Selasa, 4 Mac 2014

Kenapa Ramai Calon tidak cukup masa menjawab Soalan Objektif Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat F29?

with 0 Comment
Assalamualaikum dan Salam sejahtera..

Tentu ada yang tertanya-tanya.. Kenapa Ramai Calon tidak cukup masa untuk menjawab Soalan Objektif Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat F29

Soalan Objektif

Berdasarkan maklumat yang saya terima daripada Tim Infokerjaya, calon peperiksaan bertulis Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29 pada 8 MAC ini  bakal menghadapi format soalan yang sedikit berbeza di mana ada ujian tambahan dalam penilaian Personaliti. 

Secara kasarnya ianya adalah Ujian Sahsiah dan Minat yang mempunyai peruntukan masa hanya 30 minit untuk menyelesaikan lebih daripada 90 soalan. 

Tim Infokerjaya melihat ianya sebagai salah satu "TRIK" atau "PERANGKAP" untuk menggagalkan calon. 

Calon ditekan dengan masa dan struktur ayat yang berubah-rubah bagi soalan yang hampir serupa, supaya para calon leka menjawab sehingga tidak sedar masa yang diperuntukkan hampir tamat. 

Kebiasaannya jika calon banyak berfikir untuk menjawab soalan-soalan ini, mereka akan kehabisan masa apabila sampai soalan ke 50 dan selepas itu calon akan ‘hentam’ atau ‘tembak’ sahaja jawapan! 

Ini merupakan antara salah satu sebab utama Kenapa Ramai Calon tidak cukup masa menjawab Soalan Objektif Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat F29.. 

Selain itu, terdapat juga Penilaian lain, iaitu melalui Pengetahuan Am pada Seksyen A. Ianya lebih kepada penilaian kepekaan calon terhadap perkembangan semasa dan juga pengetahuan calon pada jawatan yang dipohon. Untuk jawatan ini, soalan berkaitan Teknologi Maklumat berkemungkinan besar akan ditanya. Luangkan sedikit masa untuk buat rujukan berkaitan komputer dan yang seangkatan dengannya.

Pada Seksyen B pula, ianya adalah penilaian Daya Menyelesaikan Masalah yang merangkumi kemahiran Matematik dan Analitikal. Pada seksyen ini, persediaan yang paling ideal adalah melakukan latihan latih tubi Matematik untuk lebih mahir kerana kalkulator tidak dibenarkan penggunaannya semasa sesi penilaian.

Untuk persediaan, anda boleh menggunakan rujukan yang diterbitkan oleh Tim Infokerjaya. Ramai calon sudah mendapatkannya sebaik sahaja jualan dibuka mulai semalam pada jam 10 pagi..

Setakat ini sudah ada  lebih 200 calon telah mendapatkan panduan ini..

Sumber : Klik Di Sini

Dan pastinya kesemua calon yang mendapatkan panduan ini mempunyai kelebihan berbanding calon-calon yang lain..

Walaubagaimanapun, suka untuk saya mengingatkan kepada semua calon... Bahawa contoh-contoh soalan yang terdapat pada panduan ini bukanlah 100% sama dengan soalan peperiksaan sebenar yang bakal ditanya pada 8 Mac nanti....

Sekiranya soalan 100% sama itu dah menjadi soalan bocor....Tetapi saya percaya, anda dapat menggunakan rujukan ini sebagai persediaan untuk menduduki Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat F29 pada 8 mac nanti





Buat persediaan bermula dari sekarang... Dan tinggalkan mereka yang masih leka tunggu tarikh peperiksaan tanpa persediaan!

Salam sukses untuk anda daripada saya mewakili  Tim Infokerjaya

Good Luck Semua... ;)

0 comments:

Catat Ulasan

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower

Pembaca Paling Mesra