Jumaat, 17 Mei 2013

Semakan Tawaran Kemasukkan Ke IPTA/Politeknik Premier 2013/2014 Secara Online

with 0 Comment

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Sejak akhir-akhir ini ada yang bertanya kepada saya bila keputusan kemasukan ke Politeknik akan keluar? Saya hanya mampu menjawab kepada yang bertanya... Keputusan kemasukan ke Politeknik akan keluar pada pertengahan bulan Mei.. Sebenarnya saya sendiri pun kurang pasti tentang tarikh yang tepat...

Cuma yang saya tahu sekarang ni pelajar politeknik sedang bercuti dan mereka akan kembali semula untuk meneruskan pengajian di politeknik pada pertengahan bulan Jun.. 

Malam tadi semasa sedang online, tiba-tiba saya terjumpa info tentang Semakan Online tawaran kemasukan Ke IPTA/Politeknik Premier..

Semakan Online tawaran kemasukan Ke IPTA/Politeknik Premier bagi program pengajian lepasan SPM atau setaraf, boleh mula dilakukan bermula pada pukul 12 tenghari ini.





Semakan Boleh dilakukan dengan mengikuti langkah-langkah seperti dibawah :-

1) Semakan Kemasukan Ke IPTA/Politeknik Premier Melalui SMS
    UPU RESULT (No kad pengenalan) dan SMS ke 15888

2) Semakan juga boleh dibuat melalui talian hotline 03-88706767, helpline 03-88706777, 
    talian am 03-88706755/6766.

3) Semakan melalui laman web seperti berikut:-

Pemohon juga boleh membuat semakan tawaran serta mencetak surat tawaran rasmi melalui laman web rasmi IPTA berkaitan atau Jabatan Pengajian Politeknik (JPP) KPT mulai 18 Mei.

Semua pemohon yang berjaya dikehendaki membuat pengesahan penerimaan tawaran oleh IPTA/Politeknik Premier sebelum atau pada 24 Mei dan pengesahan penerimaan tawaran boleh dibuat melalui Laman Web Rasmi IPTA atau JPP,KPT.

Bagi pemohon yang tidak berjaya, permohonan e-Rayuan akan dibuka mulai 24 Mei dan boleh kemukakan permohonan melalui http://upu.mohe.gov.my dan tarikh tutup permohonan adalah pada 2 Jun ini.

P/S: Sekiranya anda mendapat tawaran masuk ke Politeknik Sultan Idris Shah, saya mengucapkan Selamat Datang... Selamat menyambung pengajian dan semoga dapat menjadi pelajar yang cemerlang...  



0 comments:

Catat Ulasan

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower

Pembaca Paling Mesra