari selepas saya menggunakan simkad ONEXOX.   

Alhamdulillah.. dengan menjadi Dealer ONEXOX banyak kelebihan yang dapat saya nikmati. Antaranya ialah:

1. system full access
2. 10 keping simkad
3. eRecharge RM100 (Anda boleh menjual Topup secara terus kepada USER ONEXOX)
4. layak mendapat komisyen hingga tier 4
    -> tier 1 - 10% (aktif income)
    -> tier 2 - 2% (pasif income)
    -> tier 3 - 2% (pasif income)
    -> tier 4 - 1% (pasif income)
5. TERUS BOLEH LANTIK DEALER
6. Berpeluang untuk mendapatkan komisyen sehingga tier 6
7. Insentif lantik dealer sebanyak RM30
8. untung runcit jual sim kad sebanyak RM2.20 sekeping
9. Percuma kredit RM 5.00

10. Refund GST dalam 3 hari aktif
11. Peluang naik pangkat jadi Area Distributor (AD) dan Main Distributor (MD)
12. Klik Di Sini untuk Daftar Jadi Dealer/Pengedar ONEXOX

Rajah di bawah menunjukkan Laluan Kerjaya secara Part Time/Full Time sebagai Pengedar ONEXOX


Sumber : Klik Di Sini



Pengalaman Duka Bersama ONEXOX


Sebenarnya tak banyak pun pengalaman sedih/duka yang pernah saya alami sepanjang lebih sebulan bersama ONEXOX. 

Tapi adalah juga yang dapat saya kongsikan di sini.


1. Buat Pertama kali dalam hidup saya merasa kehilangan Simkad + Handphone kesayangan.

Yurp... Selama ni tak pernah lagi saya kehilangan Handphone kesayangan berserta Simkad kesayangan saya. Macam tak percaya pula, bila saya dapati kedua-duanya hilang dari simpanan saya. 

Sumber : Klik Di Sini

Boleh tahan juga harga Handphone Samsung Galaxy S4 yang hilang. Saya survey harga second hand di pasaran, masih lagi cecah sekitar RM1k++. Simkad ONEXOX yang hilang pula, baru guna dalam sebulan. Masa Simkad tu hilang, saya dah mula berjaya menghasilkan komisyen beberapa ringgit. Tu yang jadi semakin risau. Sebab takut komisyen lesap macam tu sahaja bersama Simkad yang hilang.

Pada hari yang sama SIMKAD + Handphone hilang, saya terus hubungi Dealer saya untuk mendapatkan bantuan beliau.

Syukur Alhamdulillah. Dalam tempoh beberapa hari sahaja, saya berjaya mendapatkan pengganti SIMKAD ONEXOX yang hilang pada harga RM8.00 sahaja (Harga Dealer).

Pengganti SIMKAD ONEXOX yang hilang

Sebaik sahaja Simkad ganti ni berjaya diaktifkan, dan saya dapati nombor phone ONEXOX saya sudah boleh digunakan semula.. Semangat saya kembali pulih. Rasa semakin berkobar-kobar nak promosikan Simkad ini kepada kawan-kawan.

2. Menghadapi masalah ketika mendaftarkan SIMKAD MNP.

Ini merupakan masalah/kisah duka yang dialami oleh semua dealer/pengedar ONEXOX. Di Group Dealer ONEXOX hampir setiap hari masalah ini diajukan kepada pihak HQ.

Sekarang ni masalahnya bukan pada HQ ONEXOX. Tetapi pada syarikat TELCO asal pemilik nombor telefon tersebut. Mereka tidak membenarkan nombor telefon tersebut bertukar tangan daripada SIMKAD TELCO asal kepada SIMKAD MNP ONEXOX.

Pendaftaran MNP yang gagal dilaksanakan (Pertukaran dari Celcom kepada ONEXOX)

Pendaftaran MNP yang gagal dilaksanakan (Pertukaran dari MAXIS kepada ONEXOX)

Antara sebab pendaftaran Simkad MNP ini gagal dilaksanakan berpunca daripada contract yang masih belum tamat diantara USER dengan TELCO asal. Kebiasannya melibatkan syarikat Celcom dan Maxis. Hmmm... Naik letih juga nak  uruskan situasi ni. Bukan apa.. Kesian dekat user.. Mereka nak jadi pengguna ONEXOX dengan mengekalkan nombor telefon sedia ada, tetapi ada halangan daripada TELCO asal.. huhuhu..

Takper.. Saya anggap ini semua sebagai satu cabaran buat diri saya, sebelum berjaya dalam bidang ini..  


