Rabu, 1 Julai 2015

Perbandingan Harga Setangki Penuh Minyak Kereta RON95 dan RON97 Selepas 1 Julai 2015

with 8 comments
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Malam tadi harga minyak naik lagi.. Tentu ramai rakyat Malaysia yang stress menerima berita tersebut.. Walau stess macam mana pun, sila banyakkan bersabar.. saya berharap biarlah harga minyak jer yang naik.. Jangan sampai kita naik minyak sudahlah...

Harga Minyak Terkini bagi RON95 RON97 & Diesel Mulai 1 Julai 2015


Harga terkini RON95 telah naik sebanyak 10 sen, dari RM2.05 sen seliter kepada RM2.15 sen seliter. Manakala RON97 pula telah naik sebanyak 20 sen, dari RM2.35 sen seliter kepada RM2.55 sen seliter. Manakala harga Diesel kekal RM2.05 sen seliter. Perubahan harga Minyak ini berkuatkuasa mulai 1 Julai 2015.

Berikut merupakan Jadual Perbandingan harga setangki penuh minyak kereta Ron95 selepas kenaikan harga minyak yang berkuatkuasa pada 1 Julai 2015.



Berikut pula merupakan Jadual Perbandingan harga setangki penuh minyak kereta Ron97 selepas kenaikan harga minyak yang berkuatkuasa pada 1 Julai 2015.


Semoga, melalui perbandingan Harga Setangki Penuh Minyak Kereta RON95 dan RON97 yang saya kongsikan di blog ini... sedikit sebanyak dapat membantu anda membuat perancangan perbelanjaan harian..

8 ulasan:

  1. Nice info. Apabila minyak naik ,perlu bijak merancang perjalanan kerja dan kehidupan harian agar mampu berjimat. Walaupun menetap di Labuan tetap terasa kenaikan minyak walaupun jarak tidak terlalu jauh dari satu tempat ke tempat lain..

    BalasPadam
  2. Lepas ni kena buat part time nampaknya... Minyak naik.. GST lagi..

    BalasPadam
  3. Kenaikan minyak terasa dalam kemas kini perbelanjaan harian. Perlu berjimat cermat

    BalasPadam
  4. Huhu..memang malas nak fikir semua ni..hadap aje lah dengan penuh rasa gembira..hehe

    BalasPadam
  5. Ralat : kapasiti setangki penuh minyak kereta Toyota Innova adalah 55L.. jadi ikut harga minyak Proton Exora.. maaf di atas kesilapan tersebut..

    BalasPadam
  6. Alaa utk proton persona tak masuk list.

    BalasPadam
  7. Ralat untuk kenderaan yg mempunyai kapasiti minyak 45L bagi harga Ron95..
    Kadar harga terbalik..

    BalasPadam

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower

Pembaca Paling Mesra