Selasa, 11 Januari 2011

Program PRSMath di Taman Negara Similajau, Bintulu..

with 0 Comment
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera kepada semua pembaca blog sembang Hari2.. Diharapkan anda semua berada di dalam keadaan sihat sejahtera..


Saya agak sibuk pada hari minggu baru ini dan tidak berkesempatan untuk mencoret sesuatu di blog ini selama 2 hari tersebut (Sabtu & Ahad).. Pada ketika itu saya berada di taman negara Simalajau Bintulu untuk membantu rakan-rakan saya menjayakan program Pembimbing Rakan Sebaya (PRSMath)

Para peserta program terdiri daripada pelajar semester 1


Antara pengisian program
ps: Terdapat peserta kecil yang turut hadir ;)

Anakku juga turut serta dalam program ini ;)

Antara aktiviti pogram

Anakku Haikal turut bersama abang-abang fasilitator ;)


Peserta-peserta sedang sibuk kehulu kehilir..

Pemandangan hostel kediaman dari laut..




Pada ketika ini laut sedikit tenang berbanding hari2 sebelumnya

Secara keseluruhannya, seronok juga kendalikan program seperti ini.. Sebenarnya dah lama tak join program berbentuk kem motivasi seperti ini..

Cuma, kami pergi ke Taman Negara Simalajau bukan masa yang sesuai. Pada ketika ini musim hujan dan laut bergelora.. Tak dapat nak mandi dan tak sempat nak jungle tracking..

Kebanyakan aktiviti hanya dibuat di dalam dewan sahaja.. Aktiviti luar hanya sempat dibuat pada petang sehingga malam pada hari kedua dan hari yang ketiga..

Menurut pekerja di Taman Negara Similajau, masa yang paling baik untuk datang ke sini adalah pada bulan Mac dan April.. Masa tu laut tenang dan kalau ada rezeki dapat tengok Ikan Lumba-lumba (Dolphine)..

0 comments:

Catat Ulasan

Muhamad Anuar Marsib. Dikuasakan oleh Blogger.

Senarai Blog Rakan2

Follower

Pembaca Paling Mesra