Pengalaman Pencapaian Bersama ONEXOX


Sebenarnya kalau nak diikutkan, saya masih bekum layak untuk cerita pengalaman pencapaian saya bersama ONEXOX. Sebab baru sebulan lebih sahaja saya menggunakan SImkad ini. Trend rakyat Malaysia Topup sebulan sekali yer.. Bukan setiap hari.. Harap anda dapat sama-sama memahami situasi ini.. ;)


Setiap bulan Topup RM30, sambil menantikan komisyen bulanan yang bakal diperolehi..

Pada bulan November hari tu Komisyen yang berjaya saya dapat tak banyak.. Cuma RM9 sahaja..



Nak tahu berapa jumlah komisyen yang saya dapat pada bulan Disember 2015?

Tunggulah sambungan entri ini... Sebab sekarang ni bulan Disember masih belum sampai ke penghujungnya.. 

Tapi yang pasti... Belum sampai banyak macam contoh di bawah...  

Sumber : Klik Di Sini

User di atas dah terlibat bersama ONEXOX hampir dua tahun... Tak hairanlah keseluruhan Income beliau melebihi RM45K sebulan. (Jumlah Komisyen = RM7,360.00 + RM38,055.80 = RM45,415.80 sebulan)

Saya ni baru jer sebulan lebih jadi User dan Dealer ONEXOX.... hehehe

Kalau dah lebih setahun nanti, In Shaa Allah komisyen saya akan bertambah... Mungkin saya juga akan mengalami nasib yang sama seperti mereka.. 

Sumber : Klik Di Sini

Sumber : Klik Di Sini

Sumber : Klik Di Sini

Sumber : Klik Di Sini

Sumber : Klik Di Sini

Sumber : Klik Di Sini


Tolong doakan yer... Satu hari nanti saya juga boleh berjaya seperti mereka...

Jalannya dah nampak... Sekarang hanya perlu istiqamah dalam setiap usaha dan jangan sesekali berputus asa..

kalau mereka boleh, kenapa saya tidak? Betul tak?

Selama ini, kalau saya tidak bersama ONEXOX, saya tetap gunakan Handphone... Setiap bulan saya bayar bil antara RM50 hingga RM100..

Cuma kali ni apabila bersama ONEXOX, saya dah berjaya menjimatkan penggunaan bil telefon saya... Dan dalam masa yang sama sedang berusaha mendapatkan pasif Income yang Lumayan...

Setakat ini sahaja perkongsian Pengalaman Bersama ONEXOX. In Shaa Allah, bersambung lagi di lain waktu.

Salam kejayaan bersama ONEXOX. "Out There We Are One"


Info Berkaitan:

11 ulasan:

  1. Tahniah bro Anuar, sedikit demi sedikit pengalaman bersama onexox membuat diri anda bertambah yakin dengan telco ini. Semoga tetus maju dan berjaya.

    BalasPadam
  2. mantap betul diorang income dah 5 angka dlm ms 2 tahun..guna hp je...maybe pasni anuar plk bakal follow jejak..insyaAllah amin...


    kalau komen biasa blogspot ni nanti kalau entri niload intensedebate tu takde la ek komen ni..

    BalasPadam
  3. kena usaha lagi kuat beb. 

    baru dapat macam diorang. 

    aku memang tak leh follow cara nih. 

    BalasPadam
  4. Hebat dorg ni. Banyak nak kena usaha jika nak dapat macam ni.

    BalasPadam
  5. Boleh usaha jadi macam mereka. Best dapat hasil dari onexox ni.

    BalasPadam
  6. Terbaiklah dapat hasil macam ni. Masyuk.

    BalasPadam
  7. salam,

    tahniah En Anuar..! sharing yang sangat brilliant dan ikhlas.. kami HQ mendoakan agar tuan akan terus berjaya serta enjoy berniaga dalam industri telco ini dan sentiasa sihat selalu..

    on behalf, DMT ONEXOX

    -JOE-

    BalasPadam
  8. salam,

    tahniah En Anuar..! sharing yang sangat brilliant dan ikhlas.. kami HQ mendoakan agar tuan akan terus berjaya serta enjoy berniaga dalam industri telco ini dan sentiasa sihat selalu..

    on behalf, DMT ONEXOX

    -JOE-

    BalasPadam
  9. Ramai yang dah mula bertukar telco lain ke Onexox. Satu perkembangan yang sihat.

    BalasPadam
  10. Wah....walaupun hanya beberapa bulan saja guna simkad ONEXOX tetapi banyak juga pengalaman yang dilalui dengan menggunakan telco ONEXOX ini.

    Jom kunjungi entri saya:
    Pengalaman Bersama ONEXOX

    BalasPadam

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower

Pembaca Paling Mesra