Rabu, 13 Mei 2015

Peluang Pelaburan Hartanah di Bandar Universiti, Seri Iskandar Perak

with 2 comments
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..


Kawasan Seri Iskandar Perak pada ketika ini merupakan sebuah kawasan yang sedang pesat membangun. Banyak bangunan-bangunan baru yang didirikan di kawasan ini, yang diibaratkan bagai "Cendawan Tumbuh selepas hujan"

Berdasarkan keadaan tersebut, saya percaya satu hari nanti Seri Iskandar mampu menjadi sebuah bandar maju seperti di Shah Alam... Berikutan terdapatnya 2 buah Universiti di kawasan ini iaitu Universiti Teknologi Petronas (UTP) dan Universiti Teknologi Mara (UITM Seri Iskandar)

Kedua-dua Universiti ini ternyata telah berjaya menghidupkan Bandar Seri Iskandar... dengan kehadiran para pelajar yang datang dari seluruh semenanjung Malaysia, Sabah, Sarawak dan juga Luar negara. Ya!! Untuk maklumat anda, ramai pelajar-pelajar UTP datang dari luar negara.. Jadi, jangan terkejut sekiranya anda ada terserempak dengan mat-mat Negro apabila anda berada di kawasan ini...

Peta Seri Iskandar Perak

Selain terdapat dua buah Universiti, di sekitar kawasan Seri Iskandar juga terdapat Institut Kemahiran Belia negara (IKBN), Sekolah Cluster SMKA Sultan Azlan Shah, kawasan membeli belah (Seperti Nilai 3) dan bakal didirikan sebuah Hospital kerajaan.


Sumber : Perak Today

Setiap kali saya lalu di kawasan Seri Iskandar apabila pulang ke kampung isteri... Terdetik di hati saya untuk memiliki sebuah hartanah di kawasan ini.

Selain tertarik dengan pembangunan yang pesat, saya juga tertarik dengan trafik-trafik yang menerjah masuk ke blog saya menerusi enjin carian Google.. disebabkan Keyword "Homestay di Seri Iskandar"

Nampaknya blog ini masih berjaya berada di Page Pertama Google, untuk Keyword "Homestay di Seri Iskandar". Syukur Alhamdulillah..

Hasil carian Google untuk Keyword "Homestay Di Seri Iskandar"


Melalui Keyword ini, telah berjaya menghadirkan para penyewa ke Pak Ya Homestay yang terletak di kawasan berhampiran Batu Gajah, Perak.

Sekarang ni Pak Ya Homestay sudah tidak lagi beroperasi. Pada ketika ini, rumah tersebut didiami oleh adik Ipar saya yang baru mendirikan rumah tangga pada tahun lepas. Sementara mencari rumah di kawasan berdekatan untuk disewa, saya dan isteri membenarkan mereka tinggal di rumah tersebut.

Walaupun Pak Ya Homestay sudah tidak lagi beroperasi, tetapi iklan tersebut dipadamkan dari blog saya. Ini kerana Homestay tersebut akan beroperasi semula, apabila adik ipar saya dah dapat rumah yang lain nanti. 

Dalam masa sekarang ni... setiap kali ayah mertua saya ada menerima panggilan telefon, yang berminat nak menyewa Pak Ya Homestay.. Ayah mertua saya akan beritahu, Homestay tersebut telah pun penuh... Setiap kali call, penuh... Setiap kali call, penuh..  Kalau anda merupakan salah seorang pemanggil tersebut... Saya mohon maaf, bagi pihak ayah mertua saya... 

Setiap kali ayah mertua saya bagi tahu.. Kebanyakan pemanggil datangnya daripada Emak  student, Ayah student dan student daripada Universiti Teknologi Petronas (UTP) dan UITM Seri Iskandar... Keinginan untuk memiliki sebuah rumah di Seri Iskandar semakin menjadi-jadi... Tetapi terpaksa menangguhkan dulu keinginan tersebut... Disebabkan belum ada budget lagi..  

Dalam perancangan saya, saya nak beli rumah di kawasan tersebut dalam tempoh setahun atau dua tahun akan lagi... Bila keadaan ekonomi keluarga dah mula stabil.. 

