Selasa, 25 Februari 2014

Lebih 176 Calon telah mendapatkan pakej Rujukan Peperiksaan Bertulis Pegawai Penerangan S41

with 0 Comment

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera... 

Semalam tepat jam 10.00 pagi Pakej Peperiksaan Bertulis Pegawai Penerangan S41 telah pun dilancarkan..

Dalam tempoh satu hari selepas Pakej Rujukan Peperiksaan Bertulis Pegawai Penerangan S41 dilancarkan, sebanyak 176 unit telah pun terjual... Ini bermaksud daripada 4,000 orang calon yang menduduki peperiksaan ini, baru 176 calon yang telah mengambil tindakan bijak untuk mendapatkan pakej ini sebagai persediaan untuk menduduki peperiksaan tersebut.

Baki yang selebihnya, mungkin mereka mempunyai inisiatif untuk belajar sendiri atau berharap pada rujukan-rujukan terdahulu daripada kenalan mereka... 

Bagi saya tidak kisahlah, asalkan mereka mempunyai inisiatif untuk membuat ulangkaji sebelum menduduki Peperiksaan Bertulis Pegawai Penerangan S41 yang akan diadakan pada 1 Mac ini.. 

Apa yang saya risaukan ialah sekiranya ada calon yang langsung tak ambil kisah untuk membuat sebarang persediaan, dan tak tahu di mana mereka boleh mendapatkan sumber rujukan untuk menduduki Peperiksaan Bertulis Pegawai Penerangan S41 ..

Sekiranya ada dalam kalangan anda atau rakan-rakan anda yang langsung tidak ambil berat untuk membuat sebarang ulangkaji bagi menduduki Peperiksaan Bertulis Pegawai Penerangan S41 , peluang anda untuk lulus tersangatlah tipis.. 

Persaingan semasa anda belajar dahulu, hanyalah dengan rakan-rakan seuniversiti anda yang mengambil jurusan yang sama... Bilangannya mungkin paling ramai pun tak sampai 400 orang..  Tetapi dalam peperiksaan untuk mendapatkan pekerjaan, anda perlu bersaing dengan ramai graduan-graduan lain dari pelbagai Universiti di seluruh Malaysia... Sedangkan Kekosongan jawatan yang ada tidaklah sebanyak mana, tetapi terdapat lebih daripada 4000 pemohon dari seluruh Malaysia yang memohon jawatan tersebut ... Disebabkan itu, pada tahun-tahun sebelum ini ramai Pemohon yang Gagal untuk mendapatkan pekerjaan tersebut..

Jadi, untuk mendapatkan pekerjaan tersebut, anda perlu menjadi calon dalam kalangan yang terbaik antara yang terbaik.. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang Statistik Peratus Pemohon Yang Gagal mendapatkan Kerja Kerajaan bagi tahun 2010 hingga 2012, saya syorkan anda klik di sini


Tips Tambahan Daripada Tim Infokerjaya : Markah Lulus Peperiksaan SPA


Tahukah anda penilaian pada kali ini mempunyai tahap pemarkahan yang menyeluruh?

Calon wajib lulus semua seksyen untuk lulus peperiksaan ini..

Seksyen C dan D masing-masing mempunyai peruntukan markah 20% tetapi markah lulus keduanya adalah berbeza iaitu:

- Seksyen C Esei Bahasa Melayu, markah lulus adalah 15%

- Seksyen D Esei Bahasa Inggeris, markah lulus adalah 10% 

Bagaimana pula dengan markah lulus untuk Seksyen A dan B? Jawapannya ada pada pautan berikut:


>> http://jvsecurepay.com/access/28py/1182

Semoga dengan info ringkas ini dapat membantu anda untuk membuat persediaan bagi menduduki Peperiksaan Bertulis Pegawai Penerangan S41 ... 


Sumber : Klik Di Sini

Good Luck saya ucapkan kepada semua calon.. ;)

0 comments:

Catat Ulasan

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower

Pembaca Paling Mesra