Sabtu, 1 September 2012

Tip Lulus Peperiksaan Bertulis Pegawai Pembangunan Masyarakat S41

with 14 comments

Peperiksaan Bertulis Pegawai Pembangunan Masyarakat S41 akan diadakan pada 15 September 2012.. 

Kepada yang bakal mengikuti peperiksaan ini, bolehlah membuat persediaan lebih awal.. Walaupun pada ketika ini mungkin anda sedang berseronok menyambut Hari Raya dan hari Kemerdekaan negara kita yang ke 55.. 

Kata orang, raya tetap raya.. Merdeka, tetap perlu kita sambut.. Tapi jangan lupa juga untuk menelaah buku supaya tidak "kecundang" semasa menjawab peperiksaan tersebut nanti..  

Semalam saya ada menerima satu maklumat daripada satu sumber yang boleh dipercayai tentang Tips untuk lulus  Peperiksaan Bertulis Pegawai Pembangunan Masyarakat, Gred S41  .. Mungkin tips ini sangat berguna kepada anda yang bakal menduduki peperiksaan tersebut pada 15 Sepetember nanti..

Saya di sini hanya mampu mendoakan kejayaan anda, dan berharap anda berjaya menjadi salah seorang penjawat awam setelah lulus peperiksaan tersebut nanti..

Semenjak pihak kerajaan melaksanakan penyelarasan gaji pada tahun 2012, ramai kakitangan awam yang tersenyum gembira, setelah berjaya memperolehi kenaikan gaji bulanan sekurang-kurangnya RM300 seorang mengikut gred perjawatan..
Berikutan kenaikan gaji tersebut, ramai yang mengimpikan untuk bekerja di sektor kearajaan... Walaupun kita semua sedia maklum, gaji sektor kerajaan tidaklah sebanyak gaji sesetengah sektor swasta, tetapi ramai yang mengimpikan bekerja di sektor kerajaan. Anda nak tahu kenapa?

Ini disebabkan terdapat beberapa kelebihan yang diperolehi oleh pekerja di sektor kerajaan seperti:
  1. Elaun perumahan
  2. Cost of living allowance (COLA)
  3. Imbuhan tetap khidmat awam (Itka)
  4. Kenaikan gaji setiap tahun
  5. Kemudahan pinjaman komputer dan kenderaan
  6. Cuti tahunan mengikut kelayakan
  7. Cuti bersalin
  8. Pinjaman perumahan
  9. Caruman KWSP atau pencen
  10. Bersara pada umur 60 TAHUN (kuatkuasa 2013)
  11. Peluang kenaikan pangkat
  12. Peluang melanjutkan pelajaran
  13. Peluang untuk berkursus dari semasa ke semasa
  14. Lebih banyak masa diluangkan bersama keluarga
Ya! itulah kelebihan - kelebihan bekerja di sektor kerajaan. Maka tidak hairanlah ramai berebut - berebut untuk memohonnya. 


Jadi sekiranya anda benar-benar berminat untuk menjadi Pegawai Pembangunan Masyrakat S41, anda perlu terlebih dahulu lulus atau melepasi peperiksaan bertulis Kemasukan Perkhidmatan Awam..

Oleh itu sebelum anda menghadiri peperiksaan bertulis tersebut anda perlu melakukan persedian rapi.

Anda perlukan satu panduan yang lengkap apa yang patut dilakukan, apa yang patut dijawab dan bagaimana untuk berjaya menjawab semua soalan betulis tersebut.

“Rujukan Peperiksaan Bertulis Pegawai Pembangunan Masyarakat S41”

Sumber : Klik Di Sini

Sekiranya anda berminat untuk menjadi seorang Pegawai Pembangunan Masyarakat S41, saya syorkan anda klik di sini

14 ulasan:

  1. Balasan
    1. Setiap pekerjaan ada kelebihan dan kekurangan masing2.. walaupun gaji di sektor kerajaan tidak sebesar gaji di sektor swasta, tapi tetap bersyukur dengan rezeki yg Allah beri..

      Padam
  2. rezki kerja ada dimana-mana. nampak luaran macam senang je keje sebagai penjawat awam ni, tapi tanggungjawab banyak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu.. Saya setuju dengan pandangan Azwan... Banyak sebenarnya tanggungjawab yang perlu dipikul oleh penjawat awam

      Padam
  3. Balasan
    1. Sama-sama Qaseh Gifts... Semoga perkongsian ini bermanfaat kepada para calon yang bakal menduduki Peperiksaan Pegawai Pembangunan Masyarakat S41...

      Padam
  4. Balasan
    1. Terima kasih Amirini... Semoga perkongsian ini dapat memberi manfaat kepada para calon yang bakal menduduki Peperiksaan Pegawai Pembangunan Masyarakat S41...

      Padam
  5. tuk exam ni hanya pemegang ijazah saja dipilih kan?memang bes la. takda saingan sangat.. pakej rujukan pun dikeluarkan oleh well known pengeluar ebook iaitu team tips ptd.. terbaik beb

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya betul, Terbakor... syarat kelayakan untuk menduduki Peperiksaan Pegawai Pembangunan Masyarakat S41 perlu ada Ijazah.... Berdasarkan info yang saya perolehi untuk peperiksaan pada tahun 2014 akan melibatkan seramai 3000 orang calon... Satu persaingan yang agak besar tu...

      Ya Pekej Rujukan ini dikeluarkan oleh Tim Infokerjaya... Saya rasa semua calon peperiksaan SPA mengenali pengeluar ebook ini... Good Luck saya ucapkan kepada setiap calon...

      Padam
  6. makasih bos infonya dan salam sukses

    BalasPadam
  7. terimakasih gan tentang infonya dan semoga bermanfaat

    BalasPadam

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower

Pembaca Paling Mesra