Selasa, 7 Mei 2013

Akibat Malas Mengupdate Blog

with 8 comments
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Akibat sibuk dengan kerja di pejabat + terlalu malas mengupdate blog, telah menyebabkan Alexa Traffic Rank Blog Coretan Anuar jatuh terduduk... Daripada hampir-hampir dapat mencapai Global Rank di bawah 200,000 kepada Global Rank melebihi 400,000.. 



Rank dalam Malaysia bagi blog Coretan Anuar juga semakin membesar kepada 5,458... Nampak gayanya, blog ini akan semakin ketinggalan jika nak dibandingkan dengan pencapaian 10 blogger terbaik Malaysia, yang kesemuanya mempunyai Rank Global di bawah 100K dan rank Malaysia di bawah 1k.. 

Trafik blog ini juga semakin jatuh... Daripada UV sekitar 500-1000 sehari... Kini UV sekitar 250-500 sehari.. 


Apa nak buat... Saya hanyalah seorang blogger sambilan... Menulis blog sekiranya ada kelapangan masa..  Banyak perkara lain lagi yang perlu saya lakukan demi berkhidmat untuk negara.. 

Kata orang, tak semua perkara kita boleh kejar dalam sekelip mata.. Ada masanya kita perlu korbankan sesuatu untuk mendapatkan sesuatu...

Bermula daripada pertengahan bulan Mac saya terlibat dengan beberapa komitmen di tempat kerja saya.. "Garuda-garuda" besar yang melibatkan urusan kerja saya, telah mengunjungi kami... Jadi banyak masa dan komitmen yang diperlukan untuk berhadapan dengan "garuda-garuda" tersebut.. 

Bermula dengan MQA, Audit Aset, Pasukan Validasi kenaikan pangkat (Doakan kejayaan saya), Projek pelajar semester akhir, Peperiksaan Akhir semester, urusan pembelian aset kerajaan dan yang terbaru program Didik Berita harian.. 



Fuhh.. rasa tak sempat nak tarik nafas panjang-panjang... Dan tak sempat juga nak "termenung" bagi mencari idea menulis blog... hehehe.... 

Syukur Alhamdulillah... Hampir kesemuanya berjaya dilaksanakan... sekarang ni cuma tinggal dua perkara sahaja yang belum diselesaikan iaitu program Didik Berita Harian dan Urusan pembelian Aset Kerajaan... Selepas sahaja selesai semua ini.. Insya Allah, saya boleh kembali aktif menulis blog seperti sebelum ini... 

P/s: Sentiasa menganggap kesibukan bekerja merupakan suatu rezeki yang dikurniakan oleh Allah S.W.T dalam hidup kita... Sentiasa bersyukur dengan rezeki tersebut... 

8 ulasan:

  1. ranking dah tinggi tu,,,
    teruskan menulis :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nampaknya kena update selalu la kan untuk dapatkan ranking tinggi. Tak senang juga kan nak cari idea untuk update selalu..

      Padam
  2. wow untuk mendapat kan ranking seperti itu mesti gimana yah om?

    BalasPadam
  3. wah ...ranking alexa seperti itu sdh bagus la bang ... teruslah berkarya

    BalasPadam
  4. Jika x ade byk masa lapang utk tulis blog, blh kongsi blog ngan orang lain, buat mereka penulis sampingan utk blog u, maka blh selalu ade orang update blog u dan bukan seorang saje yg perlu tulis setiap hari.

    BalasPadam
  5. kangen Blogwalking...
    jadi ingat dulu suka blogwalking ke tempat bang Anuar... :)

    BalasPadam
  6. wah thanks sharing pasal info ni .. lepas ni kene disiplinkan diri untuk menulis .. sharing is caring ..

    BalasPadam

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower

Pembaca Paling Mesra