Isnin, 11 Februari 2013

Strategi SEO 10 Blogger Terbaik Malaysia Versi Masuk Bakul Angkat Sendiri

with 11 comments
Contest SEO 10 Blogger Terbaik Malaysia tinggal beberapa minggu sahaja lagi.. Blog Coretan Anuar telah mendaftar sebagai salah seorang peserta Pertandingan ini, walaupun blog ini bukanlah sebuah blog yang mesra SEO.. Sekadar mencuba, apa salahnya..


Dalam entri yang didaftarkan untuk menyertai Contest ini, saya telah menyenaraikan 10 Blogger Terbaik Malaysia pilihan blog Coretan Anuar... Pilihan tersebut dibuat setelah membuat penilaian terhadap hampir 50 blog terbaik di Malaysia.. Sebahagian besar daripada 50 blog tersebut turut saya senaraikan dalam entri Pertandingan ini, walaupun tidak berjaya disenaraikan sebagai 10 Blogger Terbaik Malaysia.. Kalau tak percaya boleh klik pada banner di bawah:


Tetapi sayangnya terlupa nak selitkan blog sendiri untuk diletakkan dekat mana-mana bahagian dalam senarai tersebut... Rugi betul.. Heheheh.. Kata orang kalau tak dapat nak jadi Hang Tuah 5 Bersaudara, dapat peluang jadi Hang Kebun pun jadilah... Seperti kata Bro Titan dalam Entri 10 Blogger terbaik Malaysia yang beliau hasilkan.. Kalau kita tak sudi nak iktiraf blog sendiri, nak harap siapa lagi yang yang tolong iktirafkan...  betul tak? 

Jadi, sekali lagi blog Coretan Anuar terpanggil untuk menyenaraikan 10 Blogger Terbaik Malaysia.. Tetapi pada kali ini untuk versi masuk bakul angkat sendiri.. Hehehe.. Jangan marah yer...

10 Blogger Terbaik Malaysia Versi masuk bakul angkat sendiri pilihan blog Coretan Anuar ialah:
  1. Sembang Hari2
  2. Coretan Anuar
  3. Discount Hari2
  4. JKE PSIS
  5. Kejohanan Catur Sukan IPT
  6. Kelab Catur PSIS
  7. Info Keluarga
  8. Lanun Sepet
  9. Robot Geek
  10. Roshaizul Nizam

Macamana?... Boleh tak anda terima 10 blog yang terdapat dalam senarai di atas?... Kalau tak terima pun tak mengapa... Saya boleh faham.. ;)

Strategi Blog Coretan Anuar untuk bersaing dalam Cabaran SEO 10 Blogger Terbaik Malaysia pada kali ini kurang menjadi.. Entri pertandingan blog Coretan Anuar sekadar berada di Page ke 3 Google..

Lebih banyak usaha perlu dilaksanakan untuk membolehkan entri pertandingan berada di Page pertama seperti dalam gambar di bawah:


Antara penyebab utama gagal menempatkan diri dalam kedudukan terbaik hasil carian google adalah disebabkan faktor kekangan masa.. Maklumlah SEO blog tak berapa baik.. Kalau nak dapat kedudukan terbaik dalam SEO, kenalah rajin... Kalau tak rajin, Pasrahlah dengan apa yang ada.. 

Walaubagaimanapun... Syukur Alhamdulillah... Hasil semakan malam tadi mendapati, Keyword 10 Blogger Terbaik Malaysia telah berjaya di index oleh Google melalui hasil carian blog Coretan Anuar... 

Merujuk kepada gambar di bawah... Walaupun keyword "Eyriqazz Vs Denaihati" telah dipadamkan dalam Description blog, untuk digantikan dengan 10 Blogger Terbaik Malaysia... tetapi keyword tersebut masih lagi dipaparkan di hasil carian google.. Jadi, nak buat macamana... Kita hanya berusaha, tetapi semuanya perlu berlaku dengan keizinan Allah S.W.T..


Selain itu, saya juga tidak berkesempatan untuk meninggalkan Back Link pada blog-blog yang mempunyai PR yang tinggi seperti yang telah saya lakukan untuk bersaing dalam  cabaran Contest SEO Eyriqazz Vs Denaihati...

Jadi, disebabkan kekangan masa.. Saya pasrah dengan apa yang ada... Pada kali ini mungkin tak termampu untuk saya berfikir dan melaksanakan strategi-strategi kreatif untuk bersaing dalam Cabaran SEO 10 Blogger Terbaik Malaysia

Good Luck saya ucapkan kepada semua peserta...;)



P/s: Tidak perlu bersusah payah untuk menyenaraikan 10 Blogger Terbaik Malaysia Versi Masuk Bakul Angkat Sendiri... Hehehe...

11 ulasan:

  1. versi angkut bakul pun ada sekarang nie ek...
    hahaha,tahniah bro ditangga kedua

    BalasPadam
  2. Apa yang penting tidak ada erti putus asa.

    BalasPadam
  3. aaa cik lisa pun ada join contest ni,tapi dah masa takda semuanya tergendala,huhu. Dulu bolehlah berada pada halaman pertama, sekarang ni asyik naik turun naik turun aje, huhu

    BalasPadam
  4. Sempat lagi kalau nak join ni.. Tapi cam kurang kompiden pulak.. Gugugu~~
    Btw, gudluck pada Anuar! ^_~

    BalasPadam
  5. teringat gak kata TITAN yang melabelkan blog beliau sebagai nombor 0....HEHEHEHE

    BalasPadam
  6. mencuba jauh lebih baik, berani untuk gagal(tapi nampaknya jauh lagi dari gagal). good luck bro yer.

    BalasPadam
  7. Bro! peduli lah masuk bakul ke masuk minang ke.. janji ada 10 BLOGGER TERBAIK MALAYSIA. untung sabut timbul bro.... keep it up bro! menang kalah tak penting... trafic dan backlink tu yg harus di utamakan... (ceh tak menahan aku nasihat otai...ekekekek)

    BalasPadam
  8. Bro Ok tu. Nak tambah tag 1o blogger terbaik Malaysia

    BalasPadam

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower

Pembaca Paling Mesra