Selasa, 30 Oktober 2012

Panduan Soalan Exam Penolong Penguasa Imigresen KP27

with 7 comments
Pada entri sebelum ini saya ada berkongsi sedikit info tentang kelebihan yang bakal di perolehi sekiranya anda berjaya mendapatkan pekerjaan sebagai Penolong Penguasa Imigresen KP27

Tetapi sebelum berjaya mendapatkan pekerjaan tersebut, anda  terlebih dahulu perlu menduduki Peperiksaan Penolong Penguasa Imigresen KP27 yang akan diadakan pada 3 November 2012.. 

Sebagai persediaan untuk menduduki peperiksaan tersebut, Anda pelu mengetahui Format soalan dan bentuk soalan yang bakal ditanya... dan sudah semestinya anda perlu tahu cara untuk menjawab soalan tersebut... 


Jika anda tahu format, sudah tentu peluang untuk anda lulus lebih besar berbanding mereka yang tak tahu format?Betul tak?

Pada entri kali ini, saya cuba untuk berkongsi info bagi membantu anda mendapatkan Panduan untuk menduduki Peperiksaan Penolong Penguasa Imigresen KP27.

Setakat ini melalui hasil pencarian yang berjaya saya perolehi.. saya dapati terdapat sebuah laman web yang ada menyediakan pakej rujukan bagi peperiksaan ini.. Untuk maklumat lanjut anda boleh klik pada pautan di bawah:

Sumber (Klik Di Sini)

Sekarang anda hanya mempunyai masa kira-kira 4 hari sahaja lagi untuk "Study dengan bersungguh-sungguh"  bagi menduduki peperiksaan tersebut..

Untuk yang dah bekerja mereka mungkin menghadapi masalah untuk menguruskan masa. Anda bagaimana? 

Jika anda membaca akhbar setiap hari (bukan cerita artis!), dan selalu menulis esei dan buat ujian matematik di masa lapang mesti tak ada masalah buat anda!

Tahniah untuk anda! Anda punya masa/kesempatan untuk study..

Dengan meluangkan sedikit masa untuk study, akan memberikan lebih keyakinan kepada anda untuk menjawab peperiksaan tersebut pada 3 November nanti.. Ini kerana peluang untuk anda lulus lebih tinggi!

Tapi sebelum itu, anda perlu tahu apa nak study!

Banyak sangat perkara yang nak dibaca, masa semakin suntuk!

Ianya seakan anda menembak ke langit dengan harapan 'terkena' burung. Agak-agak berapa peratus peluang anda untuk mengenai sasaran?

Tapi alangkah bagusnya kalau anda tahu apa yang mahu dibaca, apa yang perlu difokuskan.

Mereka yang berjaya semasa peperiksaan adalah mereka yang membuat persediaan yang tepat sebelum peperiksaan.

Sama kes seperti ini juga, anda dengar tip ada yang menyuruh anda baca buku 'Malaysia Kita' yang sangat tebal itu.

Buku itu sangat bagus, tapi anda nak baca semua? Kenapa tak fokus kepada beberapa bab sahaja yang berkemungkinan besar keluar?

- Saya percaya anda sudah ada jawapannya..-

Penyelesaian

Ambil sahaja pengalaman Infokerjaya yang dulu dikenali dengan Team Tipsptd yang telah membantu calon menduduki peperiksaan bertulis sejak tahun 2009

Jika anda merupakan calon untuk peperiksaan 3 NOVEMBER nanti bagi jawatan PENOLONG PENGUASA IMIGRESEN KP27,  rujukan ini bakal membantu anda




7 ulasan:

  1. wahh..mesti dapat banyak sales nih kan..

    BalasPadam
  2. mesti ramai yg cari ni. good luck sape2 yg bakal menduduki exam tu.

    BalasPadam
  3. untung budak2 zaman sekarang, semuanya ada panduan, pandai google pandai cari info memang akan sukses...good luck pada yg akan ambil exam tu nanti.

    BalasPadam
  4. tapi peperiksaan 3 nov nanti cuma soalan objektif ada soalan yang memerlukan jawapan bertulis ke?

    BalasPadam
  5. Balasan
    1. Setakat ni jualan buku ni telah di tutup... Saya akan maklumkan semua bila jualan di buka nanti.... Sebelum tu boleh daftar di sini
      -> http://www.tipsexamspa.com

      Padam

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower

Pembaca Paling Mesra