Khamis, 24 Oktober 2013

Entri Khusus untuk Lelaki dan Perempuan Bujang sahaja....

with 9 comments
Assalamualaikum dan Salam sejahtera. ..

Sejak akhir-akhir ni, kalau nak diikutkan dengan urusan kerja yang semakin banyak, memang tak ada masa nak update blog. . Maklumlah dah sampai hujung semester pengajian. . Banyak urusan berkaitan dengan kerja hakiki perlu diselesaikan. .

Walaubagaimanapun, saya cuba juga curi masa untuk update blog dengan cara paling mudah, iaitu dengan memasukkan perencah-perencah tambahan ke dalam draf lama yang dah bersarang di blog coretananuar.com. .

Inilah hasilnya.. Salah satu masakan entri yang telah siap dimasukkan perencah tambahan di dalamnya untuk dihidangkan kepada pembaca blog ini.. Semoga anda dapat menghadam isi kandungan entri ini, kalau tak sedap, jangan marah yer...

Entri ini ditujukan khusus untuk lelaki dan perempuan bujang sahaja. . Kalau ada yang dah berkahwin nak membaca entri ini, tak menjadi masalah. . Tapi bagilah peluang dekat mereka yang masih bujang.. dan kita sama-sama doakan semoga mereka lekas ditemukan jodoh..

Jodoh dan Pertemuan di Tangan Allah S.W.T...

Ya... Betul... Jodoh di tangan Allah S.W.T... Jadi, janganlah kita berasa pelik kalau melihat ada rakan kita perempuan yang cantik manis, tapi sampai sekarang walaupun dah berumur lebih 30 tahun tak kahwin-kahwin lagi... Jangan juga berasa pelik sekiranya ada rakan lelaki kita yang kacak, bergaya dan kaya tapi masih belum bertemu jodoh walaupun dah berumur dekat 40 tahun.... 

Soal jodoh dan pertemuan, buan kuasa kita untuk menentukannya.. Paras rupa yang cantik, berpendidikan tinggi, mempunyai harta berjuta, dan sebagainya bukanlah syarat utama untuk membolehkan seseorang itu bertemu dengan jodoh mereka.... Kerana soal jodoh dan perkahwinan terletak pada hati... Apabila kedua hati bersetuju untuk disatukan, maka berhasillah satu ikatan perkahwinan.... Maklumlah berkahwin bukan untuk setahun dua, tetapi untuk selama-lamanya.... Selagi nyawa di kandung badan... 

Bagi golongan seperti saya yang tidak pernah mengalami situasi sukar untuk bertemu jodoh, mungkin tak tahu apa yang sedang mereka alami... Jadi sebagai sahabat, kita hanya mampu mendoakan kesejahteraan mereka... Supaya segera bertemu jodoh... Kalau kita nak terlalu mencampuri urusan jodoh mereka pun tak boleh, bimbang sekiranya perasaan mereka tertekan... Maklumlah bukan mudah untuk menduga hati manusia... 

Jodoh takkan datang kepada kita kalau tidak di cari..


Mungkin ada kebenarannya juga kata-kata tersebut... Zaman sekarang ni orang dah tak berapa kisah dengan istilah perigi mencari Timba... Dekat kawasan kampung, mungkin masih ada yang mempertimbangkan sensitiviti tersebut.... Tapi, kalau nak harapkan timba datang kepada perigi, tanpa sebarang usaha dilakukan... Susah juga.. Betul tak... Sebagai contoh, seperti dalam gambar di bawah.... Salah seorang wanita yang cuba mencari Jodoh di Fanpage Cari Jodoh Malaysia...

Saya harap jangan ada sesiapa yang cuba menghubungi beliau, setelah anda membaca entri ini... Sebab apa? Sebab gambar ini dah lama saya ambil... Cuma baru sekarang, saya berkesempatan untuk menerbitkan entri ini... Tuan pemilik gambar ini, mungkin sudah berpunya pada ketika ini...  



