Jumaat, 19 Jun 2015

BR1M Vs KOM1SEN

with 8 comments
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Terlebih dahulu saya nak ucapkan Selamat Berpuasa di Bulan Ramadhan.. Semoga kita berpeluang untuk memperbanyakkan amal ibadah.. Menjadi hamba yang soleh.. Dan semoga amal ibadah kita sepanjang berada di Bulan Ramadhan ini diterima oleh Allah S.W.T. 


BR1M Vs KOM1SEN


BR1M saya rasa satu Malaysia dah tahu.. Setiap kali kerajaan mengumumkan bila BR1M akan dibayar, pasti ramai penerima BR1M akan tersenyum gembira.

Seronok bila dapat duit saguhati daripada kerajaan... Boleh gunakan duit saguhati tersebut untuk membeli keperluan harian...


Ya! Ramai rakyat Malaysia menggunakan enjin carian Google untuk mendapatkan info tentang BR1M.. Terutamanya pada awal tahun 2015.. Masa ni statistik carian di Google Trend Malaysia dimonopoli oleh keyword-keyword berkaitan dengan BR1M..


Semakan BR1M
Sumber : Klik Di Sini

Saya rasa sekarang ni tentu kebanyakan rakyat Malaysia dah tahu.. Pembayaran BR1M pada tahun 2015 akan dibayar secara berperingkat sebanyak 3 kali, iaitu:


Tarikh pembayaran bermula
Pendapatan isi rumah bawah RM3,000 sebulan
Pendapatan isi rumah RM3,000 hingga RM4,000 sebulan
Individu Bujang 21 tahun keatas dan berpendapatan tak melebihi RM2,000 sebulan
15 Januari atau 12 Februari 2015
RM300
RM200
RM350
28 Mei 2015
RM300
RM200
---
28 September 2015
RM350
RM350
---
Jumlah
RM950
RM750
RM350

Pembayaran kali yang kedua dah lepas.. Iaitu pada 28 Mei 2015...

Pembayaran kali yang ke 3 akan dilaksanakan pada 28 September 2015.. Jadi, sekiranya anda merupakan salah seorang penerima BR1M.. Pada 28 September nanti jangan lupa semak akaun bank masing-masing. ;)


KOM1SEN ni apa pula? Tak pernah dengar pun?


Kom1Sen ni merupakan komisen. Komisen yang kita terima melalui hasil promosi program-program affiliate.  

Contohnya macam screenshot yang saya tunjukkan di bawah ini..


Sumber Rezeki: Klik Di Sini

Berjaya mendapat KOM1SEN sebanyak RM78.50 melalui hasil jualan produk di laman web FormulaRezeki.com

Berikut merupakan satu contoh lagi... Kali ni hasil usaha mempromosikan produk Fizikal..


Sumber Rezeki : Klik Di Sini

Berjaya mendapat KOM1SEN sebanyak RM10.00 melalui hasil jualan produk Fizikal di laman web faststart.my

Cuba anda kira, Mana lagi banyak? Hasil yang diterima daripada bayaran BR1M atau hasil yang diterima daripada bayaran KOM1SEN?

Dah tentulah hasil yang diterima melalui bayaran BR1M, lagi banyak.. Sekali terima dalam 3 angka, tanpa perlu berbuat apa-apa pun.. 3 kali terima dalam setahun dah dapat RM950... Dekat 4 angka dah tu..

Tapi KOM1SEN yang saya terima melalui hasil jualan satu produk affiliate cuma dalam 2 angka jer.. Tak banyak pun...  

Tapi, kalau dikumpul sikit-sikit lama-lama jadi bukit.. Sehinggakan ada yang berjaya mendapat KOM1SEN sehingga 5 angka dengan hanya mempromosikan 1 produk affiliate..

Berikut merupakan antara ejen affiliate yang bertuah kerana berjaya mendapat KOM1SEN  sebanyak 5 angka, melalui hasil jualan satu produk..

Sumber : Klik Di Sini


So, nampak tak perbezaan diantara BR1M Vs KOM1SEN?

Kalau tak nampak, saya buat sedikit rumusan perbezaan diantara BR1M dan KOM1SEN



RUMUSAN PERBEZAAN DIANTARA BR1M DAN KOM1SEN



Perbezaan diantara BR1M VS KOM1SEN
Perkara
BR1M
KOM1SEN
Sumber Pendapatan
Dana Kerajaan
Komisen yang disediakan oleh peniaga berdasarkan hasil jualan produk
Kekerapan Bayaran Diterima
3 Kali Setahun
Sebulan sekali atau sebulan dua kali (Bergantung kepada program)
Jumlah bayaran yang diterima
RM350, RM750, RM950 setahun bergantung kepada kriteria penerima
RM0.50 sehingga tiada had pendapatan/bayaran

Ya! Pendapatan yang boleh diterima hasil usaha mempromosikan program Affiliate ialah RM0.50 sehingga tiada had.. Kalau anda rajin berusaha, boleh jana pendapatan sehingga 5 atau 6 angka... Tapi kena betul-betul rajin dan tahu teknik yang betul untuk mempromosikan produk affiliate...


