Isnin, 18 Mei 2015

Bagaimana Mencipta Pendapatan Pasif Seumur Hidup? - Azizi Ali (Jurulatih Jutawan Malaysia)

with 0 Comment
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Azizi Ali merupakan nama yang tidak asing lagi dalam dunia pelaburan dan kewangan di Malaysia.

Sebut sahaja nama beliau.. rasanya satu Malaysia dah tahu, beliau merupakan Pakar Ekonomi dan lebih dikenali sebagai Jurulatih Jutawan Malaysia.


Sumber : Klik Di Sini


Setakat ini Azizi Ali telah menulis lebih daripada 30 buah buku dalam samada dalam Bahasa Melayu atau Bahasa Inggeris. Buku-buku beliau kebanyakannya berkisarkan tentang kewangan, pelaburan, pembangunan diri dan perniagaan. Setakat ini buku-buku beliau telah dipasarkan secara meluas di Malaysia, Singapura dan Brunei. In Shaa Allah, anda boleh menemui buku-buku tulisan beliau di kedai-kedai buku di seluruh Malaysia.

Melalui buku-buku tulisan beliau dan seminar yang telah beliau anjurkan.. Sehingga kini, beliau telah melahirkan ramai individu yang berjaya dalam pengurusan kewangan dan pelaburan di Malaysia, Singapura dan Brunei.

Salah satu antaranya adalah blogger Pelaburan Hartanah tersohor tanah air iaitu Abang Ensem. Jom baca testimoni Abang Ensem yang saya ambil di blog beliau.
"Mengimbau kembali penyertaan aku di kelas hartanah Azizi Ali sekitar tahun 2001 ternyata mendatangkan kesan. Walaupun RM899 tanda harga yang aku bayar, tetapi hasil yang aku kecapi hingga kini jauh melangkaui amaun yang aku bayar dahulu. Atas sebab itulah aku menanam tekad untuk berlagak seperti Azizi Ali, memberi ilmu dan mencelikkan anak-anak muda terhadap aspek pelaburan agar mereka akan lebih berjaya lagi daripada aku di masa depan. Yang lebih mengujakan aku, RM88 (Lembah Kelang) dan RM99 (Luar Lembah Kelang) adalah amaun penarik golongan ini ke kelas aku."

Selain Abang Ensem, ramai lagi tokoh-tokoh atau individu terkenal di Malaysia yang telah mendapat manfaat daripada ilmu yang dicurahkan oleh Tuan Azizi Ali.. Antaranya Blogger terkenal di Malaysia iaitu Tuan Denaihati, Irfan Khairi (Jutawan Internet Malaysia), Gobala Krihsnan (Usahawan Internet Malaysia), Mohd Suhaimy aka Shuth (Penulis bestseller dan usahawan Internet), Razif Yusof (Usahawan Internet Malaysia), Dr Tengku Asmadi Bin Tengku Mohamad (Penceramah dan Pakar Motivasi di Malaysia), Datuk Maznah Hamid (Pengerusi Securiforce Sdn. Bhd) dan ramai lagi..

Jom baca testimoni individu-individu hebat ini terhadap Azizi Ali.


"Minat aku kepada pelaburan bermula apabila aku membaca buku berjudul “Jutawan dari Planet Jupiter” kira-kira 22 tahun lepas. Ketika itu aku tak pernah menyangka bahawa suatu hari aku akan bertemu dengan penulis buku tersebut yang aku gambarkan seorang Jutawan yang berjaya. Alhamdulillah kali pertama aku berjumpa dengan Azizi Ali ketika meraikan majlis rumah terbuka Aidilfitri Abang Ensem. Rupanya beliau bukan sahaja Jutawan Pelaburan tetapi juga seorang Juruterbang MAS pesawat Boeing A380. Jadi jangan jadikan pekerjaan sebagai alasan untuk kita tidak berjaya."
-Penulis Blog Denaihati-

Sumber : Klik Di Sini

Apabila membaca testimoni-testimoni mereka... Terbukti Azizi Ali merupakan individu terbaik di Malaysia yang boleh mengajar kita tentang ilmu pengurusan kewangan. Beliau boleh mengajar kita, bagaimana untuk menguruskan duit gaji kita dengan baik dan seterusnya mengembangkan wang tersebut untuk membantu kita menikmati kehidupan yang lebih selesa pada kemudian hari. 

Biasanya, dalam pengurusan kewangan yang baik.. Terlebih dahulu, kita perlu menyenaraikan ke mana perginya wang gaji kita digunakan pada setiap bulan. Daripada senarai tersebut, kita perlu membuat analisis tentang perbelanjaan yang baik dan perbelanjaan yang tidak baik.