Nak mencari jodoh melalui laman web atau media sosial tak salah... Tapi kena berhati-hati... Sebab pada zaman sekarang ni, ramai manusia yang cuba mengambil kesempatan di atas kelemahan orang lain... Sebagai contoh, macam berita pembunuhan seorang remaja perempuan berbangsa Cina yang berlaku pada dua hari lepas...  Memang tragis kisah tersebut..

Sumber : The Star Online

Berdasarkan maklumat yang saya terima.. Ng Yuk Tim baru berumur 15 tahun, dan baru sahaja selesai menduduki peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR).. Beliau dilaporkan mengenali teman lelakinya melalui Facebook. 

Mangsa dipercayai dibunuh oleh kenalan yang ditemui melalui laman sosial Facebook. Hasil maklumat yang diperolehi, mangsa mati akibat dipukul di kepala dengan objek tumpul. Mayat remaja ini ditemui dalam keadaan tragis apabila disumbatkan ke dalam beg pakaian, dipercayai dibuang oleh suspek di tepi Jalan Kebun Nanas 1A/KS7.


SubhanAllah... Saban hari semakin banyak kes penganiayaan terhadap kaum wanita, yang ada perkaitan dengan kenalan baru yang dikenali melalui media sosial di internet.... Kesudahannya mangsa dirogol, dibunuh, dijadikan hamba sex, dan sebagainya.... 

Semoga, kejadian-kejadian seumpama ini dapat dijadikan iktibar kepada kita, terutamanya kepada kaum wanita supaya lebih berhati-hati ketika ingin bertemu dengan rakan-rakan yang anda kenali menerusi internet...

Sebaiknya carilah seorang rakan yang dapat menemani anda untuk menemui "kenalan baru" tersebut... Sebab rambut sama hitam, tapi hati lain-lain.... Kita tak tahu apa niat disebalik kebaikan mereka melayan kita secara istimewa berbanding rakan-rakan mereka yang lain di internet.... Sekiranya mereka jujur untuk berkawan dengan kita, eloklah... Tetapi sekiranya mereka ada menyembunyikan niat yang tidak baik, jadi berwasapadalah selalu sebelum teraniaya...

Pesanan untuk diri sendiri dan juga anda yang turut membaca entri ini.... 

Anuar : Dalam Al-Quran ada manyatakan, Lelaki yang baik akan ditemukan jodoh dengan pasangan yang baik, dan begitu pula sebaliknya... In Shaa Allah, kalau  dah jodoh tak kemana... Teruskan berusaha dan berdoa, semoga anda akan ditemukan dengan pasangan hidup yang sesuai tidak lama lagi...

9 ulasan:

  1. tu le...
    kena sabar dan jangan putus asa mencari..
    insyallah akan ketemui

    BalasPadam
  2. dah pernah nmpk kat homepage den tak tau laa yg die share tu betul ke x

    BalasPadam
  3. teruskan berdoa supaya bertemu jodoh. setujulah kalau guna lawan social kena sangat berhati-hati, mungkin lebih baik cari jalan lain.

    BalasPadam
  4. Sama2 kita sentiasa berhati2 dan sentiasa berdoa dilindungi

    BalasPadam
  5. tapi dulu2 kan ada dekat ruangan majalah..siap hantar gamabr dekat majalah tuk berkenalan..hahaha..memang kelakar..lebih kurang macam tu la ni

    BalasPadam
  6. oh ada yer mencari jodoh guna laman sosial promosi macam tuh...

    BalasPadam
  7. saya dah kahwinlah..jadi bukan untuk saya tu!

    p/s: Entri terkini saya bertajuk- 3 Tabiat Hebat Blogger

    BalasPadam
  8. Moralnya berhati2 dgn org yg baru dikenali

    BalasPadam
  9. jodoh pertemuan di tangan tuhan.......

    BalasPadam

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower


Info Terkini!! (Wajib Baca)

Pembaca Paling Mesra