Jom Tonton Video Cara Nak Belajar Affiliate -->> KLIK DI SINI

Jadi, sekiranya anda ingin menjana pendapatan tambahan sebagai persediaan untuk keperluan hari raya nanti... Saya syorkan anda mula mempromosikan produk-produk Affiliate, dan mula mendapatkan KOM1SEN yang pertama anda..

Berikut merupakan contoh laman web yang ada menyediakan Program Affiliate untuk Produk Fizikal :
  1. Lazada.com.my
  2. faststart.my
  3. Tudungsicomel.com
  4. Tajwidamanhatiku.com
  5. eQurban.com
  6. Momentumsaham.com
  7. i-sina.net
Berikut pula merupakan beberapa contoh laman web yang ada menyediakan program Affiliate untuk produk Digital: 
  1. Teknikincomesebenar.com
  2. RahsiaKlikJer.com
  3. Puim.org.my
  4. BuatDuitOnline.net
  5. Agoda.com
  6. ImportdariChina.com
  7. VirtualNiaga.com
  8. MesinJualanInternet.com
  9. RahsiaMenambatSuami.net
  10. RahsiaTaoBao.com
  11. BisnesBurger.com
  12. RahsiaPenulis.com
  13. TipsKereta.com
  14. bs2ms.com
  15. RahsiaEmas.com
  16. SistemSaham.com
  17. RahsiaUnitTrust.com
  18. RahsiaRumahLelong.com
  19. PanduanMuet.com
  20. DekorasiBajet.com
  21. BakarLemakPantas.com
  22. Advertorial.my
  23. NetKL.com
  24. SuperSaham.com
  25. FastStart.my
  26. FormulaRezeki.com
  27. QuranSaintifik.com
  28. LubukBisnesTudung.com
  29. ResumeKerja.com
  30. Kerja-Kerajaan.com
  31. MesinWang.com
  32. Emelmatik.com
  33. TeknikSeoMerahJambu.com
  34. TerbitEbook.my
  35. RahsiaKuihRaya.com
  36. MasterDropShip30hari.com
  37. SenaraiPembekal.my
  38. PanduanHajiUmrah.com
  39. BisnesAir.com
  40. ResepiRotiCanai.com
  41. RahsiaBun.com
  42. KekCheese.com
  43. RahsiaPutu.com
  44. BuatCupCake.com
  45. JobDirumah.net
  46. Pelaburanemas.com
  47. FBAffiliateincome.com
  48. Buatduitblog.com
  49. SifuRumahLelong.com
  50. Sistemmenjemputrezeki.com
  51. Bengkelfacebook.com
  52. Mudahhamil.com
  53. Panduancinta.com
  54. Videobuatblog.com
  55. Lubukdesign.my
  56. Bengkeldropship.com
  57. Panduanbajukurung.com
  58. Kursusaffiliate.com
  59. Shoppingcart.my
  60. Insta-Dominasi.com
  61. dan Lain-lain.. 
Terlalu banyak bilangan program Affiliate yang boleh anda sertai untuk membolehkan anda mendapatkan KOM1SEN pertama anda..

Jangan lepaskan peluang kemasan ini untuk memperbaiki taraf hidup anda, dengan cara mempromosikan produk-produk affiliate berkualiti kepada bakal prospek anda..

Sekiranya anda perlukan bantuan... Sekali lagi saya syorkan anda menonton Video Cara Nak Belajar Affiliate -->> KLIK DI SINI

P/S : Sampai bila kita nak harapkan bantuan kerajaan? Betul tak? Inilah masanya untuk kita berubah... 

8 ulasan:

  1. Ingatkan kom1sen tu salah satu program kerajaan..he he. Tq for sharing. Banyak jugak ya lubuk affiliate yg ada. Rajin atau tak je lagi nak promo..

    BalasPadam
  2. banyaknya! thanks bro share lubuk lubuk rezeki ni :D

    BalasPadam
  3. Huhu..saya tak dapat br1m tahun ni..entah silap kat mana pun tak tahu la..duit komisen pun tak memberansangkan tahun ni..tahun depan tak pasti macam mana..hehe..bro banyak joiun affiliates..tak terkejar saya tengok senarai tu..hehe

    BalasPadam
  4. dapat komisyen lebih feel berbanding menerima BR1M..

    BalasPadam
  5. fuh,,,takut gak tengok ranking affiliate..gerun tengok..:D

    BalasPadam
  6. tahniah, byk komisennya tu

    BalasPadam
  7. rajin promote memang masyuk la affiliate.. tahniah

    BalasPadam
  8. Saya x pernah pun ambil br1m
    beri pd mereka yg lebih memeelukan

    BalasPadam

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower

Pembaca Paling Mesra