Perbelanjaan yang baik ialah perbelanjaan yang mendatangkan keutungan kepada kita seperti simpanan, pembelian hartanah, pembelian saham dan sebagainya.. Manakala perbelanjaan yang tidak baik pula perbelanjaan yang tidak mendatangkan keuntungan kepada kita seperti membayar bil elektrik, bil air, bil astro, bil internet, bil/top up penggunaan talian telefon, minyak kereta, Bayaran Bulanan Kereta, shopping dan sebagainya. 

Seboleh-bolehnya kita disarankan supaya mengelak atau mengurangkan perbelanjaan yang tidak baik.. Tetapi sebahagian besar daripada perbelanjaan yang tidak baik ini merupakan keperluan hidup kita. Tak percaya, jom kita tengok senarai berikut:

  • Simpanan  - RM100                                          (Perbelanjaan Baik)
  • Bayaran Bulanan hartanah - RM1300                 (Perbelanjaan baik) 
  • Bayaran Bulanan Pinjaman saham - RM300       (Perbelanjaan baik)
  • Bil elektrik - RM120                                   (Perbelanjaan tidak baik, tapi keperluan) 
  • Bil air - RM10                                            (Perbelanjaan tidak baik, tapi keperluan) 
  • Bil astro - RM80                                        (Perbelanjaan tidak baik) 
  • Bil internet - RM110                                  (Perbelanjaan tidak baik, tapi keperluan) 
  • Bil/top up penggunaan talian telefon-RM80 (Perbelanjaan tidak baik, tapi keperluan) 
  • Minyak kereta - RM300                              (Perbelanjaan tidak baik, tapi keperluan) 
  • Bayar Sewa Rumah - RM500                       (Perbelanjaan tidak baik, tapi keperluan) 
  • Bayar Pengasuh Anak  - RM550                       (Keperluan) 
  • Bayaran Bulanan Kereta - RM800                (Perbelanjaan tidak baik, tapi keperluan) 
  • Keperluan dapur + duit makan harian  RM1,000  (Keperluan) 
  • Belanja Sekolah anak-anak - RM150                   (Keperluan)
  • Hantar Duit Ke kampung - RM300                    (Perbelanjaan Baik)
  • bayar Duit Kutu - RM200                                 (Perbelanjaan baik, simpanan) 
  • Zakat dan Sedekah - RM150                            (Perbelanjaan Baik)
  • Pinjaman Peribadi dan Hutang - RM1500         (Perbelanjaan tidak baik)

Dalam senarai di atas, tulisan yang berwarna biru merupakan perbelanjaan yang baik. Boleh diteruskan.. Tetapi perbelanjaan yang berwarna merah tu, kita perlu membuat analisis satu persatu.. Kalau boleh, kena cuba kurangkan perbelanjaan tersebut pada setiap bulan. Sebab ia mendatangkan kerugian kepada kita.

Sekiranya terdapat lebihan daripada perbelanjaan berwarna merah tersebut, boleh dijadikan sebagai simpanan atau pelaburan. 

Kalau anda dapat menukarkan mana-mana perbelanjaan yang berwarna merah tersebut kepada sumber pendapatan, lagilah bagus.

Contohnya.. anda buat pinjaman peribadi untuk buat bisnes di bulan Ramadhan atau modal untuk bekalkan tender kerajaan atau beli hartanah lelong dan sebagainya... Tapi dengan syarat, anda kena pastikan bisnes yang disertai, mampu memberi pulangan keuntungan sehingga 30% hingga 100% daripada modal asal. 

Apabila urusan perniagaan selesai.. Bayar balik pinjaman yang dibuat dan simpan  baki keuntungan untuk dibuat pelaburan..

Contoh yang lain.. Dengan bayaran bil internet sebanyak RM110/bulan, anda jalankan perniagaan internet.. Seiap bulan anda boleh jana pendapatan sekitar RM500-RM1000.. RM110 buat bayar bil internet, keuntungan selebihnya boleh dijadikan sebagai simpanan atau modal pelaburan...

Selain itu, cuba fikir... Ada lagi tak dalam senarai perbelanjaan berwarna merah tersebut, boleh membantu anda menghasilkan pendapatan tambahan?
..

...

...
Cuba fikir dulu... Ada lagi tak?
...

....


.....

Dah puas berfikir?
...

....

....

Baiklah.. Saya ada lagi satu..

Cuba anda baca dialog wanita Cun di bawah...



Sumber : Klik Di Sini

Ya betul! Perbelanjaan bil/topup ke atas penggunaan telefon anda, boleh membantu anda menjana pendapatan sampingan..

Sebenarnya ini bukan saya yang kata... 

Tetapi, Azizi Ali (Jurulatih Jutawan Malaysia) yang kata... Beliau dah laksanakan pun..

Walaupun beliau dah kaya raya.. Mempunyai saham dan aset bernilai jutaan ringgit, tetapi beliau tetap juga ingin menjadi seorang pengguna bijak..

Beliau tidak mahu ketirisan wang berlaku dalam setiap ringgit yang dikeluarkan daripada akaun beliau pada setiap bulan...

