Rabu, 10 Jun 2015

Download Ebook Teknik Email Memukau secara PERCUMA!

with 0 Comment
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Teknik pemasaran email merupakan senjata utama yang digunakan oleh kebanyakan usahawan internet. Ianya telah dapat dibuktikan secara praktikal dalam beberapa cabaran Affiliate yang dianjurkan oleh usahawan internet tempatan mahupun di luar negara.
 

Download Ebook Teknik Email Memukau secara PERCUMA! -->> Klik Di Sini


Saya ambil satu contoh Cabaran Affiliate yang telah dianjurkan oleh Tim Infokerjaya pada tahun lepas.

Cabaran Affiliate ini telah mencatatkan satu kejayaan yang cukup memberangsangkan, di mana ia berjaya mencatat jumlah jualan melebihi RM350 ribu dalam tempoh tidak sampai satu minggu selepas cabaran ini dilancarkan. 

Saya rasa mungkin ini rekod jumlah jualan tertinggi setakat ini dalam tempoh yang singkat, untuk cabaran affiliate tempatan. Berikut merupakan senarai Top Affiliate untuk cabaran ini.

Sumber : Klik Di Sini

Melalui perkongsian rahsia kejayaan beberapa usahawan internet yang berada dalam carta top 10 cabaran ini... Masing-masing mengatakan strategi yang paling berkesan untuk menghasilkan jualan adalah melalui teknik emasaran email

Buktinya adalah seperti berikut... Anda boleh melihat sendiri statistik jualan yang diperolehi oleh dua orang top affiliate dalam cabaran tersebut.


1# Kuda Tua : Berada di tempat kedua dalam cabaran affiliate tersebut, dengan nilai jualan sebanyak RM32,360 dalam tempoh 4 hari

 Strategi Affiliate Kuda Tua

Dalam cabaran Affiliate tersebut, Kuda Tua telah menggunakan kesemua strategi pemasaran yang beliau ketahui.. Hasilnya adalah seperti berikut:
  1. Melalui Banner blog beliau berjaya menghasilkan jualan sebanyak 11 unit daripada 893 klik.. 
  2. Melalui teknik pemasaran email (Menggunakan Getresponse lama) berjaya menghasilkan 47 jualan daripada 1508 klik
  3. Melalui teknik pemasaran email (Menggunakan Getresponse baru) berjaya menghasilkan 291 jualan daripada 1822 klik
  4. Melalui Fanpage Penguasa Kastam, berjaya menghasilkan 19 jualan daripada 1319 klik
  5. Melalui artikel Blog, beliau berjaya menghasilkan 47 jualan daripada 1634 klik
  6. Daripada PM customer (melalui Facebook), beliau berjaya menghasilkan 2 jualan daripada 66 klik

Daripada statistik di atas menunjukkan teknik pemasaran lain seperti artikel blog, banner jualan, Fanpage, FB Groups juga boleh menghasilkan jualan. Tetapi jualan yang berjaya dihasilkan tidak sebanyak teknik pemasaran email.

Ok.. Kita tengok pula statistik yang kedua daripada Tuan jamal Sifu FB Ads.


2# Jamal SifuFbAds : Berada di tempat kelima dalam cabaran affiliate tersebut, dengan nilai jualan sebanyak RM18,760 dalam tempoh 4 hari

Strategi Affiliate Tuan Jamal Sifu FBAds

Dalam eksperimen yang beliau jalankan sepanjang menyertai cabaran affiliate tersebut. Beliau dapati dari segi conversion adalah seperti berikut:
  1. TOP 1 - email marketing (Kumpul List guna FB Ads) : Guna List Aweber berjaya menghasilkan 102 jualan daripada 931 klik
  2. 2nd - SEO : Guna List Norabots berjaya menghasilkan 87 jualan daripada 804 klik
  3. 3rd - FB Ads - desktop feed : Berjaya menghasilkan 26 jualan daripada 1083 klik

Ditempat Pertama adalah email marketing.. Ditempat kedua juga email marketing, cuma kaedah mengumpul list sahaja yang berbeza. List email Norabots dikumpul dengan menggunakan teknik SEO, manakala List Email Aweber dikumpul dengan menggunakan FB Ads.

Apabila tuan Jamal SifuFbAds dah berjaya mengumpul senarai email, beliau akan follow up prospek dengan cara menghantar email bersiri kepada mereka sehingga berjaya menghasilkan jualan.

Jadi, sekiranya anda berminat untuk menghasilkan pendapatan yang lumayan melalui internet.. Atau ingin menjadi top affiliate dalam mana-mana cabaran Affiliate, saya syorkan anda mempelajari teknik pemasaran email.

Saya pun sebenarnya masih dalam proses pembelajaran.. Banyak lagi teknik pemasaran email yang perlu saya pelajari.. Disebabkan itu, baru sebentar tadi saya telah memuat turun Ebook Teknik Email Memukau yang dihasilkan oleh Tuan Fahmi Ishak di laman web www.emelmemukau.com secara PERCUMA!

Download Ebook Teknik Email Memukau secara PERCUMA! -->> Klik Di Sini

Kalau anda berminat nak dapatkan ebook ini, saya syorkan anda layari laman web beliau.. Semoga ebook ini sedikit sebanyak dapat membantu anda mepelajari teknik pemasaran email.. Good Luck!

Info Berkaitan:

0 comments:

Catat Ulasan

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower

Pembaca Paling Mesra