Isnin, 20 Januari 2014

Cara Nak Kurangkan Bayaran Ansuran Pinjaman Perumahan!

with 18 comments
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Semalam saya berkesempatan melawat laman web Perbandingan Kewangan No. 1 Di Malaysia iaitu imoney.my.. Banyak info bermanfaat tentang pengurusan kewangan terdapat di laman web tersebut..  

Salah satu info yang menarik perhatian saya ialah cara untuk mendapatkan wang dengan mudah dan dalam masa yang sama dapat mengurangkan wang yang mengalir keluar daripada akaun kita pada setiap bulan...  

Caranya ialah dengan membiayai semula pinjaman perumahan anda.. Kelebihan membiayai semula pinjaman perumahan anda, membolehkan anda:
  • Mendapatkan lebihan wang tunai ditangan untuk menampung keperluan perbelanjaan harian 
  • Dapat mengurangkan kadar ansuran bulanan untuk rumah anda



Sumber : Klik Di Sini

Hasil tinjauan saya melalui pembacaan.. Saya mendapati sebenarnya ramai rakyat Malaysia yang mempunyai pendapatan di bawah RM2,000 menghadapi masalah kewangan disebabkan kos sara hidup yang semakin meningkat... 

Maklumlah sekarang harga petrol naik, tarif elektrik naik, kadar tol naik dan harga barang keperluan semakin naik, manakala gaji pula tidak berganjak atau kalau ada pun naiklah beberapa ratus ringgit. Walaubagaimanapun kenaikan gaji yang sedikit tidak dapat untuk menampung kos keperluan hidup yang semakin meningkat..


Sumber : Klik Di Sini

Apabila mengenangkan keadaan ini... Saya teringat pesanan ayah mertua saya... Ayah mertua saya berpesan supaya membuat persediaan daripada sekarang untuk keperluan persekolahan anak-anak.. Anggaran perbelanjaan untuk pendidikan anak-anak adalah seperti berikut:

  • Anak masuk darjah satu >> RM1,000, 
  • Anak masuk tingkatan  >> RM2,000 dan 
  • Anak nak masuk Universiti >> RM5,000 

Sebagai seorang ayah, kita perlu mengenal pasti waktu-waktu kritikal ini sebagai persediaan untuk membuat pembiayaan semula pinjaman perumahan, sekiranya saya menghadapi masalah kewangan pada ketika itu.. 

Ini kerana dengan membiayai semula pinjaman perumahan, anda dapat menjimat beberapa ratus ringgit sebulan untuk mengurangkan beban kewangan anda.. Disamping membolehkan anda mendapatkan wang tunai beberapa puluh ribu ringgit yang dapat digunakan untuk menampung kos sara hidup yang semakin meningkat (Walaubagaimanapun ia bergantung kepada berapa lama anda telah membeli rumah tersebut).


Sebagai Contoh:

Encik Ali membeli sebuah rumah teres dua tingkat pada tahun 1981 pada harga RM20,000..

Encik Ali mempunyai 7 orang, manakala isteri beliau tidak bekerja.. 

18 tahun kemudian :  

  • anak sulung Encik Ali mendapat tawaran menyambung pengajian ke Universiti, 
  • anak kedua berada di tingakatan 4, 
  • anak ke 3 berada di tingatan 2, 
  • anak ke empat nak masuk ke sekolah berasrama tingkatan 1, 
  • anak-anaknya yang lain berada di sekolah rendah dan ada juga yang masih belum bersekolah... 

Pada ketika itu Encik Ali mendapati beliau memerlukan wang sebanyak RM15,000 untuk keperluan pendidikan anak-anak dan juga menampung kos sara hidup yang semakin meningkat...

Untuk memenuhi keperluan tersebut, beliau telah membuat pembiayaan semula pinjaman perumahan.. Disebabkan harga rumah Encik Ali meningkat 2 kali ganda daripada harga semasa beliau membeli rumah tersebut,  beliau telah berjaya mendapatkan wang tunai di tangan sebanyak RM22,000..

Dengan wang tersebut dapatlah beliau menguruskan bayaran persekolahan anak-anak dan juga menampung kos sara hidup perbelanjaan keluarga.. Wang selebihnya beliau simpan untuk keperluan anak kedua sekiranya berjaya menyambung pengajian ke Universiti nanti..

Selepas itu Encik Ali mula membuat perancangan yang seterusnya, untuk keperluan anak-anak beliau yang lain untuk menyambung pengajian pada kemudian hari... 

Bagi pendapat saya, Encik Ali telah berjaya menemui jalan penyelesaian yang terbaik untuk menampung kos perbelanjaan persekolahan anak-anak beliau... Dan saya rasa semua orang boleh menggunakan cara yang sama untuk mengatasi masalah kos sara hidup yang semakin meningkat pada ketika ini...

Selain untuk tujuan pendidikan anak-anak, anda juga boleh menggunakan kaedah tersebut untuk mendapatkan wang pendahuluan bagi membeli rumah yang seterusnya atau menambah aset pelaburan yang lain seperti emas, perak, saham dan sebagainya.. 


Bank apa yang dapat Memberi kadar Pembiayaan Perumahan Terendah di Malaysia? 

