Isnin, 8 Julai 2013

Ramai Pelabur Emas Mengalami Kerugian Dalam tempoh 6 bulan pertama tahun 2013

with 4 comments
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Hari ini saya berpeluang untuk melihat graf harga pasaran emas dunia di laman web Kitco.com.. 

Seperti kebiasaannya harga emas dunia terus menunjukkan tanda-tanda penurunan... Dalam tahun 2013, ini merupakan kejatuhan emas paling teruk.. Dan mungkin kejatuhan harga emas paling teruk dalam tempoh 2-3 tahun kebelakangan ini... 


Kepada rakan-rakan pelabur emas yang telah membeli emas pada awal tahun 2013.. Mungkin mereka mengalami sedikit kerugian dalam pelaburan emas yang telah mereka lakukan.. 


Mungkin ada dalam kalangan mereka yang berpendapat, lebih selamat sekiranya mereka melabur dalam ASB... Walaupun pulangan tahunannya sedikit, cuma dalam lingkungan 8% setahun.. Tetapi keuntungan tetap mereka perolehi... 

Tetapi bila harga emas jatuh macam sekarang ni.. Pelabur yang telah membeli emas sekitar RM160-RM190/gram sebelum ini, mungkin berasa terkilan... Sebab harga emas sekarang sekitar RM130/gram.. Banyak juga perbezaannya tu... Dan ianya telah memberikan aliran tunai negatif kepada pelaburan mereka pada ketika ini... 

Kepada rakan-rakan yang berhadapan dengan situasi ini diharap bersabar... Tunggulah sampai harga emas naik kembali... Insya Allah akan dapat kembali pulangan dalam pelaburan anda.... 

Macamana nak memaksimumkan keuntungan dalam Pelaburan Emas?

Sewaktu harga emas jatuh pada ketika ini, merupakan masa terbaik untuk membeli emas... Ini adalah fakta... Jangan tunggu harga emas kembali melambung naik baru mula nak melabur emas... Nanti menggigit jari... 

Jadi sementara harga emas tengah murah ni eloklah beli... Untuk menambahkan aset... Jom tengok senarai harga emas terkini di sini

Sekiranya nak mendapatkan lebih banyak keuntungan dalam pelaburan emas, saya syorkan anda menjadi seorang Dealer... 

Untuk pengetahuan anda... Setiap kali harga emas naik atau turun, peniaga emas tetap mendapat keuntungan... 

Keuntungan apabila harga emas naik

Apabila harga emas naik, peniaga emas kurang mendapat jualan.. Tetapi setiap jualan yang mereka perolehi, mereka mudah untuk membuat keuntungan disebabkan harga emas mahal.. Dalam masa yang sama mereka juga boleh membuat keuntungan apabila mereka membeli emas daripada pelanggan...

Keuntungan apabila harga emas jatuh

Apabila harga emas jatuh, peniaga emas mudah mendapat jualan.. Promosi, promosi dan promosi.. Ramai orang berminat nak membeli emas disebabkan harga emas tengah murah... Walaupun keuntungan yang diperolehi daripada setiap pelanggan mungkin tak banyak, Tetapi jualan bertambah... Bila jualan bertambah komisyen/keuntungan pun turut bertambah... 

Sebagai contoh.. Boleh tengok perbezaan di antara harga Dealer (ahli VIP) dan harga pembeli biasa:

Emas 999

Sumber : Klik Di Sini

Emas 916
Sumber : Klik Di Sini

Jauh perbezanyakan... Walaupun beberapa belas ringgit/gram... Tetapi banyak juga tu... Dalam pelaburan perbezaan Satu Ringgit pun perlu diambil kira.. Inikan pula berbelas ringgit/gram..

Inilah keistimewaan yang diperolehi oleh Dealer/peniagan emas.. 

Apabila harga emas tengah menjunam jatuh macam sekarang ini... Perhebatkan promosi..

Bila banyak orang membeli boleh dapat sedikit komisyen...  ;)

Selain itu terdapat beberapa Keistimewaan lain menjadi Dealer (GSR) iaitu:
  • Diskaun / Komisen pembelian emas dan perak seumur hidup yang lumayan.
  • Overriding Komisen
  • Yuran dealer seumur hidup
  • FREE kos penghantaran percuma bagi produk emas
  • FREE website marketing GSR
  • FREE seminar/bengkel untuk Pemantapan Dealer secara berkala seumur hidup
  • FREE penghantaran produk SILVER**
  • FREE Buku resit GSR
  • FREE Flyers promosi GSR 200keping
  • FREE Jaket GSR
  • FREE Bussines Card 300 keping
  • FREE Khairat kematian RM500 (2 tahun pertama)
  • FREE Iklan Akhbar


Tunggu apa lagi..rebutlah peluang sekarang!! Sila daftar sebagai dealer di www.gsr2u.my

Hanya bermodalkan RM1,000 sahaja semasa promosi Dealership yang akan berakhir pada 31 DIS 2013, anda layak bergelar Agen / Dealer Rasmi GSR.

Promosi Dealer Get Dealer sehingga 31 Disember 2013

1) Perkenalkan satu Dealer baru, anda dapat satu cincin emas 916 secara PERCUMA

- Perkenalkan seorang Dealer baru menyertai GSR, anda akan mendapat cincin emas 916 secara PERCUMA

Sumber : Klik Di Sini

2) Perkenalkan 15 Dealer baru, anda dapat satu unit Samsung Note 2 secara PERCUMA

- Perkenalkan 15 orang Dealer baru menyertai GSR, anda akan mendapat Samsung Note 2 secara PERCUMA



Jadi, rebutlah peluang sekarang!! Sila daftar sebagai dealer di laman web www.gsr2u.my

Dengan menjadi Dealer, akan dapat memaksimumkan lagi keuntungan dalam pelaburan emas... ;)

4 ulasan:

  1. Rugi kepada pelabur, untung kepada pembeli....

    BalasPadam
  2. Saya beli je emas..nak melabur gini tak reti dan tak confident

    BalasPadam
  3. Pelaburan emas bermaksud membeli emas fizikal, simpan emas tu sementara tunggu kenaikan harga pasaran, kemudiannya jual setelah kenaikan nilai tadi sudah melebihi nilai spread. Mudah saja.

    BalasPadam
  4. akak ada jugak membeli awal tahun dah simpan di arrahnu, kalau kita jual sekarang memang lah rugi tapi kalau kita tunggu sampai harga betul2 cun baru jual, maka tidak ada istilah rugi

    BalasPadam

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower


Info Terkini!! (Wajib Baca)

Pembaca Paling Mesra