Tetapi... 

Nak dijadikan rezeki.... 

Baru-baru ini ada berita yang menggembirakan saya... Ada Promosi untuk pembelian Rumah Teres Dua Tingkat Di Bandar Universiti, Seri Iskandar..

Rumah Teres Dua Tingkat di Bandar Universiti Seri Iskandar..

Model Rumah Teres Dua Tingkat di Bandar Universiti Seri Iskandar..

Bayar RM500 sahaja untuk booking rumah..  100% Percuma Yuran Guaman, Termasuk "Duty Stamp".

Bayaran bulanan akan mula dilaksanakan 2 tahun lagi... Iaitu selepas rumah siap dibina, dan saya dah dapat kunci rumah...


Rumah Teres Dua Tingkat di Bandar Universiti Seri Iskandar berharga RM244,800 hingga RM419,800



Spesifikasi Rumah Teres Dua Tingkat di Bandar Universiti Seri Iskandar 

Rumah Teres Dua Tingkat di Lavender 2, Taman Universiti Seri Iskandar ini berkeluasan 22' X 70'.. Rumah dua tingkat ini mempunyai 4 bilik tidur dan 3 bilik air.

Masa nak beli tu, risau juga sekiranya loan tak lepas.. 

Sekali semak dekat Kelayakan Pinjaman Rumah Kerajaan (Saya tunjuk slip gaji jer, orang lain yang tolong semakkan).. Syukur Alhamdulillah... Boleh lepas... Kalau saya ambil Corner Lot pun masih boleh lepas lagi... 

Kadar Kelayakan Baharu Pinjaman Perumahan Perbendaharaan Malaysia (1 Januari 2015)

Saja nak mencuba nasib.... Tanya dekat Sales Executive tu kalau-kalau ada rumah Corner Lot yang masih lagi kosong...

Ada satu.. Tapi Non Bumiputra punya... Yang Bumiputra punya dah habis dah.. Rumah Corner Lot bernombor 172 masih kosong lagi..

Kawasan lot rumah Lavender 2, Taman Universiti Seri Iskandar

Luas keseluruhan kawasan rumah 3627.8 kaki persegi.. Keluasan kawasan lebihan tanah 2088 kaki persegi.. Rumah ni berharga RM385,800.. Tak dapat diskaun 5% sebab bukan Lot Bumiputra... Huhuhu sedihnya... 

Keluasan kawasan setiap lot rumah Lavender 2, berserta harganya sekali..

Bila tengok harga rumah tersebut jauh lebih mahal berbanding lot tengah.. Ditambah pula tak dapat potongan diskaun 5% untuk bumiputra.. Rasa serba salah nak ambil rumah ni..

Masa tu saya dan isteri tak dapat nak buat keputusan...

Kami minta tempoh satu hari untuk berbincang, sebelum membuat keputusan muktamat.. 

Hasil perbincangan kami...  

....
...
...

Kami bersetuju untuk mengambil rumah Corner Lot tersebut..  

Anggaran Bayaran Balik Pinjaman Perumahan..

Selepas dua tahun nanti, apabila rumah Corner Lot tersebut siap.. RM2,000 akan ditolak dari slip gaji saya... 

Sekarang ni rumah tersebut masih dalam proses pembinaan..

 
Keadaan di Tapak Pembinaan Rumah Lavender 2, Taman Universiti Seri Iskandar

Sebenarnya berdebar juga nak menantikan tempoh dua tahun tersebut.. Harap-harap umur saya masih panjang lagi, dan merasa tengok rumah tersebut siap dibina... Doakan yer..

Sekiranya anda juga berminat untuk membeli rumah di Bandar Universiti, Seri Iskandar Perak.. Anda boleh hubungi :
Encik Hasni Bin Mohd RozaliSales Executive Agro-Mod Industries Sdn. Bhd(A Member Of Hua Yang Berhad) H/P No : 016-5679718Web : http://www.huayang.com.my/property_ongoing.html

Selain daripada rumah Teres Dua Tingkat, terdapat beberapa projek perumahan lain lagi yang sedang dibina oleh Syarikat ini di Bandar Universiti, Seri Iskandar Perak.