Kalau boleh beliau mahu wang  yang keluar sedikit, tapi wang yang masuk melebihi daripada nilai wang yang dikeluarkan...

Sememangnya itu merupakan pemikiran seorang Pakar Pelaburan!

Oleh itu, Jadilah Pengguna Bijak Seperti Tuan Azizi Ali (Jurulatih Jutawan Malaysia)


Sumber : Klik Di Sini

Selama ini kita membayar prepaid/bil telefon pada setiap bulan tanpa miss.. Kalau miss bayar, talian akan disekat... Tak boleh nak call, sms, Whatss App dan sebagainya..

Setiap bulan kita terus membayar... Tapi tak dapat apa-apa ganjaran pun.. 

Sedangkan tuan Azizi Ali menjadi pengguna yang bijak.. Beliau bijak memanfaatkan peluang yang ada..

Prepaid/bil telefon yang dibayar pada setiap bulan bertukar menjadi sumber pendapatan. Apabila pengguna Simkad di bawah rangkaian beliau terus berkembang, Sim kad yang beliau gunakan pada hari ini telah menjadi salah satu aset yang sangat berharga kepada beliau..

Nilai Simkad tersebut, mungkin kini lebih berharga daripada nilai saham dan hartanah yang beliau miliki.

Disebabkan itu, beliau sanggup untuk menghasilkan satu panduan yang dapat memberi kesedaran kepada semua pengguna talian telefon di Malaysia.. Supaya nertukar menjadi seorang pengguna yang bijak.

Sepanjang saya mengikuti perkembangan Tun Azizi Ali.. Setiap kali pelaburan yang beliau ceburi berjaya mendatangkan pulangan yang lumayan... beliau akan berkongsi maklumat tentang pelaburan tersebut, dengan cara menulis buku/ebook..

Tujuannya ialah supaya lebih ramai orang mendapat manfaat daripadanya... Dan turut merasai kemanisan sesuatu pelaburan, sama seperti apa yang telah beliau rasai...

Maka terhasillah panduan Mesin Wang Tone Excel, yang terdiri daripada 5 ebook iaitu:

  • Ebook #1: Mencipta Mesin Wang Tone Excel
  • Ebook #2: Bagaimana Mengembangkan Bisnes Tone Excel
  • Ebook #3: Tone Excel FAQ
  • Ebook #4: Rujukan Pantas Tone Excel
  • Ebook #5: Tone Excel Automatic Marketing System

Mesin Wang Azizi Ali

Kenapa Azizi Ali (Jurulatih Jutawan Malaysia) memilih Tone Excel sebagai Pengguna Bijak?

Sebab, Tone Excel merupakan Simkad Pertama di Malaysia yang menawarkan kemudahan ini. 

Walaupun harganya mahal, tapi disebabkan kelebihan yang bakal diperolehi oleh seorang pengguna bijak... Maka beliau tiada pilihan lain untuk memilih Tone Excel..



Tapi, pada hari ini.. Selain daripada Tone Excel, terdapat alternatif lain untuk menjadikan penggunaan telefon anda sebagai sumber pendapatan.. Iaitu dengan ONEXOX

Berminat nak tahu lebih lanjut tentang ONEXOX, boleh klik pada banner di bawah:


Sekiranya terdapat sebarang pertanyaan boleh hubungi saya menerusi:
  • Whatapps : 011-38221589
  • SMS : 016-5425547
  • email: nuargto[at]gmail.com
  • Blog: coretananuar.com


Harga SimKad ONEXOX cuma RM10 sahaja..  


Sebagai pengguna Prepaid ONEXOX, ada pakej dan insentif menarik yang disediakan kepada anda iaitu:
  • Simkad yang murah. Hanya RM10 untuk memiliki Simkad ONEXOX dan tersedia baki kredit RM5
  • Nombor lama boleh dikekalkan (MNP)
  • Data internet Mudah Alih Berkelajuan Tinggi
  • Panggilan serendah 5 sen ke semua rangkaian
  • Pelan Flexi 2 dalam 1
  • Boleh top-up di banyak lokasi seperti stesyen petrol, 7-Eleven dan sebagainya
  • Peluang untuk menjana pendapatan pasif dan pendapatan aktif
  • User Get User dengan ganjaran 6% setiap kali rakan yang anda perkenalkan membuat tambah nilai (Top Up)
  • Boleh dibuat secara part time
  • Promosi secara online atau offline atau kedua-dua sekali
  • Sistem back office yang mantap
  • Boleh promote 24 jam tanpa henti
P/S : Jadi, apa tunggu lagi.. Jom sertai kami untuk menjadi seorang pengguna bijak. Jangan lepaskan peluang ini.. Jadikan Handphone anda sebagai Sumber Pendapatan Pasif Seumur Hidup

0 comments:

Catat Ulasan

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower

Pembaca Paling Mesra