Khamis, 24 Disember 2009

Haikal 'Super Bun' Dapat Adik

with 0 Comment
Alhamdulillah

Syukur kehadrat Allah s.w.t, hari ini Haikal anak saya yang pertama dapat seorang adik. Lahir pada 23 Disember 2009, jam 1.54 petang di Hospital Mukah Sarawak. Semoga dengan kehadiran baby saya yang kedua ni akan lebih menceriakan kehidupan kami sekeluarga.





Nama anak
Setakat ini nama cadangan Muhamad Adam ............ Bin Muhamad Anuar.
Bila lahir 'baby' yang kedua ni saya teringat balik kenangan menimang cahaya mata pertama. Anak saya yang pertama berumur 2 tahun 2 bulan. Namanya bukan main panjang lagi iaitu Muhamad Amsyarhadi Haikal Bin Muhamad Anuar. Siapa punya kerja ni bagi nama panjang-panjang?

Itulah soalan yang biasa orang ajukan kepada saya. Jawapannya dan tentulah emak ayah dia yang beri hehehe. Pengalaman masa kami nak pilih dan daftarkan nama anak pertama saya. Saya rujuk buku nama-nama pilihan dalam Islam setiap kali ada masa lapang. Setiap kali selak muka surat baru dalam buku ada cetusan idea baru dari saya dan isteri.

Sehingga ke hari nak buat pendaftaran pun masih ada cadangan nama baru. Lastnya nama sekarang ni adalah nama muktamad yang sama-sama kami persetujui. Masa tu kami tak rasa pula nama tu terlalu panjang. Maklumlah tengah 'excited' dapat baby pertama. Tapi bila kami isi borang atau buat pembelian tiket kapal terbang baru kami sedar nama tersebut terlalu panjang untuk anak kami hehehe..

Untuk anak kedua ni nampak gaya macam panjang juga namanya. Jadi saya kena bincang balik dengan isteri untuk bagi nama yang bersesuaian. Kalau dapat pendek sikit dari nama anak pertama pun dah kira baik hehehe.

Nampaknya setakat ini sahaja perkongsian saya pada kali ini. Diharap semua pembaca dapat bersama-sama mendoakan keberkatan anak kami... Amin



0 comments:

Catat Ulasan

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower


Info Terkini!! (Wajib Baca)

Pembaca Paling Mesra