Ahad, 19 Mei 2013

Kejatuhan Emas Dunia paling teruk dalam tempoh 2 tahun?

with 0 Comment

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Harga emas dunia terus menunjukkan penurunan... Berdasarkan maklumat yang saya baca di ruangan ekonomi Berita Harian, keadaan ini telah menyebabkan ramai pelabur-pelabur  di peringkat antarabangsa telah beralih arah kepada pelaburan saham... Mungkin mereka mempunyai justifikasi tersendiri untuk meraih lebih banyak keuntungan melalui pelaburan saham..

Itu cara pelabur-pelabur profesional mempelbagaikan pelaburan mereka.. Untuk pelabur amatur macam kita ni, mungkin modal yang kita ada tidak sebesar mereka.. Jadi, ukurlah baju pada badan sendiri.. Atau cuba pelajari cabang-cabang pelaburan sebelum mengambil keputusan untuk melabur... 


Graf harga emas 30 hari menunjukkan harga emas semakin jatuh.. Berdasarkan prinsip pelaburan emas, bila harga emas semakin jatuh, merupakan masa terbaik untuk membeli emas..  




Duharap harga emas terus jatuh sampai hari Khamis minggu depan.. Disebabkan kakitangan kerajaan akan dapat gaji pada ketika itu... Rujuk Jadual pembayaran gaji tahun 2013 (Klik di sini)

Bagi sesiapa yang tengah ada modal sekarang ni eloklah lock harga emas.. Sementara harga emas tengah murah...  1 gram cuma sekitar RM132.. 



Berdasarkan pemerhatian saya terhadap graf harga emas dunia untuk tempoh 5 tahun, Kejatuhan harga emas pada hari ini merupakan kejatuhan tertinggi dalam tempoh 2 tahun kebelakangan ini... Mungkinkah harga emas akan semakin jatuh lagi seperti yang pernah diceritakan oleh seorang tokey emas berbangsa Cina.. Sumber : Klik Di Sini


Kejatuhan Harga Emas paling teruk dalam tempoh 2 tahun (May 2011-May 2013)

Sekiranya anda berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut tentang pelaburan emas, saya syorkan anda membaca entri-entri terdahulu yang terdapat di blog ini: 

0 comments:

Catat Ulasan

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower

Pembaca Paling Mesra