Selasa, 19 Februari 2013

10 Blogger Terbaik Malaysia yang hilang kini telah dijumpai semula

with 7 comments

10 Blogger Terbaik Malaysia yang hilang kini telah dijumpai semula.. Syukur Alhamdulillah.. 

Kepada anda yang rajin mengikuti perkembangan blog ini.. Tentu anda masih teringat lagi saya pernah menulis sebuah entri yang berjudul 10 Blogger Terbaik Malaysia... Dalam entri tersebut, saya ada menyenaraikan 10 Blogger Terbaik Malaysia pilihan Blog Coretan Anuar setelah membuat penilaian terhadap hampir 50 blogger terbaik di Malaysia..  



Entri tersebut saya jadikan sebagai "pemain utama" (entri utama) dalam Contest SEO 10 Blogger Terbaik Malaysia yang telah saya sertai..  

Selepas cuti tahun baru Cina baru-baru ini, saya membuat semakan keyword "10 Blogger Terbaik Malaysia" di laman web Google.. Saya dapati entri 10 Blogger Terbaik Malaysia yang saya hasilkan telah "hilang" daripada senarai terbaik hasil carian google.. 

Biasanya entri ini berada di Page ke 3 Google.. Tapi pada kali ini, puas saya mencari di Page pertama hingga ke 5.. Tetapi saya gagal menemui entri tersebut.. Saya jangkakan entri tersebut mungkin berada di Page ke 10 dan ke atas.. Tak ada masa untuk saya mencarinya sampai ke page tersebut...   Walaubagaimanapun "pemain simpanan" (entri sokongan) untuk keyword ini berada di page ke 4 google.. 

Inilah dia asam garam permainan SEO.. Ianya sukar untuk diduga.. Pada ketika itu, saya merasakan blog Coretan Anuar telah terkeluar dalam saingan Contest SEO 10 Blogger Terbaik Malaysia .. 

"Nak buat macamana.. Blog tak hebat.. Tak ada rezeki untuk meneruskan cabaran dalam saingan ini... " Bisik hati kecil saya..

Setelah beberapa hari berlalu.. Malam tadi saya membuat semakan semula di laman web Google.. Bagaikan tidak percaya... 10 Blogger Terbaik Malaysia yang hilang kini telah dijumpai semula..

Entri utama blog Coretan Anuar untuk Contest 10 Blogger Terbaik Malaysia telah muncul semula.. Dan kini berada di Page kedua Google.. 


Kemunculan semula entri ini mungkin disebabkan beberapa perubahan yang telah saya buat terhadap entri asal 10 Blogger Terbaik Malaysia ...  supaya entri tersebut lebih ringan dan mudah dicapai oleh pengguna internet...  

Syukur Alhamdulillah... Ada harapan untuk saya meneruskan semula cabaran ini.. Tempoh masa Contest ini, tinggal 10 hari sahaja lagi... Blog manakah agaknya yang berjaya mendominasi Contest SEO 10 Blogger Terbaik Malaysia ??.. Sama-samalah kita nantikannya apabila berakhirnya Contest ini nanti.. 

Good Luck saya ucapkan kepada semua peserta Contest SEO 10 Blogger Terbaik Malaysia

7 ulasan:

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower

Pembaca Paling Mesra