Isnin, 4 Ogos 2014

Soalan Bocor Exam SPA Penolong Penguasa Kastam W27?

with 0 Comment
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Pada minggu lepas kita dikejutkan dengan berita, kononnya ada yang mendakwa Soalan Exam SPA bagi jawatan Penolong Penguasa Kastam W27 telah pun dibocorkan oleh pihak-pihak tertentu.

Untuk menangkis berita palsu tersebut.. Pengerusi Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA), Tan Sri Mahmood Adam telah mengeluarkan satu kenyataan akhbar bertarikh 1 Ogos 2014 untuk menafikan berita tersebut... Jom baca apa kata beliau dalam akhbar Utusan Malaysia, berhubung isu ini..




KUALA LUMPUR 1 Ogos - Pengerusi Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA), Tan Sri Mahmood Adam berkata, pihaknya telah mengenal pasti terdapatnya penipuan mengenai soalan bagi peperiksaan jawatan penolong penguasa kastam Gred W27 yang akan diadakan pada Selasa ini.
Beliau berkata pihaknya mengesan penipuan melalui e-mel timkerjakerajaan@gmail.com yang mendedahkan contoh soalan untuk peperiksaan tersebut pada pukul 10 pagi semalam.
"Untuk makluman, SPA tidak pernah memaklumkan mana-mana pihak bagi tujuan tersebut. SPA menjalankan urusan mengikut prosedur yang ditetapkan dan setiap soalan yang bakal diduduki oleh calon adalah 'Rahsia' sehingga pada tarikh dan yang masa yang ditetapkan," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.
Mahmood berkata, segala pengurusan dan penyediaan soalan diambil dari bank data soalan SPA yang mengikut standard dan kualiti sepertimana yang ditetapkan dalam MS ISO 9001:2008.
"Sehubungan itu, orang ramai dinasihatkan tidak terpedaya dengan penipuan tersebut, dan membuat urusan permohonan perjawatan atau peperiksaan dengan SPA secara terus," katanya.
Beliau berkata orang ramai yang ingin mendapatkan sebarang maklumat lanjut boleh menghubungi SPA di talian 03-88856000 atau 03-88856028 atau 03-88856315 atau melayari laman web SPA di www.spa.gov.my. - BERNAMA

Setelah kenyataan akhbar tersebut dikeluarkan, saya yakin semua pihak jelas dengan tahap integriti yang dipunyai oleh Staf-Staf SPA.. Tiada Soalan Bocor berkaitan peperiksaan Exam SPA Penolong Penguasa Kastam W27

Tetapi Bagaimana dengan ebook Pakej Rujukan Peperiksaan Online Penolong Penguasa Kastam W27 yang diterbitkan oleh Tim Infokerjaya?

Sumber : Klik Di Sini


Susulan daripada berita tersebut terdapat beberapa pertanyaan daripada para calon. Antara soalan yang diajukan adalah seperti berikut:

“Adakah ebook Panduan Exam Penolong Penguasa Kastam W27 ini adalah soalan-soalan bocor daripada pihak SPA? Adakah ebook ini melanggar undang-undang?”

Bagi menjawab soalan ini, team Infokerjaya yang diketuai oleh Tuan Muaz Hadi menulis kenyataan seperti berikut:

“Ebook Panduan Menjawab Exam Penolong Penguasa Kastam W27 tidak mengandungi sebarang soalan bocor. Kami juga tidak memperoleh maklumat berdasarkan ‘kabel-kabel’ tertentu atau sumber dalaman.”

Tambah beliau lagi,

“Setiap maklumat yang dihimpunkan dalam ebook ini adalah hasil penilitian dan kajian team Info Kerjaya sendiri. Soalan-soalan tidak boleh didedahkan kerana tertakluk pada Akta Rahsia Rasmi (OSA).”

Saya berharap semua calon faham dengan penjelasan yang dikeluarkan oleh Tim Infokerjaya dan juga Pihak SPA... 

