Ahad, 1 Mac 2015

Macamana Orang Boleh Dapat Duit Dari Youtube?

with 11 comments
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Sebelum ini saya ada menulis sebuah entri bertajuk Buat Duit RM14 Juta Setahun dengan hanya bermain Komputer di Rumah dan dalam entri tersebut juga turut diselitkan kisah seorang budak berumur 8 tahun bernama Evan, yang berjaya buat duit sebanyak RM4.23 juta setahun melalui Youtube


Selepas saya menerbitkan entri tersebut, terdapat beberapa kenalan yang menghubungi saya. Bertanyakan tentang cara Macamana mereka boleh buat duit melalui Youtube?



Sumber : Klik Di Sini

Kebanyakan orang yang berjaya buat duit melalui Youtube, bukan setakat seringgit dua. Tetapi sampai berjuta ringgit.. Boleh kalah gaji Pak Menteri..  Tu yang menyebabkan ramai sangat berminat nak tahu..

Sebenarnya, sebelum ni saya pun tak percaya dengan hanya berkongsi video di Youtube boleh menghasilkan sumber pendapatan. Tetapi setelah saya membaca kisah kejayaan Evan, seorang budak berumur 8 tahun yang telah berjaya menjana pendapatan sebanyak RM4.23 juta setahun melalui Youtube dan kisah kejayaan Felix Kjellberg, seorang  pemuda yang berjaya menjana pendapatan RM14juta setahun dengan hanya berkongsi video beliau bermain game di Youtube.

Ok.. Itu cerita kisah kejayaan orang di luar negara, yang dah tentu expert bab-bab buat duit secara online ni. Bagaimana pula dengan orang Malaysia? Adakah orang Malaysia yang dah berjaya buat duit melalui Youtube?

Sebenarnya dah ada orang Malaysia yang berjaya menghasilkan pendapatan melalui Youtube. Tapi taklah sampai berjuta ringgit setahun macam Evan dan Felix Kjellberg tu.
Sebagai contoh seorang usahawan internet bernama Rashvin berjaya menghasilkan US$ 1,500 hanya dengan Youtube. Walaupun jumlahnya cuma US$ 1,500, tapi kalau convert ke duit Malaysia banyak juga tu.. Dekat RM5K. ;)



Macamana Orang Boleh Dapat Duit Dari Youtube?


Untuk maluman anda, Youtube sebenarnya sama juga macam laman web Google, Facebook, Yahoo, dan sebagainya yang turut menawarkan ruang pengiklanan. Dari sinilah mereka nak dapatkan keuntungan daripada lebih 1 bilion pengunjung setiap bulan yang melawat laman web mereka. 

Sebelum ini saya ada menulis satu entri bertajuk Statistik Pengguna Aktif Media Sosial Setiap Bulan, yang menyaksikan Youtube berada di kedudukan kedua dengan bilangan pengguna sebanyak 1 billion sebulan. Dalam entri tersebut, facebook berada di kedudukan pertama dengan bilangan pengguna sebanyak 1.07 billion sebulan.

Jadi, tak hairanlah sekiranya laman web Youtube menjadi salah satu pusat tumpuan syarikat-syarikat besar di dunia untuk mengiklankan perniagaan mereka.

Jadi mana-mana syarikat besar yang nak beriklan, mereka perlu bayar kepada DUA pihak:
  1. Pertama, mereka kena bayar Youtube.
  2. Kedua, sebahagian duit mereka akan masuk ke akaun pemilik akaun Youtube.

Siapa pemilik akaun Youtube? Kitalah! :)

Macam mana nak pastikan kita menjadi salah seorang yang menerima cek atau komisen terus ke akaun bank anda dari Youtube?

Untuk menjawab persoalan tersebut, saya syorkan anda belajar di laman web:
http://www.buatduitonline.net

Anda dapat belajar secara ‘Personal coaching’ daripada pemilik laman web tersebut.

Anda akan dibimbing secara peribadi, anda boleh tanya apa saja kepada sifu anda, anda dibantu dari A hingga Z dan anda buat duit USD sebijik macam yang saudara Rashvin berjaya buat.

Tapi AWAS!

Teknik buat duit Youtube ini bukan untuk mereka yang nak goyang kaki tunggu duit.

Anda masih perlu berusaha. Tapi usaha yang ‘smart’ la. BUKAN work hard, tapi ‘work smart’.

Yang perlu, adalah kesungguhan. Anak murid beliau dah ramai berjaya buat puluhan dollar sebulan.

Berikut merupakan sebahagian Testimone daripada anak murid beliau

 
Testimoni 1 : Buat Duit Melalui Youtube (Klik Gambar Untuk Paparan yang lebih jelas)

Testimoni 2 : Buat Duit Melalui Youtube (Klik Gambar Untuk Paparan yang lebih jelas)

Testimoni 3 : Buat Duit Melalui Youtube (Klik Gambar Untuk Paparan yang lebih jelas)

 
Testimoni 4 : Buat Duit Melalui Youtube (Klik Gambar Untuk Paparan yang lebih jelas)

Nak tengok lebih banyak Testimoni, atau nak tahu lebih banyak maklumat tentang Macamana Orang Boleh Dapat Duit Dari Youtube?, saya syorkan anda klik pada banner di bawah:


Saya rasa cukup setakat itu sahaja perkongsian saya pada kali ini. Diharap info yang saya kongsikan pada kali ini dapat memberi manfaat kepada anda. Terutamanya bagi anda yang berminat nak tahu bagaimana cara menjana pendapatan melalui Youtube?

Salam kejayaan daripada saya. Good Luck!  

11 ulasan:

  1. Nampak menggiurkan tawaran ni...kacau2...hehe

    BalasPadam
  2. kalau youtube sampai i billion view memang bisa dapat banyak duit

    BalasPadam
  3. memang ada peluang untuk dapat duit dari Youtube tapi bukan semudah yang disangka

    BalasPadam
  4. memang menguntungkan, tapi nak buat video bukan senang. saya tertarik dengan youtuber luar negara yang menghasilkan video yang terbaik untuk penonton. Kebiasaanya video banyak berkaitan dengan situasi yang berlaku dalam hidup seseorang seperti macam mana mengurat wanita, macam mana nak berjimat dan macam-macam lagi.

    BalasPadam
  5. Lubuk duit, content video kena menarik. Bayangkan data dihabiskan untuk menonton video yang convert jadi duit.

    BalasPadam
  6. Patutlah kalau kita tgk youtube ada iklan, tu yg dibayar tu

    BalasPadam
  7. Best jugak buat duit dari youtube. Aku punya akaun youtube sudah ada akaun adsense tetapi tak ada nak upload video.

    BalasPadam
  8. Dia memang antara orang lama jugak tu.

    Belajar la dari dia. HOho..

    BalasPadam
  9. Yslah kebanyakan youtube yang kita lihat pasti terdapat iklan terpapar di situ, inilah yang dikatakan pendapatan melalui youtube?

    BalasPadam
  10. Hmmm ramai yang dah tahu cara buat duit dengan YouTube ni, cuma orang Malaysia je yang masih lagi di peringkat newbie ... termasuklah saya .. haha

    BalasPadam
  11. YouTube memang lubuk buat duit. Tapi perlukan ilmu yang betul dan konsisten.

    BalasPadam

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower

Pembaca Paling Mesra