Rabu, 5 Disember 2012

Misi Bertemu Abang Ensem Di Shah Alam..

with 11 comments
Abang Ensem Di Mataku...

Keunikan namamu memberi satu persepsi positif kepada orang yang mendengar,
Mereka mula tertanya-tanya Siapakah dia manusia bergelar Abang Ensem,
Adakah tuan yang empunya diri Se Ensem nama beliau,
Atau sekadar indah nama dari rupa?

Abang Ensem Di Mataku...

Adakalnya aku rasa Jeles dengan 6 Pack yang sering engkau sebut-sebut,
Sedangkan perutku semakin membesar bukan disebabkan "terkena buatan orang",
Tapi disebabkan 'hanyut' dengan kemewahan makanan di Malaysia,
Dalam masa yang sama jarang menggerakkan tulang 4 keratku untuk bersenam


Abang Ensem Di Mataku...


Seringkali wajahmu muncul di Facebook,
Setiap kali itu juga aku tidak dapat mengelak untuk menatap keenseman mu,
Sedangkan si Nadot sering menidakkan keenseman mu,
Sampai hati engkau Nadot,
Kerana menidakkan keenseman "Aaron Aziz Blogger"..



Bukan senang untuk memiliki 14 buah rumah sewa,
Tentu ada rahsia di sebalik kejayaan tersebut,
Rahsia yang perlu aku pelajari,
Untuk belajar mengintai peluang terbaik dalam perlaburan hartanah..

-Nukilan Nuargto-

 

Semasa terlibat dalam Kejohanan Catur SUKIPT baru-baru ini saya telah berkampung selama 9 hari di Shah Alam.. Semasa tu saya ada terfikir untuk bertemu dengan Abang Ensem dan Bro Framestone.. Tetapi disebabkan kekangan masa, hajat tersebut tidak kesampaian.. Nak Buat macamana, dah tak ada rezeki...

Mujur pula Abang Ensem ada menganjurkan seminar pelaburan hartanah pada 15 Disember ini... Jadi, saya cuba untuk me"reserve"kan masa menghadiri seminar Abang Ensem...

Jom tengok video di bawah ini untuk lebih mengenali Abang Ensem..



Ingatkan 'line' dah Clear dah... Saya pun apa lagi terus melakukan bayaran untuk menghadiri kursus tersebut...

Setelah bayaran dilakukan... Emak saya menghubungi saya...

"Nuar, 15 Disember ni Anak Ucu kamu yang nombor 2 tu nak kahwin"
" Ucu baru telefon tadi... dia jemput kita sekeluarga pergi"
"Nuar boleh pergi tak masa tu?"

Tergamam seketika saya menerima panggilan tersebut... Mana satu saya nak pergi ni?? 

Tak pergi seminar Abang Ensem, tak boleh juga.. sebab bayaran telah pun dibuat.. Lagipun dah lama sangat saya cuba mencari masa yang sesuai untuk menghadiri seminar beliau... Saya dah cuba yang terbaik, supaya saya tiada sebarang komitmen pada masa tersebut..

Kalau Tak Pergi kenduri Rumah Ucu (pakcik saya), pun tak boleh juga.. nanti apa pula kata Ucu... Nanti dia ingat saya lebih mementingkan diri sendiri... Lebih mementingkan kerja daripada sedara mara.... huh...

Seharian saya memikirkan keputusan terbaik, untuk menyelesaikan masalah ini... Setelah puas memerah otak, saya telah mendapat satu keputusan... Saya akan menghadiri kedua-duanya...

Pergi ke rumah Pakcik Saya  di Ipoh Perak pada malam 14 Disember, dan bertolak dari Ipoh ke seminar hartanah Abang Ensem pada pagi 15 Disember...

Semoga segala urusan saya dipermudahkan pada masa tersebut, supaya saya dapat menambahkan ilmu didada dalam Pelaburan Hartanah... Kerana Pelaburan ke Atas ilmu merupakan Pelaburan Paling Menguntungkan Sepanjang Zaman



 

11 ulasan:

  1. Itu dia..komitmen yang ditunjukkan..good luck bro.

    BalasPadam
  2. aduh...dok bersajak yang tak tahan tu...hehe
    yang penting, berhati-hati di jalan raya...

    - www.FaridAdam.com

    BalasPadam
  3. terbaiklah AE dan moga beliau terus berjaya.
    juga moga segala urusan 14 n 15dec nanti bro dipermudahkan.

    BalasPadam
  4. Tak dapat pergi seminar?

    Try personal coaching dengan beliau. Itu pun ok :)

    Bila nak berjumpa nie he..23x

    BalasPadam
  5. AE terbaik. semoga urusan bro dipermudahkan..

    BalasPadam
  6. insyaAllah. boleh jumpa gak nanti sekali..

    BalasPadam
  7. wah, sampai macam tu sekali rupanya.

    BalasPadam
  8. Salam. Apa khabar kawan? Adakah saiz jadi faktor pertimbangan anda? OMG kini di S.Alam sedia membantu. Lawat I AM GORGEOUS

    BalasPadam

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower


Info Terkini!! (Wajib Baca)

Pembaca Paling Mesra