Tiada sebarang soalan Bocor yang dikeluarkan oleh mana-mana pihak berkaitan dengan Peperiksaan Online Penolong Penguasa Kastam W27 yang akan diadakan pada 5 Ogos nanti..

Namun begitu, para calon boleh mendapatkan gambaran soalan yang seakan-akan sama dalam peperiksaan Penolong Penguasa Kastam W27 yang bakal berlangsung 5 OGOS ini.. dalam ebook Panduan Exam Penolong Penguasa Kastam W27.. 

Dengan mendapatan Panduan ini, seakan-akan anda membeli buku-buku rujukan atau buku-buku latihan di kedai-kedai buku sewaktu anda ingin menduduki peperiksaan UPSR, PMR, SPM... 

Bukankah di dalam buku-buku rujukan/ramalan/latihan/contoh soalan tersebut mengandungi banyak contoh soalan dan skema jawapan... tetapi adakah soalan-soalan tersebut merupakan soalan bocor yang bakal dikeluarkan dalam peperiksaan sebenar?

Tentu tidak bukan... Soalan-soalan latihan/latih tubi yang anda jawab hampir setiap hari sebelum anda menduduki peperiksaan UPSR, PMR dan SPM bukan soalan bocor... Ia hanya soalan latihan sebagai persediaan sebelum menduduki peperiksaan sebenar...

Jadi, samalah halnya dengan ebook Panduan Exam Penolong Penguasa Kastam W27 yang dikeluarkan oleh Tim Infokerjaya... Tiada soalan Bocor didalamnya... Tiada staf SPA yang bermurah hati hendak memberikan soalan bocor yang dikategorikan sebagai Dokumen "SULIT"... Tetapi sekurang-kurangnya anda boleh mendapatkan rujukan untuk menduduki peperiksaan tersebut... lebih-lebih lagi peepriksaan Online yang baru diperkenalkan oleh SPA..

Sumber : Klik Di Sini


Hanya Untuk Mereka yang Serius Mahu Lulus

Jelas sekali, ebook ini bukan untuk semua. Ia adalah untuk para pembaca yang betul-betul serius mahu lulus dan diterima bekerja sebagai Penolong Penguasa Kastam W27.

Apa yang ada dalam ebook ini yang bakal membantu persediaan anda?

Ini bermakna, apabila anda membeli Panduan Exam Penolong Penguasa Kastam W27,  anda sebenarnya telah menjimatkan ratusan ringgit dan berjam-jam masa untuk mendapatkan maklumat, bagi mempelajari cara yang betul supaya lulus dalam peperiksaan ini.


Jaminan Pulang Wang Semula

Mereka sudah membantu lebih 60,000 calon peperiksaan kerajaan sejak tahun 2009. Andai kata anda gagal dan tidak berpuas hati dengan ebook Penolong Penguasa Kastam terus minta semula wang anda serta merta.

Tuan Muaz Hadi dan seluruh team mereka berani membuat jaminan ‘berani mati’ ini. Kerana mereka percaya dengan jaminan “Pakej Sampai Lulus” yang ditawarkan selama 5 tahun. Beserta dengan kemaskini percuma untuk setiap edisi.

Jadi, tidak ada sebarang kerugian yang berpihak pada pembeli. Semua risiko ditanggung oleh team Infokerjaya. Sekiranya kita sudah melakukan tindakan seperti:

  • Beli (Klik di sini).
  • Ulangkaji ebook.
  • Hadir ke peperiksaan.


Kemudian kita dapati setiap maklumat yang dibekalkan langsung tidak membantu. Terus hubungi team Info Kerjaya untuk dapatkan semula wang kita 100%.

Beli Sekarang, atau Menyesal Kemudian... 

Tuan Muaz Hadi memaklumkan bahawa jualan ebook ini akan ditutup pada 4 OGOS 2014, tepat jam 12.00 PM.

Untuk mendapatkan panduan atau rujukan tersebut, sila klik link di bawah ini.



0 comments:

Catat Ulasan

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower

Pembaca Paling Mesra