Ahad, 29 April 2012

WARNA : Personaliti Asas Diri

with 0 Comment
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Pilihan WARNA boleh mendedahkan aspek-aspek asas keperibadian anda. Cuba anda fikirkan sejenak. Apakah warna pakaian yang paling kerap anda pakai atau warna yang menjadi kegemaran anda apabila memilih sesuatu barang... Warna-warna ini akan menunjukkan kedua-dua kekuatan dan kelemahan anda. Pelbagai ujian psikologi berdasarkan faktor warna-warna telah dibangunkan oleh pakar psikiatri dan pakar perubatan khasnya untuk memberi maklumat yang tepat mengenai pesakit mereka. Cari
warna kegemaran anda di bawah dan lihat adakah pilihan anda menunjukkan keperibadian anda!


Warna kegemaran: Merah

Anda adalah seorang yang bertenaga dan impulsif. Anda berdaya saing, bercita-cita tinggi dan suka menjadi perhatian ramai. Merah adalah melambangkan kualiti kepimpinan dan keberanian. Anda mementingkan keputusan dan kejayaan. Ada masanya amda perlu ambil masa untuk belajar menjadi pendengar yang baik dan sensitif terhadap perasaan orang lain.


Warna kegemaran: Pink atau Merah Jambu
Anda mempunyai sifat penyayang. Pink adalah simbolik pemahaman dan simpati. Anda mahu diri anda diterima dan disayangi tanpa syarat! Walau bagaimanapun, anda boleh menjadi seperti kanak-kanak yang memerlukan sokongan dan perhatian sepenuhnya daripada orang lain. Seseorang yang berdikari yang memakai merah jambu memancarkan kehangatan dan kasih sayang.

Warna kegemaran: Jingga atau Orange
Tindakan anda berorientasi dan berwibawa. Orange melambangkan praktikal, kemerdekaan, organisasi dan kreativiti. Anda seorang yang bersemangat tinggi, aktif, berdaya saing dan pandai bersosial. Anda perlu berhati-hati untuk tidak cuba menguasai orang lain. Anda juga boleh menjadi seorang yang mementingkan diri tanpa menghiraukan orang lain.


Warna kegemaran:Kuning

Anda seorang yang aktif. Anda mempunyai personaliti yang memberangsangkan dan minda yang menarik. Kuning melambangkan kecergasan, komunikasi dan spontan. Anda amat menyukai sesuatu perubahan yang baru dan moden. Pastikan anda juga berhati-hati dalam menyelesaikan sesuatu konflik.

Warna kegemaran: Hijau

Jika anda penggemar warna hijau, anda adalah seorang yang menitikberatkan soal kebajikan dan perkhidmatan. Anda lebih suka untuk tinggal di luar. Anda sentiasa berasa selamat dan terjamin. Hijau melambangkan keinginan untuk keamanan dan keharmonian. Anda sensitif dan seni. Anda mungkin perlu untuk menambah warna-warna lain untuk almari pakaian anda menjadi lebih bercampur dalam kehidupan dengan orang lain.


Warna kegemaran: Biru
Anda adalah sensitif dan perseptif. Biru melambangkan imaginasi yang baik, kreatif dan pendekatan yang praktikal untuk kehidupan. Anda akan menggunakan keupayaan analisis anda untuk menyelesaikan masalah!

Warna kegemaran: Ungu atau Purple
Anda mempunyai keperluan yang mendalam terhadap emosi dan ketenteraman. Anda amat mementingkan kesempurnaan dalam apa jua yang anda lakukan. Anda juga mudah untuk membantu orang lain contohnya terlibat dalam program kemanusiaan...

Warna kegemaran: Hitam
Anda mempunyai kekuatan yang amat tinggi dalam mengawal emosi yang boleh mengganggu gugat kedudukan dan keyakinan anda!

Warna kegemaran: Putih
Anda seorang yang suka kepada kesederhanaan dalam kehidupan. Anda sukakan kebebasan dan seorang yang berdikari. Anda tidak suka bergantung kepada orang lain dalam melakukan sesuatu perkara.

Warna kegemaran: Cokelat
Anda seorang yang natural. Anda selesa dalam suasana yang selamat dan mudah. Anda mudah diterima oleh rakan-rakan atau ahli keluarga kerana anda amat disenangi!



Selain menjadi simbol kepada personaliti diri, warna memainkan banyak makna dalam kehidupan kita. Sebarang kebaikan haruslah dijadikan kekuatan, manakala yang lemah perlulah diperbaiki. Maklumat yang diberikan ini hanyalah info sokongan, selamat bercuti di hujung minggu... ;)



0 comments:

Catat Ulasan

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower

Pembaca Paling Mesra