Isnin, 24 Mac 2014

Rujukan Terkini Peperiksaan Pegawai Arkib S41

with 1 comment
Rujukan Terkini Peperiksaan Pegawai Arkib S41 akan mula berada di pasaran pada esok hari (25 Mac 2014)...

Rujukan ini sangat diperlukan oleh para calon yang bakal menduduki Peperiksaan Pegawai Arkib S41, yang akan dikendalikan oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) tidak lama lagi..

Pakej Rujukan Terkini Peperiksaan Pegawai Arkib S41 disediakan oleh Tim Infokerjaya bertujuan untuk membantu para calon membuat persediaan sebelum menduduki peperiksaan tersebut.


Kenapa Tim Infokerjaya menyediakan Rujukan Terkini Peperiksaan Pegawai Arkib S41?

Pada zaman sekarang ini persaingan untuk bekerja dalam sektor kerajaan sangat tinggi.. 

Berdasarkan Statistik yang dikeluarkan oleh SPA, pada setiap tahun lebih sejuta permohonan bekerja di sektor kerajaan telah pun mereka terima.. Daripada permohonan tersebut, hanya beberapa peratus sahaja calon yang lulus dalam peperiksaan yang dilaksanakan oleh SPA... Yang selebihnya GAGAL... 

Berikut merupakan statistik calon yang GAGAL tapisan SPA bagi tahun 2010-2012:
- Tahun 2012, 95.64% GAGAL
- Tahun 2011, 96.72% GAGAL
- Tahun 2010, 97.89% GAGAL

Sumber : Klik Di Sini

Berdasarkan maklum balas yang diterima oleh para calon yang gagal dalam peperiksaan SPA, kebanyakan mereka gagal disebabkan:
  • Tidak tahu untuk melakukan persediaan sebelum menduduki peperiksaan SPA
  • Tidak tahu apa yang perlu mereka baca sebelum menduduki peperiksaan SPA
  • Tidak tahu format soalan yang bakal ditanya dalam peperiksaan SPA
  • Tidak tahu contoh-contoh soalan peperiksaan SPA
  • Tidak cukup masa untuk mencari maklumat dan seterusnya membuat persediaan sebelum menduduki peperiksaan SPA 

Kebanyakan calon yang GAGAL disebabkan mereka tidak tahu bagaimana untuk membuat persediaan sebelum menduduki peperiksaan SPA..

Bagi calon-calon yang lulus pula, sudah tentu mereka mempunyai rujukan yang tepat untuk membuat persediaaan sebelum menduduki peperiksaan SPA..

Sudah tentu mereka tahu bentuk soalan dan tahu memberi respon terhadap soalan yang bakal ditanya dalam peperiksaan SPA.

Ya.. Betul! Calon-calon yang lulus dalam peperiksaan SPA sebelum ini sudah tentu mereka mempunyai kelebihan berbanding calon-calon yang gagal.... 

Kelebihannya ialah mereka mendapatkan maklumat yang betul dari sumber yang boleh dipercayai iaitu Tim Infokerjaya yang telah bantu lebih 60,000 orang graduan dalam peperiksaan SPA sejak tahun 2009..

Disebabkan ramai calon yang Gagal dalam Peperiksaan SPA sebelum ini, Tim Infokerjaya rasa bertanggungjawab untuk menghasilkan rujukan yang diperlukan oleh para calon, khususnya Calon Peperiksaan Pegawai Arkib S41 supaya mereka berjaya mendapatkan rujukan yang betul sebagai persediaan untuk menduduki peperiksaan tersebut tidak lama lagi.

Rujukan Terkini Peperiksaan Pegawai Arkib S41 tidak ada dijual di mana-mana kedai buku di Malaysia. Ia hanya boleh diperolehi oleh Tim Infokerjaya dalam tempoh masa yang terhad.. Iaitu bermula pada 25 Mac 2014 sehingga 30 Mac 2014. 

Sekiranya anda berminat untuk menjadi antara orang yang terawal mendapatkan Rujukan Terkini Peperiksaan Pegawai Arkib S41 daripada Tim Infokerjaya, saya syorkan anda mengisi nama berserta email anda di link ini (Klik Di Sini)


Persaingan untuk Mendapatkan Jawatan Pegawai Arkib adalah tinggi!

Tentu ada yang tertanya-tanya, kenapa sekarang ni kalau nak memohon mana-mana jawatan kosong kerja kerajaan perlu menduduki peperiksaan yang dikendalikan oleh SPA?

Untuk menjawab persoalan tersebut, saya mengambil contoh kekosongan Pegawai Arkib S41 di sektor kerajaan.

Jabatan Arkib membuka pengambilan jawatan kosong untuk jawatan Pegawai Arkib S41. Oleh kerana terlalu banyak permohonan dilakukan oleh graduan, pengambilan Pegawai Arkib S41 perlu di tapis oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA).

Katakan ada 4000 orang calon yang memohon, sedangan kekosongan yang ada cuma 400. Mampukah Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) mengadakan sesi interview terhadap 4000 calon untuk memilih calon yang layak? 

Pada pendapat saya sudah pastinya tidak mampu...

Justeru itu, sebelum sesi interview dilaksanakan, Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) perlu membuat tapisan awal iaitu dengan mengadakan peperiksaan bertulis untuk menyenarai pendekkan calon yang benar-benar layak, sebelum dipanggil untuk tapisan yang kedua iaitu melalui sesi interview.

Berita buruknya, calon tidak akan dipanggil ke sesi temuduga jika tidak lulus ujian bertulis. Ya betul!, kena lulus exam bertulis dulu, baru boleh dipanggil interview...

Jadi, macamana nak lulus Peperiksaan Pegawai Arkib S41?

Jawapannya, sama macam anda menduduki peperiksaan semasa berada di sekolah rendah, sekolah menengah, dan Universiti.. Iaitu kena membuat persediaan dengan menggunakan sumber rujukan yang betul dan boleh dipercayai.

Pastikan anda dapat membuat persediaan secukupnya bermula daripada sekarang, sebelum menduduki Peperiksaan Pegawai Arkib S41

Pilihan untuk berjaya terletak di tangan anda.. Jangan tunggu dan lihat orang lain membuat persediaan, tetapi anda tidak berbuat apa-apa untuk berjaya.


1 ulasan:

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower

Pembaca Paling Mesra