Rabu, 25 Ogos 2021

5 Kesilapan Sewaktu Memborong Barangan Dari China Yang Bakal Merugikan Anda!

with 0 Comment
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Anda mampu mengelakkan kerugian beribu-ribu ringgit DAN mampu menjana keuntungan lumayan dengan lebih mudah tanpa sebarang halangan!

Menjual barangan yang dibeli secara borong dari China merupakan antara model bisnes yang sangat menguntungkan anda pada hari ini..

Dengan membeli stok barangan dengan harga rendah tanpa perlu membayar sebarang kos orang tengah secara online dan mampu menjualnya kembali di marketplace kegemaran ramai seperti Shopee dan Lazada, anda pastinya mampu menjana keuntungan yang lumayan!

Laman Web Taobao
Sumber : RahsiaTaobao.com

Sahabat saya hanya mengeluarkan modal yang kecil untuk membeli barangan seperti handbag & wallet dari China dan menjualnya kembali dengan harga yang lebih tinggi 3 kali ganda di Shopee & Lazada.. Kini beliau mampu menjana keuntungan yang konsisten setiap bulan!

Tapi tak semuanya bisnes menjual barangan borong ini berjaya.. Ada juga yang hanya bejaya mampu pulang modal sahaja DAN ada juga yang alami kerugian akibat kesilapan dalam memilih produk untuk dijual.. 

Beza antara mereka yang berjaya dengan yang kurang berjaya dalam menjual barangan yang dibeli secara borong dari China ialah mereka yang berjaya ini tahu apakah kesilapan penting yang perlu dielakkan dalam bisnes menjual barangan yang diborong dari China ini..

Sumber : RahsiaTaobao.com

Berikut antara 5 kesilapan yang perlu anda elakkan jika anda mahu berjaya dalam bisnes menjual barangan borong dari China ini:

#1 - Membeli barangan mengikut trend semasa.

Anda digalakkan untuk membeli barangan borong yang mempunyai permintaan sepanjang masa dan sentiasa dicari oleh pembeli berbanding membeli barangan mengikut trend semasa.. Ini kerana anda pasti mengalami kerugian besar apabila trend berubah sedangkan anda masih lagi mempunyai stok produk yang banyak ditangan anda untuk dijual..


#2 - Memilih produk yang bersaiz besar.

Produk bersaiz besar memerlukan kos penghantaran yang lebih mahal berbanding produk bersaiz kecil.. Malahan menjual produk sebegini sangat berisiko untuk mudah rosak akibat penghantaran yang jauh dari China.. Kos untuk memulangkannya kembali juga sangat tinggi dan terpaksa ditanggung sendiri.. 


#3 - Menjual produk-produk elektrik & elektronik.

Produk-produk elektrik dan elektronik sangat berisiko untuk rosak semasa proses penghantaran dari China ke rumah anda DAN dari rumah anda ke rumah para pembeli anda.. Kebiasaannya produk-produk sebegini disertakan dengan jaminan tukaran produk baru atau jaminan wang dikembalikan jika rosak.. Kos yang terpaksa anda tanggung akibat kerosakan barangan ini adalah sangat tinggi..



#4 - Membeli produk daripada satu Supplier sahaja

Ramai yang mengambil mudah perkara ini dan terus membeli barangan setelah melihat tawaran yang terbaik daripada seorang supplier sahaja.. Di TaoBao.com, anda boleh melihat ramai supplier menjual barangan yang hampir sama pada harga yang berbeza dan mendapat rating serta reputasi yang berbeza daripada pembeli.. Luangkan masa anda untuk kaji lebih mendalam mengenai supplier & produk yang ditawarkan, ianya mampu menjimatkan wang anda..


#5 - Membeli produk murah dan low-value

Bagi anda yang mahu memulakan bisnes online, memilih produk yang murah dan low-value daripada China dan membelinya dengan kuantiti yang banyak adalah antara pilihan yang mungkin nampak terbaik pada mata anda.. Tapi anda perlu tahu barangan sebegini terlalu banyak persaingan di pasaran.. Anda harus luangkan masa mengkaji produk yang terbaik & berkualiti pada harga berpatutan untuk pastikan bisnes anda dipercayai ramai..

Sumber : RahsiaTaobao.com

Anda sangat perlukan ilmu yang TEPAT berkenaan dengan bisnes borong barangan China ini untuk pastikan anda tidak mengalami kerugian yang sia-sia di kemudian hari terutamanya ketika membeli barangan secara borong di website TaoBao..

Berita baiknya, E-book "Rahsia TaoBao" yang ditulis oleh pemborong yang berjaya ini pasti mampu membantu anda membeli barangan secara borong di website Taobao.com dengan lebih mudah dan lancar tanpa sebarang masalah - walaupun anda tidak fasih berbahasa Cina!

E-book ini mengajar anda dari A ke Z bagaimana cara mendaftar di Taobao sehinggalah cara membeli barangan yang anda mahukan daripada supplier China dengan lebih lancar.. Selain itu, anda juga akan mempelajari tentang..

- Cara SEBENAR memilih produk borong yang gerenti laris untuk dijual di pasaran tempatan..

- Cara LENGKAP bagaimana membeli barangan secara borong di TaoBao.com dan membayarnya dengan menggunakan perbankan internet tempatan seperti Maybank2u dan sebagainya..

- Cara BERKESAN menguruskan situasi rumit seperti barang di tahan pihak kastam dan masalah berkenaan barang yang diborong yang tidak sampai-sampai atau tidak cukup kuantiti

- Lubuk LUMAYAN untuk menjual produk borong secara online di pasaran tempatan dengan lebih berkesan hanya depan komputer sahaja..

- DAN Cara TERBAIK menyusun perkataan yang mampu menarik para pembeli terpukau dan membeli barangan anda tanpa sebarang halangan..


Kini anda mampu memulakan bisnes menjual barangan borong daripada China ini dengan lebih mudah, pantas dan lancar SERTA pastinya mampu menjana keuntungan lumayan tanpa sebarang kerugian! 

Jom mula belajar teknik SEBENAR memborong barangan dari China melalui TaoBao ini sekarang juga di:




Semoga bermanfaat.

Info Berkaitan:


0 comments:

Catat Ulasan

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower

Pembaca Paling Mesra