Isnin, 1 Julai 2013

Cabaran Buat Duit Raya RM10,000 - Haszoor Muaidi

with 16 comments
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.. 

Syukur Alhamdulillah.. Walaupun agak sibuk dengan urusan kerja, tetapi hari ni berkesempatan juga untuk menulis sedikit info di blog picisan ini... Sebenarnya dah lama menunggu saat-saat ini... Saat untuk meluahkan segala yang terpendam di minda melalui penulisan... Dan syukur Alhamdulillah... Inilah saatnya... Untuk menggunakan peluang ini dengan sebaik-baiknya... 

Pada entri kali ini, saya tergerak hati untuk mengajak pembaca blog ini menyahut Cabaran Tuan Haszoor Muaidi Yang merupakan salah seorang usahawan internet di Malaysia.. 

Cabaran yang saya maksudkan ialah Cabaran Buat Duit Raya RM10,000..


Hihihi... Puasa pun belum, dah terfikir nak cari duit raya... Nampaknya Tuan Haszoor Muaidi kita ni berfikir jauh kehadapan... Buat perancangan awal untuk berniaga pada Bulan Ramadhan ini, sebagai persediaan menyambut Hari Raya Aidilfitri nanti...

Maklumlah banyak duit yang perlu digunakan setiap kali menyambut Hari Raya Aidilfitri...  Masa inilah nak kena sediakan lebih banyak duit untuk:
  • Beli baju raya untuk diri sendiri, famili, ibu bapa, isteri dan anak-anak.
  • Beli kuih raya, kek, lemang, ketupat dan rendang. Kalau tak beli nak buat kuih raya pun nak kena keluar duit juga
  • Bayar zakat dan sedekah lebih daripada hari biasa!
  • Beli perabot baru, langsir baru, sofa baru..
  • Memberi duit raya kepada kanak-kanak kecil yang berkunjung ke rumah kita


Betapa gembiranya hati kanak-kanak dapat duit raya menjelang Aidilfitri..

Untuk memenuhi semua keperluan tersebut, kita perlulah ada lebihan sedikit pendapatan daripada hari-hari biasa..

Tapi nak berniaga apa pada bulan Ramadhan nanti?

Saya ni bekerja makan gaji, macamana saya nak berniaga pada bulan Ramadhan?

Nak berniaga pada bulan Ramadhan ni kena keluar modal, tapi dari mana saya nak cari modal?

Nak berniaga dekat Bazar Ramadhan kena sewa tapak, macamana saya nak cari duit untuk sewa tapak?

Inilah antara persoalan yang biasa timbul, apabila kita berhajat nak mencari lebihan pendapatan.. Terutamanya pada bulan Ramadhan nanti..

Untuk menangani masalah tersebut, Tuan Haszoor Muaidi mengajak anda untuk menyertai projek Raya beliau bagi menyahut cabaran untuk mendapatkan duit raya sebanyak RM10,000.. 

Beliau menyasarkan setiap orang boleh mendapatkan RM10,000 sebelum raya!... Kalau dapat lebih alhamdulillah...kalau kurang pun tidak mengapa...yang penting kita berusaha ;)

Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang Cabaran Buat Duit Raya RM10,000 ini saya syorkan anda melayari laman web beliau dengan klik di sini


16 ulasan:

  1. Memang untung la kalau dapat RM10000 kan.

    BalasPadam
  2. banyak produk bakal laris untuk buat duit raya ni,memang rezeki dan duit raya jika kita sampai kepada target RM10000 tu

    BalasPadam
  3. sekarang jg terjah sana...

    BalasPadam
  4. bukan boleh buat raya je RM10,000 tu , tolong renovet dapur mak pun boleh ...

    BalasPadam
  5. 10k tu memang beraya sakan ni..

    BalasPadam
  6. tak terdaya la DT nak menerima cabarn ni

    BalasPadam
  7. memang banyak tu. Kalau dapat bertambah meriah la raya nanti..hehehe

    BalasPadam
  8. weh sape tak nak rm 10k, raya sakan la tahun ni sape dapat.

    BalasPadam
  9. Macam saya yang sudah berkeluarga lebih tertumpu kepada persiapan Raya untuk anak-anak. :-)

    BalasPadam
  10. kalau dapat memang raya sakan...

    BalasPadam
  11. perghhh best betul cabaran ni.....

    BalasPadam

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower

Pembaca Paling Mesra