Khamis, 22 Januari 2015

Dah lama pakar SEO ini menyepi :(

with 9 comments
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Awal tahun 2015 menyaksikan persaingan hebat diantara blogger-blogger tanahair, dalam 2 cabaran SEO yang sedang berjalan pada ketika ini, iaitu:

  1. Jom Aktifkan Mykad (Berakhir pada 2 Mac 2015)
  2. Malaysia Best Blog 2015 (Berakhir pada 31 Mac 2015)

Seronok apabila melihat gelagat semua peserta..

Terdapat bermacam-macam gaya penulisan dan strategi yang digunakan untuk bersaing dalam cabaran tersebut.

Yang menariknya, blog saya pun turut terjebak sekali... hehehe

"Saya dah tua, anak dah ada 3 orang.. Nak bagi komitmen terhadap urusan kerja lagi.. Dah tak larat nak bermain SEO macam orang-orang muda"
-Anuar 2015-

Dah lama pakar SEO ini menyepi.. 


Kadang tu saya terfikir.. Macam mana saya boleh terjebak dalam permainan SEO ini??

Saya ingat lagi, masa kali pertama mengenali SEO sekitar tahun 2012.. Berpunca dengan menyertai satu Contest SEO yang dianjurkan oleh blogger ternama tanah air..

Mula-mula masuk tu sekadar nak suka-suka sahaja.. 

Tetapi apabila melihat kehandalan teknik SEO yang dipraktikkan oleh seorang blogger wanita pada ketika itu... Timbul keinginan untuk berasing dengan beliau.

Masa tu saya rasa sangat kagum dengan kehebatan teknik SEO yang beliau praktikkan... 

Syukur Alhamdulillah... Dengan usaha yang lebih gigih, akhirnya berjaya juga saya mengalahkan beliau... 

Tapi bukannya semudah seperti yang disangka... Bukannya sekadar terbit satu entri penyertaan dan tinggalkan entri penyertaan begitu sahaja... 

Banyak usaha yang telah saya lakukan pada ketika itu, untuk menyaingi beliau... 

Tapi sayangnya... Pakar SEO yang saya maksudkan dah lama menyepi..... Sepi....


Sumber : Klik Di Sini


Saya percaya, sekiranya pakar SEO ini turut sama menyertai 2 contest SEO yang sedang berjalan pada ketika ini, mungkin persaingan akan menjadi bertambah sengit...  

Sumber : Klik Di Sini

Siapakah pakar SEO yang saya maksudkan?

  • Encik Titan? (Dah tentulah buka.. Sebab Encik Titan kan lelaki)
  • Hasrul Hassan? (Pun bukan juga... Sebab sama seperti di atas)
  • Ariff Shah? (Lagilah bukan.. Sebab sama seperti di atas)
  • Akma Omar? (Bukan.. Sebab Akma Omar masih lagi aktif bermain SEO sekarang ni)..


Kalau semuanya bukan.. Dah tu...  siapakah geranggannya pakar SEO tersebut?

...
...
..
....

Anda rasa siapa?

Pakar SEO yang saya maksudkan ialah gambar wanita yang terdapat dalam keratan akhbar di bawah..


Sumber : Klik Di Sini

Dah tahu dah Siapa pakar SEO yang saya maksudkan? 
Harap anda dah tahu.. Kalau masih belum tahu juga, sila Klik Di Sini..

Dah lama pakar SEO ini menyepi :(

Saya berharap, semoga beliau dapat aktif semula menulis blog semula pada tahun 2015 ini... Supaya dunia blog tanah air turut diwarnai oleh blogger-blogger hebat seperti beliau.. 


9 ulasan:

  1. Ha ah..dah lama sangat cik tom menyepi..dah kawin gamaknya..

    BalasPadam
  2. dia gi bertapa.

    last jumpa masa event seda tahun lepas.

    BalasPadam
  3. Ya baru teringat cik tom... dah jadi puan tom rasanya...

    BalasPadam
  4. oh..baru tahu juga pasal dia nie!

    BalasPadam
  5. sibuk lah ciktom sekarang.. dah berumah tangga lagi tuh..hehe

    BalasPadam
  6. Betul ke Zik, Cik Tom dah kahwin.. Tak dapat sebarang berita pun dari Cik Tom..

    BalasPadam
  7. hahahhaaha...gelak sorg plk bc entri ni...dont worry kalau ciktom kawin..ciktom akan jmpt anuar sekeluarga :)

    BalasPadam

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower

Pembaca Paling Mesra