Untuk menjawab soalan tersebut, saya syorkan anda daftar di laman iMoney untuk membandingkan kadar pembiayaan semula dari semua bank di Malaysia. Untuk maklumat lanjut, sila klik di sini

Masukkan nama, alamat emel dan nombor telefon anda. Pakar kewangan dari iMoney akan menghubungi anda untuk mendapat maklumat lanjut dan mencadangkan beberapa bank yang paling sesuai untuk anda.

Mereka juga akan membantu anda untuk memohon ke bank tersebut. Servis ini diberikan secara percuma untuk masa terhad.



18 ulasan:

  1. kalau rasa terbeban dengan instalment rumah eloklah dibuat pengurangan bayarn

    BalasPadam
  2. kalau terpaksa, memang molek buat pembayaan semula

    BalasPadam
  3. iMoney.my memang portal terbaik utk mendalami ilmu kewangan... suke bace situ....

    Recent Post from MQ~Live : Antara Aku & Espresso.

    BalasPadam
  4. terima kasih satu perkongsian yg menarik

    BalasPadam
  5. kena ambil tahu ni bagi sesiapa yang nak kurangkan asnuran nih.

    BalasPadam
  6. nice sharing....saya baru nak jual rumah....

    BalasPadam
  7. tanah dan emas memang nilainya cenderung meningkat dibanding investasi lainnya

    BalasPadam
  8. Emm nak rasa gak macam mana seronoknya dapat menda ni..hahaha...

    BalasPadam
  9. Adakah anda memerlukan pinjaman segera?
    * Pemindahan Sangat cepat dan segera ke akaun bank anda
    * Bayaran balik bermula sembilan bulan selepas anda mendapat wang dalam anda

    akaun bank
    * Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
    * Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Tempoh
    * Terma pinjaman yang fleksibel dan bayaran bulanan
    *. Berapa lama masa yang diambil untuk membiayai? Selepas mengemukakan permohonan pinjaman,

    Anda boleh mengharapkan bahawa jawapan awal kurang daripada 24 jam dan

    pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang kita perlukan

    daripada anda.

    Hubungi syarikat pinjaman sah dan berlesen yang dibenarkan
    bahawa bantuan kewangan kepada negara-negara lain.
    Untuk maklumat lanjut dan borang permohonan pinjaman melalui Hubungi sekarang

    e-mel: trustloan87@gmail.com

    Hal terbaik,
    Mr.Anthony Dave.
    Ketua Pegawai Eksekutif (CEO)
    Amanah Pinjaman Syarikat

    BalasPadam
  10. Tuan Nyonya
    Terutama di seluruh dunia, Anda perlu pinjaman uang antar individu untuk mengatasi kesulitan keuangan akhirnya memecahkan kebuntuan diprovokasi oleh bank, oleh penolakan file aplikasi pinjaman Anda. Kami adalah jaringan ahli keuangan swasta mampu membuat pinjaman untuk jumlah yang Anda butuhkan dan dengan kondisi yang membuat hidup Anda lebih mudah. Kami dapat membantu Anda dalam bidang berikut:
    Keuangan *
    * Home Loan
    * Investasi Pinjaman
    * Auto Pinjaman
    * Konsolidasi hutang
    * Line of Credit
    * Kedua Mortgage
    * Akuisisi kredit
    * Personal Loan
    Anda terjebak, Bank dilarang dan Anda tidak mendapatkan manfaat dari bank atau Anda lebih baik memiliki sebuah proyek dan membutuhkan pembiayaan, kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan, uang untuk berinvestasi pada bisnis. Sementara kami siap melayani anda untuk aplikasi pinjaman pribadi Anda dari € 500 sampai € 10 juta untuk masing-masing tertentu dapat membayar tingkat bunga 1,5%. Kami berada dalam posisi untuk memenuhi peminjam kami dalam waktu 12 jam sejak diterimanya permohonan mereka.
    Silahkan hubungi kami untuk lebih jelasnya;
    dangotegrouploandepartment@gmail.com

    BalasPadam
  11. Banyak kali dengar, nak kurangkan hutang rumah salah satunya mohon pembiayaan semula rumah. Ada tak cara lain selain dari cara ini ?
    Bukan ke hutang akan bertambah.

    Terima kasih juga share idea nie.

    BalasPadam
  12. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    BalasPadam
  13. this is exciting, nevertheless it is vital for you to visit this specific url: 카지노사이트

    BalasPadam
  14. 토토사이트 I love your blog.. very nice colors & theme. Did you make this website yourself or did you hire someone to do it for you? Plz reply as I’m looking to create my own blog and would like to find out where u got this from. thanks

    BalasPadam
  15. 토토사이트 Hi Dear, are you actually visiting this website daily, if so after that you will without doubt take fastidious knowledge.

    BalasPadam
  16. I don’t even know how I ended up here, but I thought this post was good. 바카라사이트

    BalasPadam
  17. When I read an article on this topic, 온카지노 the first thought was profound and difficult, and I wondered if others could understand.. My site has a discussion board for articles and photos similar to this topic. Could you please visit me when you have time to discuss this topic?

    BalasPadam

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower

Pembaca Paling Mesra