Isnin, 9 Disember 2013

Penangan Facebook Ads

with 5 comments
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Semalam saya mendapat satu SMS daripada seorang yang tidak kenali.. Beliau memperkenalkan diri beliau sebagai Man dari Kelantan yang bertanya kepada saya betul ke boleh dapat banyak Like dengan menggunakan Facebook Ads?

Saya jawab dah tentulah boleh.. Sebabnya saya sendiri dah mengalaminya, melalui perkembangan salah satu Fanpage saya yang menggunakan perkhidmatan Facebook Ads...

Ya... Saya gembira dengan perkembangan Fanpage saya.. Daripada bilangan like pada asalnya cuma beberapa ratus, telah berkembang menjadi beberapa ribu like dengan bantuan Facebook Ads.. Mana bukti?

Saya tak dapat nak tunjukkan bukti daripada awal.. sebab masa tu tak terfikir pun nak Print Screen perkembangan bilangan like yang diperolehi... Tapi apabila bilangan like dah semakin bertambah dari masa ke semasa, barulah terfikir nak print screen bilangan like yang diperolehi.. Sebabnya bolehlah dijadikan sebagai testimoni atau diari yang boleh saya simpan sebagai kenang-kenangan... ;)

Fanpage Discount Hari2 - 6,652 like


 Fanpage Discount Hari2 - 6,670 like

Fanpage Discount Hari2 - 8,921 like

Fanpage Discount Hari2 - 10,000 like

Terkini.. Fanpage Discount Hari2 - 11,324 like


Apa yang menarik bila Fanpage dapat banyak like ni?

Amat bagus untuk mereka yang memerlukan kredibiliti secara pantas. Terutamanya bagi mereka yang memiliki perniagaan.. Disebabkan itu, sekarang ni hampir semua syarikat-syarikat besar menggunakan teknik pemasaran Facebook untuk mempromosikan perniagaan mereka.. 

Jadi, sebagai peniaga kecil-kecilan atau peniaga persendirian kita juga boleh menggunakan strategi ini untuk menjana pendapatan sampingan... 


Macamana saya nak belajar teknik Facebook Ads?

Pada zaman sekarang ni tak susah nak cari rujukan untuk belajar teknik pemasaran Faecbook Ads ni.. Sebabnya dunia di hujung jari.. 

Anda boleh belajar daripada Sifu Jamal yang merupakan salah seorang usahawan internet terkenal di Malaysia.. 

Sebelum ini Sifu Jamal  ada mengadakan beberapa siri seminar berkaitan dengan Facebook Ads.. Saya ingat lagi, harga yang dikenakan untuk mengikuti seminar tersebut ialah RM1,000...

Mula-mula rasa nak join seminar tersebut, tapi sayangya masa tu saya tak cukup duit nak join... RM1,000 bukannya satu nilai yang kecil untuk mengikuti satu seminar macam ni.. 

Tetapi apabila melihat kisah kejayaan mereka yang pernah mengikuti seminar yang diadakan oleh Sifu Jamal, rasa menyesal pula tak pergi masa tu... 

Walaupun mereka keluarkan duit sebanyak RM1,000 tapi pulangannya sangatlah berbaloi... 

Seorang rakan saya bernama Encik Hafiz yang pernah mengikuti seminar Sifu Jamal, pada hari ini mampu menjana pendapat sehingga 5 angka sebulan... 

Apa yang rakan saya ni jual?

Beliau menjual Al-Quran Digital dekat Fanpage beliau yang dikenali sebagai Mudah Membaca Quran.. 


Sumber : Klik Di Sini

Memang Tak sia-sia Encik Hafiz mengeluarkan kos RM1,000 untuk mengikuti Seminar Facebook Ads sebelum ini... Hasilnya beliau mampu tersenyum gembira pada hari ini, apabila melihat hasil jualan Al-Quran Digital beliau yang tidak pernah putus.. Ada sahaja jualan yang terhasil.. 

Sehinggakan pemandu Van Pos Laju yang mengambil bungkusan Al-Quran Digital untuk diposkan, berasa hairan...  Bagaimana Encik Hafiz mampu menjual Al-Quran Digital sebanyak ini, tanpa membuka sebarang kedai perniagaan?

Strategi pemasaran Facebook Ads adalah jawapannya... 


Saya berminat nak Belajar Facebook Ads daripada Sifu Jamal, Tetapi saya tiada modal sebanyak itu untuk menghadiri seminar beliau..

Kepada yang berminat nak belajar teknik Facebook Ads daripada Sifu jamal, tetapi tiada modal untuk mengeluarkan wang sebanyak RM1,000, saya syorkan anda dapatkan DVD Rakaman Seminar Facebook Ads Marketing... 

Harganya jauh lebih murah berbanding anda menghadiri seminar tersebut... 


Sumber : Klik Di Sini

Dalam DVD ini terdapat banyak ilmu yang boleh anda praktikkan.. Segala ilmu tersebut dipersembahkan dalam format Video dan PDF, memudahkan anda untuk memahami dan mempraktikkan kesemuanya.. Ianya terbahagi kepada beberapa modul iaitu:

  1. Modul 1 - Asas FB Ads
  2. Modul 2 - Like Marketing
  3. Modul 3 - Copywriting That Sell
  4. Modul 4: Boost Post Marketing
  5. Modul 5 - Page Post Marketing (Sidebar)
  6. Modul 6 - Power Editor
  7. Manual Setting Ads
  8. Secret Map
  9. dan Slide Seminar

Setakat ini semua orang yang mempelajari Teknik Facebook Ads daripada Sifu Jamal berpuas hati dengan hasilnya... 

Kalau tak percaya Jom tengok testimoni-testimoni kisah kejayaan mereka yang berjaya menjana pendapatan yang lumayan melalui teknik Facebook Ads ini..



Selain daripada Facebook Ads Marketing, terdapat Laman Web lain lagi yang boleh dijadikan sebagai rujukan berkaitan dengan teknik pemasaran Facebook.. Antaranya adalah seperti dalam senarai berikut:



Dengan bantuan rujukan-rujukan ini... Semoga kita berjaya menjana pendapatan tambahan dengan teknik pemasaran Facebook... Supaya kita dapat menyeimbangkan keadaan ekonomi sekarang yang semakin meningkat... In Shaa Allah... 

5 ulasan:

  1. Saya juga berguru dengan Sifu Jamal. Tidak salah mengunakan FB ads kerana kita mengunakan saluran periklanan ditawarkan oleh Facebook sendiri.

    BalasPadam
  2. Ada guru yg betul dan senang dihubungi...penting...
    Sifu Jamal mmg terbaik!

    BalasPadam
  3. kalau dah berjaya bro pulak jadi Sifu Anuar selepas ini..

    BalasPadam
  4. Terbaik ni. Guna facebook ads senang nak target pengguna. Lagipun pengguna facebook sangat ramai. Dan testimoni dari facebook juga live..

    BalasPadam

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower

Pembaca Paling Mesra