Isnin, 19 September 2016

Seminar Tajwid Luar Biasa di Kuala Lumpur dan Johor Bahru

with 13 comments
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Ada Berita baik untuk rakan-rakan yang berminat untuk mendalami ilmu Tajwid selepas Hari Raya AidilAdha... 

Ustaz Hj. Mohd Asraff Ayob Al-Hafiz akan mengadakan Seminar Tajwid Luar biasa di dua lokasi dan tarikh yang berbeza iaitu:


Seminar 1
Tarikh : 22 dan 23 Oktober 2016
(Sabtu dan Ahad)
Masa : 8.30 pagi - 5.00 petang
Bertempat di :
Dewan Serbaguna,
Masjid Muadz Bin jabal,
Setiawangsa, Kuala Lumpur


Seminar 2

Tarikh : 28 dan 29 Oktober 2016
(Jumaat dan Sabtu)
Masa : 8.30 pagi - 5.00 petang
Bertempat di :
Dewan Produktiviti
Perbadanan Produktiviti Malaysia (MPC)
No.8, Jalan Padi Mahsuri, Bandar Baru Uda,
Johon Bahru, Johor

..
Sumber :  Klik Di Sini   

Dalam Seminar ini... Para peserta akan dapat mempelajari cara menguasai Tajwid dengan betul, sehingga mampu mengajar orang lain terutamnya anak-anak, isteri dan ahli keluarga yang lain.


SIlibus Tajwid Luar Biasa


Berikut merupakan Silibus Tajwid Luar Biasa yang akan diajar dalam seminar ini.


Sumber :  Klik Di Sini 


SILIBUS 1 (BASIC RULES)  - Pengenalan tentang tajwid. Ilmu tajwid yang diamalkan agar mudah baca Al-Quran.
SILIBUS 2 (KOMPONEN)- Makhraj serta sifat huruf. Cara menyatukan ilmu makhraj & huruf ketika praktikal bacaan Al-Quran.
SILIBUS 3 (TRAFFIC JAM 1)Hukum berkaitan Nun mati, Mim mati & Tanwin.
SILIBUS 4 (TRAFFIC JAM 2) Hukum Mad. Terdapat 19 pecahan yang perlu anda kenali.
SILIBUS 5 (SPECIAL CASES)9 BACAAN UNIK. Dalam bacaan riwayat Hafs An A’sim, ada 9 bacaan unik. 
SILIBUS 6 (SPECIAL RULES) :  SEBUTAN HURUF TEBAL- NIPIS

Tempat adalah terhad.. Hanya dibuka kepada 200 peserta terawal sahaja..
..

Testimoni Peserta Seminar Tajwid Luar Biasa 

Berikut merupakan antara Testimoni Seminar Tajwid Luar Biasa yang diadakan pada bulan Januari yang Lalu..










Kebanyakan peserta berpuas hati setelah menyertai seminar ini...

Sekiranya berminat nak mendaftar, Boleh klik pada link di bawah:
-> tajwidluarbiasa.com

P/s : kalau tak keberatan, boleh share atau sebarkan info ini... semoga ramai yang akan mendapat manfaat daripadanya.. In Shaa Allah..

Info berkaitan:


13 ulasan:

  1. terbaik perkongsian info pasal ni. siapa yang ada kelapangan tu, hadikan diri ke majlis ilmu macam ini. waluapun kita rasa kita dah pandai tajwid, pasti ada benda baru kita boleh belajar yang kita munngkin tak tau atau terlepas pandang

    BalasPadam
  2. Masya Allah, semoga saya berkesampatan untuk datang, sekalian memperbaiki cara baca Al-Qur'an

    BalasPadam
  3. memang terbaik la tuan..saya cukup kagum dengan usaha mereka

    BalasPadam
  4. dengan ada teknik senang nak kuasai tajwid dengan mudah.

    BalasPadam
  5. Terbaik!! Harap-harapnya semakin bertambah ilmu-ilmu begini. Dalam bentuk video, vcd pun bagus jugak..

    BalasPadam
  6. Masya Allah.. dengan adanya acara macam ini.. kita bisa memperbaiki bacaan Al Qur'an kita semua..

    BalasPadam
  7. Gila, keren banget nih seminar, semoga diadakan lagi ya

    BalasPadam
  8. memang bagus cari ilmu perbaiki hukum tajwid ni..sayang jauh nak pergi..

    BalasPadam
  9. memang bagus cari ilmu perbaiki hukum tajwid ni..sayang jauh nak pergi..

    BalasPadam
  10. memang bagus cari ilmu perbaiki hukum tajwid ni..sayang jauh nak pergi..

    BalasPadam
  11. ternyata ilmu tajwid lebih banyak lagi dan awak harus pelajari lagi

    BalasPadam
  12. Last year, about 17.58 lakh candidates appeared for the exams of class 10th from Bihar Board. Out of the total students, 12,11,617 passed the exams. For this year, the board has not released any notification regarding the Bihar Board matric Result 2019.

    Madhya Pradesh Board of Secondary Education (MPBSE) is the conducting authority to declare the MPBSE 10th Result 2019. The results will be available soon.

    SSLC Result 2019 Karnataka of the recent Exams are important & without Passing it students cannot Join for Higher Secondary Education.

    After the madhyamik result wbbse is declared, candidates will be given option to check their result on the official website of the board. JagranJosh will activate the link in this article to help students check their WBBSE Results 2019.

    BalasPadam
  13. This interview will be conducted for the 5 days and carry 900 marks for the candidates selection at unifiedportal-mem.epfindia.gov.in website.

    BalasPadam

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower


Info Terkini!! (Wajib Baca)

Pembaca Paling Mesra