P/S : Kalau Encik Hasni tanya dari mana anda dapat maklumat ini?.. anda boleh bagi tahu dari blog saya.. Manalah tahu ada tawaran terbaik menanti anda.. ;)

2 ulasan:

  1. nama saya Redzuan Sarina Binti dari PULAU PINANG,
    MALAYSIA. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Rossa kerana membantu saya mendapatkan pinjaman. selama tiga bulan, saya telah mencari pinjaman untuk melunaskan hutang, setiap orang yang saya temui ditipu dan mengambil wang saya sehingga akhirnya saya melihat kisah Cik Masitah Ayob dan alamat laman web syarikat yang dikongsinya. Syarikat itu kemudian memberi saya pinjaman sebanyak RM470,000 yang saya minta. syarikat juga dapat membantu anda. kerana syarikat itu juga telah menolong beberapa rakan saya yang lain. Sekiranya anda memerlukan bantuan kewangan, sila hubungi syarikat ROSSA FINANCE melalui e-mel: Rossastanleyloancompany@gmail.com
    Syarikat itu tidak tahu bahawa saya melakukan ini dengan menyebarkan niat baik syarikat kepada saya, tetapi saya merasakan saya harus membagikannya kepada anda semua untuk membebaskan diri daripada penipu, berhati-hati dengan peniru dan hubungi syarikat pinjaman yang betul. Di bawah ini adalah kata-kata semangat bagi mereka yang mencari pemberi pinjaman swasta yang jujur ​​dan jujur.
    "jika anda memerlukan pinjaman untuk membayar kredit dan hutang? Adakah anda memerlukan kewangan untuk menubuhkan perniagaan anda sendiri? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk melaksanakan projek besar? Adakah anda memerlukan pinjaman kuliah? Adakah anda memerlukan dana untuk pelbagai tujuan lain?" ? Inilah e-mel saya untuk sebarang pertanyaan mengenai ibu rossa,
    e-mel saya: redzuansarinabinti2020@gmail.com
    nombor saya + 601616345654
    E-mel ibu rossa: Rossastanleyloancompany@gmail.com
    syarikat rossa Call / text / WhatsApp: +1 (213) -315-3118
    Laman web: www.rossastanleyloan.org
    Twitter rasmi: Rossastanlyloan
    Facebook rasmi: Rossa Stanley Favor

    BalasPadam
  2. Hai semua

    Nama saya FRADESY RIRITIA, saya berasal dari indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang anda lihat pada catatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
    Saya tidak berada di sini untuk memberitahu anda kisah bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang kepada mereka.

    Saya di sini untuk memberitahu anda SYARIKAT PINJAMAN sebenar dan sahajalah yang ALLAH hantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

    Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai syarat dan syarat pinjaman yang cukup besar, untuk menutup semua pinjaman mereka adalah berpatutan dan cepat dilupuskan tidak seperti syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
    Tolong jangan tertipu oleh saksi yang mempunyai nombor dan whatsapp indonesia, mereka semua penipu, bagaimana syarikat individu boleh memberi pinjaman ?, itu harus menjadi pertanyaan pertama anda.

    Rakan-rakan saya di Asia, saya mohon agar anda mendengarkan saya ketika saya bersumpah kepada anda dengan nama Allah, bahawa saya mengatakan kepada anda semua kebenaran, Syarikat ALL GLOBAL GRANT LOAN, satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda setelah anda menyelesaikan proses pinjaman seperti yang diperlukan.
    Mengapa anda tidak menjadi antara berita baik ini dengan menghubungi mereka segera jika anda SANGAT MENARIK untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan meningkatkan tahap kehidupan anda, berikut adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com.

    Anda bebas menghubungi saya di EMAIL fradesyriritia12@gmail.com saya untuk maklumat lebih lanjut, saya dengan senang hati akan mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.
    Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

    NAMA Syarikat: SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL
    EMAIL Syarikat:allglobalgrantloan@gmail.com
    Whatsapp Syarikat: +1 (301) 971-4445
    E-mel Saya: fradesyriritia12@gmail.com

    BalasPadam

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower

Pembaca Paling Mesra