Selasa, 18 Februari 2014

Panduan Lengkap : Cara Menjahit Tudung 3 Layer Sendiri

with 0 Comment
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Wanita dan kecantikan sememangnya tidak dapat dipisahkan.. Naluri semulajadi seorang wanita ialah mereka sentiasa ingin  kelihatan cantik dan menarik pada setiap masa.. 


Ini termasuk juga wanita muslimah.. Walaupun kebanyakan daripada wanita muslimah bertudung dan berpakaian sopan, tetapi tidak menjadi halangan untuk mereka tampil bergaya... Dengan syarat mereka menutup aurat mengikut garis panduan yang telah ditetapkan dalam ajaran Islam... 

Siapa kata wanita bertudung tidak boleh bergaya?



Siapa kata fesyen wanita bertudung tidak up to date?


Siapa kata wanita bertudung tidak kelihatan cantik?




Dengan adanya pelbagai fesyen untuk wanita muslimah pada hari ini... telah menggalakkan semakin ramai remaja perempuan yang sebelum ini tidak bertudung, telah beralih arah kepada bertudung.. 

Saya melihat ini sebagai satu perkembangan positif.. Terutamanya bagi kaum wanita di Malaysia, yang menjadikan agama Islam sebagai agama rasmi negara kita... Syukur Alhamdulillah... 


Fesyen Bertudung pun tak kurang hebatnya...

Jika kita lihat fesyen bertudung pun tak kurang hebatnya... Dalam setahun, saya rasa ada sahaja fesyen tudung terbaru yang berada dalam pasaran.. 

Bagi peminat fesyen bertudung, saya percaya banyak koleksi tudung yang memenuhi almari pakaian mereka... Betul tak?

Tak muat dengan almari pakaian, kena beli pula hanger bertudung, supaya senang nak simpan tudung-tudung yang telah mereka beli... Hehehe... Macam ada pengalaman jer..   

Secara jujurnya saya tidaklah mengikuti sepenuhnya, fesyen-fesyen tudung terkini yang terdapat di pasaran Malaysia...

Tetapi setiap kali isteri saya membeli tudung baru, dan bila saya mendapati tudung tersebut cantik dan mempunyai kelainan berbanding tudung-tudung yang pernah beliau beli sebelum ini... Tahulah saya.. Tudung yang baru isteri saya beli merupakan fesyen terkini... 

Sebagai contoh, sekarang ni ramai wanita muslimah gemar memakai Tudung 3 Layer.. 

Semasa isteri saya membeli tudung tersebut, saya tengok memang cantik... 

Tapi tak adalah saya nak tanya berapa harga tudung yang beliau beli.. Tapi saya dapat agak, tudung tersebut tentu mahal harganya...

Jadi, bila ada masa, saya pun carilah maklumat berkaitan tudung yang isteri saya beli diinternet... Sekadar nak tahu apa fesyen tudung terkini yang terdapat dipasaran dan juga anggaran harga tudung yang baru isteri saya beli... ;)

Seperti yang saya jangka, harganya memang mahal... Harga Tudung 3 Layer, yang paling murah terdapat di pasaran lebih kurang RM80.00 sehelai... Itupun harga yang boleh didapati di pasar-pasar malam... 

Kalau nak beli tudung 3 Layer yang mempunyai jenama fesyen terkenal macam Fareeda (seperti dalam gambar di bawah), harga paling murah pun dah melebihi RM100.00... 



Fuhh!!! Mahalnya harga tudung 3 Layer Fareeda ni..  Boleh buat beli minyak petrol untuk kegunaan lebih seminggu!! 

Bagi golongan berpendapatan tinggi, mungkin tiada sebarang masalah untuk membeli tudung  terkini mengikut perkembangan fesyen semasa... 

Tapi bagaimana pula dengan golongan berpendapatan kecil dan sederhana??. 

Mereka juga teringin nak bergaya.. Teringin nak beli tudung fesyen terkini apabila melihat rakan-rakan mereka kelihatan cantik memakainya... 

Jadi, untuk membantu kaum wanita yang tidak mampu untuk membeli tudung yang mahal... Tetapi ingin kelihatan bergaya memakai tudung 3 layer, atau tudung fesyen terkini yang lain... Ada sebuah panduan yang dapat membantu kaum wanita menjahit sendiri tudung 3 layer yang mereka idam-idamkan.. 

Dengan menjahit sendiri tudung 3 layer atau tudang berfesyen lain yang kaum wanita idam-idamkan, akan dapat menjimatkan kos disamping boleh membantu menjana pendapatan keluarga, sekiranya ada rakan, kenalan atau saudara mara yang berminat untuk membuat tempahan... 

Sebagai contoh, anda boleh membaca beberapa testimoni pelanggan yang telah berjaya menjahit Tudung 3 Layer sendiri setelah mempraktikkan panduan yang diberikan... Untuk maklumat lanjut, boleh baca testimoni-testimoni tersebut di sini

Sumber : Klik Di Sini

Namun yang lebih menarik lagi... Ada diantara pelanggan yang telah membeli panduan ini, telah berjaya mendapat sumber pendapatan tambahan, apabila ada rakan dan kenalan yang ingin menempah tudung 3 layer daripada mereka...

Maklumlah harga tudung 3 layer yang dijual di pasaran jauh lebih mahal berbanding kos upah tudung 3 layer yang boleh mereka tempah daripada rakan mereka... ;)

Jadi, sekiranya anda juga berminat untuk mendapatkan Panduan lengkap cara menjahit tudung 3 layer, saya syorkan anda klik di sini

P/s: Selepas anda pandai menjahit tudung 3 layer sendiri, tidak mustahil selepas ini anda juga pandai untuk menjahit tudung 4 layer, 5 layer dan seterusnya.. hehehe ;)


Paten terbaru: Tudung 4 Layer Fareeda.. 

0 comments:

Catat Ulasan

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower


Info Terkini!! (Wajib Baca)

Pembaca Paling Mesra